Announcement

Collapse
No announcement yet.

öljyn värjääntyminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10949
    • Joensuu

    #16
    Originally posted by Thuppu View Post
    Siis täh, kyllähän moottoriöljy hyvin usein tummuu ja jopa mustuu käytössä. Jotain ihmeellistä asiassa? Itellä ei kyllä oo ollu yhtäkään autoa koskaan jossa öljyt pysyis kirkkaina koko öljynvaihtovälin.
    Eipä se oikein edes ole mahdollista, että nykyaikaisilla pesevillä öljyillä öljy voisi pysyä kirkkaana koko vaihtovälin polttomoottorissa. Yksikään moottori ei ole 100% tiivis, joten aina sieltä jotain palamistuotteita pääsee öljyn kanssa kosketuksiin. Öljyn kuuluukin tummua, silloin se kuljettaa epäpuhtaudet pois moottorista.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • Heguli 31
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 9990
      • KVLA

      #17
      Originally posted by JaniLap View Post
      Ja on epätodennäköistä, että yhdellä moottorin sisäpesulla poistuu, vaan vaatii toistuvia pesuja seuraavien 3-5 öljynvaihdon yhteydessä. Parempi myös moottorin kannalta, ettei pesuja tehdä samalla öljynvaihtokerralla useita kertoja peräkkäin, sillä voitelu on pesutilanteessa väistämättä heikompaa.
      Useamman kerran kun moottoripesun tekee ko.pesuaineilla,niin öljypumpun sihti voi mennä tukkoon irtoavasta paskasta. Jokainen autoihminen sitten lopun arvaakin.Näitä tapauksia on tiedossa. On tiedossa jopa kertalaaki ja vainaa keissikin. Joten niiden käyttöä kannattaa harkita tarkkaan aina tapauskohtaisesti.

      Comment

      • Ihmemies
        Bimmer Rookie
        • Aug 2004
        • 83
        • Tampere

        #18
        Eihän se lika sinänsä aiheuta ongelmia, jos sitä ei ole laakereilla, öljykanavissa, männänrenkaissa jne. liikkuvissa osissa. Kunhan öljy pääsee virtaamaan ja huohotusputket ym. ovat avoimina, niin ei kai siitä karastasta ole haittaakaan, jos sitä on vähän. Eri asia sitten on jos esim. kannet ovat niin täynnä mömmöä, ettei ventiilikoneistokaan mahdu enää liikkumaan Tällaisista suoritteista tulee jenkkilästä esim. paljon kuvia, kun samoilla mineraaliöljyillä on tönätty 100tkm menemään.
        Audi A6 1999 | Audi S8 2001

        Comment

        • Urpo_rotta
          BTCF Member
          • May 2012
          • 5257
          • Pirkkala

          #19
          Kyllä lähes poikkeuksetta kun avaan bensakoneen venakopan niin siellä odottaa se sisäpinnoiltaan aivan ruskea moottori, väitän että 10tkm öljynvaihtoväleillä moottori pysyy puhtaana sisältä.

          Se on totta että ei ole kyse kovin vakavasta asiasta mutta mielummin kone saisi olla puhdas sisältä jos minulta kysytään.
          Olen minä senkin ihmeen nähnyt että useamman tonnin jälkeen öljy oli vielä kirkasta. (Toyota)
          Jos öljy on mustaa, se on ikäänkuin se normitilanne mutta jos se on selvästi ruskeaa tullessaan ulos, on kyseessä todennäköisesti sisältä erittäin likainen moottori.
          E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
          E34 525i -90 twinturbo 427/519

          N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
          VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
          Kysy jos tarvetta

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎