Announcement

Collapse
No announcement yet.

Regenerointi vian ollessa päällä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jarci
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2006
    • 783
    • Sawo

    Regenerointi vian ollessa päällä

    Pystyykö auton hiukkassuodatinta pakkopolttamaan Istalla vaikka vikakoodi throttle activation on päällä vai vaatiko osan uusimisen? Koodi ei nollaannu. Kaasuläppä on vielä tilauksessa ja auto alkaa olla aika tukkoinen moottoritiellä...

    Kaverin ista löytyy 100km päästä kuopiosta, niin ei viittisi ajella yhtään turhaan:neutraali:
    Nykyisin mennään X3 E83
  • zakspeed
    BTCF Member
    • Nov 2003
    • 2000
    • Tampere/kainuu

    #2
    Originally posted by jarci View Post
    Pystyykö auton hiukkassuodatinta pakkopolttamaan Istalla vaikka vikakoodi throttle activation on päällä vai vaatiko osan uusimisen? Koodi ei nollaannu. Kaasuläppä on vielä tilauksessa ja auto alkaa olla aika tukkoinen moottoritiellä...

    Kaverin ista löytyy 100km päästä kuopiosta, niin ei viittisi ajella yhtään turhaan:neutraali:
    Ei onnistu kyseisen vian ollessa.
    -M5- '00
    -i3 94 rex '19
    -Ascona B 4.0 '80
    Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
    -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
    -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

    Comment

    • jarci
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2006
      • 783
      • Sawo

      #3
      Originally posted by zakspeed View Post
      Ei onnistu kyseisen vian ollessa.
      Ok. Kiitos. Tämähän riittää. Mitä olet mieltä uskaltaako tuolla ajaa enää? Auto kulkee normaalisti kaupungissa mutta välillä tahmaa motarilla 4,5 vaihteilla 3000rpm...tukkeutuneelta se tuntuu
      Nykyisin mennään X3 E83

      Comment

      • zakspeed
        BTCF Member
        • Nov 2003
        • 2000
        • Tampere/kainuu

        #4
        Originally posted by jarci View Post
        Ok. Kiitos. Tämähän riittää. Mitä olet mieltä uskaltaako tuolla ajaa enää? Auto kulkee normaalisti kaupungissa mutta välillä tahmaa motarilla 4,5 vaihteilla 3000rpm...tukkeutuneelta se tuntuu
        En suositteleisi ajamista. Järjestelmä kuntoon ja pakko regenerointi päälle ja toivoa että aukeaa.

        Jos ei omin voimin aukea niin kövisi näyttämässä korjaamolla jossa Bmw:n regenerointiin suunniteltua lisätehosteainetta voisi laittaa dpf:ään maksimoimaan polton tehoa.

        Lisä-ainetta tosin ei enään saa tehtaalta, mutta dealereillä voi vielä olla vanhoja eriä korjaamokäytössä.
        -M5- '00
        -i3 94 rex '19
        -Ascona B 4.0 '80
        Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
        -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
        -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

        Comment

        • rikuh1
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2009
          • 520
          • Hämeenlinna

          #5
          Auto pajalle, järjestelmä kuntoon ja dpf pönttö irti ja sen käyttö pesukoneessa joka pesee sen varmasti taas puhtaaksi, näin jatkaen sen käyttöikää taas pitkälle tulevaisuuteen

          Dpf pesuja tarjoavia yrityksiä on jo muutamiakin suomessa mutta, Dpf Prolla ainakin homma onnistuu
          E38 750iL 1999 | Bmw i3 94ah Rex |
          Bmw asiantuntemusta Kanta-Hämeestä, Detailing palvelut, Virallinen XHP jälleenmyyjä
          RikunAutofix.fi

          Comment

          • jarci
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2006
            • 783
            • Sawo

            #6
            Jep. Kuten kerroin ensimmäisessä viestissäni että osat ovat tilauksessa. Vikakoodit luettuna ja Kaasuläppä josta siis vika johtuukin.

            Toivotaan että pönttö aukeaa vielä🙄
            Nykyisin mennään X3 E83

            Comment

            • jarci
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2006
              • 783
              • Sawo

              #7
              Tuossa kun realoem ja newtis selaillessa jää kyllä nyt tyhmälle vähän epäselväksi missä koko dpf on. Ja onko tossa lisänä katalysaattori?

              Olen siellä auton alla kyllä pyörinyt mutta en tuota ole yhtää ajatellut onko se auton alla vai turbon päässä pystyssä....... jos sen joutuu nyt puhdistamaan itte...

              Auto siis x3 05vm 2.0d osaisiko jolu kertoa varmuudella
              Nykyisin mennään X3 E83

              Comment

              • Vibex
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2014
                • 1996
                • Lohja

                #8
                E61 530d lci ainakin oli katin kanssa samassa pöntössä. Mitattiin missä katin ja dpf liitoskohta on, laikalla auki ja dpf”kapseli” pestiin itse. Ei loppujenlopuksi ollut paha duuni jos pitää ajatuksen mukana ja korjaamohinnat hirvittää.
                Husqvarna Svartpilen
                BMW e36 318iA

                Ex:

                BMW e85 Z4 3,0
                BMW e36 316ti
                MINI Cooper S
                BMW Z3 Coupé
                BMW e46 325iA
                BMW Z3 Roadster
                BMW e46 328ci
                BMW e36 316ti

                Comment

                • jarci
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2006
                  • 783
                  • Sawo

                  #9
                  Originally posted by Vibex View Post
                  E61 530d lci ainakin oli katin kanssa samassa pöntössä. Mitattiin missä katin ja dpf liitoskohta on, laikalla auki ja dpf”kapseli” pestiin itse. Ei loppujenlopuksi ollut paha duuni jos pitää ajatuksen mukana ja korjaamohinnat hirvittää.

                  Näin se taitaa olla tässäkin ehkä... alhaalla on vain ns. Yksi pönttö vaaka tasossa keskellä autoa...Ehkä se on pelkkä vaimennin...toisaalta saman näköistä pönttöä myydään ebayssa dpf:nä....tiedä nyt sitten..
                  Nykyisin mennään X3 E83

                  Comment

                  • Urpo_rotta
                    BTCF Member
                    • May 2012
                    • 5273
                    • Pirkkala

                    #10
                    Originally posted by jarci View Post
                    Tuossa kun realoem ja newtis selaillessa jää kyllä nyt tyhmälle vähän epäselväksi missä koko dpf on. Ja onko tossa lisänä katalysaattori?

                    Olen siellä auton alla kyllä pyörinyt mutta en tuota ole yhtää ajatellut onko se auton alla vai turbon päässä pystyssä....... jos sen joutuu nyt puhdistamaan itte...

                    Auto siis x3 05vm 2.0d osaisiko jolu kertoa varmuudella
                    Tuohan on niin vanha että on pakosti aivan ekoja dpf autoja. Tekisi mieli epäillä että ei edes ole dpf:ää
                    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                    E34 525i -90 twinturbo 427/519

                    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                    Kysy jos tarvetta

                    Comment

                    • Clavurion
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 9158
                      • Oulu

                      #11
                      Näitä on valmistettu EU3 ja EU4 versiona. Jos autossa on kaasuläppä, se on EU4 versio ja DPF löytyy erillisenä auton pohjasta.
                      E39 530dA -02 M-Sport
                      E53 X5 3.0dA -06 Sport
                      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                      Comment

                      • jarci
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2006
                        • 783
                        • Sawo

                        #12
                        On dpf. Vielä kun tietäisi mikä se noista pöntöistä oikeasti on.
                        Nykyisin mennään X3 E83

                        Comment

                        • Tommix
                          BTCF Member
                          • Dec 2006
                          • 5437
                          • S:t Karins

                          #13
                          Originally posted by jarci View Post
                          On dpf. Vielä kun tietäisi mikä se noista pöntöistä oikeasti on.
                          Eikohän se siinä turbon jälkeen cat:n kanssa samassa kikkarassa ole (1/2003 =>) :

                          Auton alla on vain vaimentimet.
                          Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                          Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                          ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                          Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                          Comment

                          • jr66
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 16485
                            • Asikkala

                            #14

                            Comment

                            • jarci
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2006
                              • 783
                              • Sawo

                              #15
                              Tämän näköinen pönttö on juurikin auton alla. Kuskin penkin alla melkeinpä. Jos se tämä on nii aika helppo puhdistaa.

                              Turbon takana on lieriömäinen pönttö myös.
                              Nykyisin mennään X3 E83

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎