memebuy23buy

M52 vesipumppu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • himonussija
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2005
    • 392
    • Finland

    #16
    Originally posted by jpeltoma View Post
    Itse vaihdoin KL:n metallisiipisen "varmuuden vuoksi" vuosi sitten M52B25 180 tkm ajettuun myllyyn. Ja nyt kun 20 tkm ajettu uudella, niin pumppu rohistaa kuumana, eli laakerit menossa. On ihan tuurin kauppaa nykyään näitten varaosien laadun kanssa.
    Ennemmin lähtisin vikaa etsimään moniurahihnan kiristimestä, ohjaustehostimesta tai laturista.

    Comment

    • Dani
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2007
      • 3847
      • Espoo

      #17
      Itse ostin omani motonetistä, muovisiipisen.
      Se että joku kysyi että kestääkö muovinen pakkasella niin tottakai se kestää, miksi ei kestäis? Eihän sielä ole edes mitään painetta niin aika vapaasti se sielä saa pyöriä.
      sigpic
      Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

      Comment

      • jami
        Bimmer Fanatic
        • May 2007
        • 748
        • Suljetulla alueella

        #18
        Originally posted by Dani View Post
        Itse ostin omani motonetistä, muovisiipisen.
        Se että joku kysyi että kestääkö muovinen pakkasella niin tottakai se kestää, miksi ei kestäis? Eihän sielä ole edes mitään painetta niin aika vapaasti se sielä saa pyöriä.
        Lähinnä sitä mietin että haurastuttaako lämpötilan vaihtelut ne siivet ku puhuvat että on vanhat siivet niin haperot ettei kunnolla kestä koskea.

        Comment

        • Dani
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2007
          • 3847
          • Espoo

          #19
          Eiköhän valmistajat ole virheestään oppineet jotain eli materiali todennäköisesti kestää lämpötilavaihtelua.
          sigpic
          Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

          Comment

          • himonussija
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2005
            • 392
            • Finland

            #20
            Minäkin ostin Motonetistä vesipumpun M52:een ja siivet kyllä näyttivät kovasti muovisilta (väriltään mustat) mutta tarkempi tutkiminen ja koputtelu osoitti että ne oli metallia. Siipien pinnassa meni sellasia pieniä viivoja ristiin rastiin niin että olisi voinut luulla siipien olevan hiilikuitua tai vastaavaa.

            Comment

            • uti
              Bimmer Rookie
              • Sep 2005
              • 195

              #21
              Pumpun ikä

              Kuinkahan kauan arvoisien autoilijoiden mielestä vesipumpun pitää kestää. Ei nämäkään ole ikiliikkujia.Sama vaiva varmaan joka merkillä, joku voi kestää ja toinen hajoaa.Tehtaan ohjeilla ei montakaan olis tien päällä hajonnut.

              Comment

              • mika68
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2004
                • 1965
                • ......

                #22
                Originally posted by uti View Post
                Kuinkahan kauan arvoisien autoilijoiden mielestä vesipumpun pitää kestää. Ei nämäkään ole ikiliikkujia.Sama vaiva varmaan joka merkillä, joku voi kestää ja toinen hajoaa.Tehtaan ohjeilla ei montakaan olis tien päällä hajonnut.
                Mitäs nää sun "tehtaan ohjeet" sanoo M52 moottorin vesipumpusta?

                Comment

                • jami
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2007
                  • 748
                  • Suljetulla alueella

                  #23
                  Originally posted by uti View Post
                  Kuinkahan kauan arvoisien autoilijoiden mielestä vesipumpun pitää kestää. Ei nämäkään ole ikiliikkujia.Sama vaiva varmaan joka merkillä, joku voi kestää ja toinen hajoaa.Tehtaan ohjeilla ei montakaan olis tien päällä hajonnut.
                  Ois kyllä tosiaan kiva tietää näistä "tehtaan ohjeista".
                  Eiköhän kuitenki oo harvinaisempaa että 150tkm ajetussa autossa ois vaihettu vesipumppu.:think

                  Comment

                  • suomas
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2003
                    • 597
                    • Hämeenkyrö

                    #24
                    Hetki sitten vaihtu muovilapanen metalliseen mittarilukemassa 211tkm (orgikselta vaikutti) saas nähä rupeeko rallattaan.
                    Benareilua vuodesta 1998..

                    Comment

                    • himonussija
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2005
                      • 392
                      • Finland

                      #25
                      M20:ssä pumppu muistaakseni vaihdettava joka toisessa jakohihnan vaihdossa, eli ei siinäkään ole pidempi vaihtoväli.

                      Kaverin Volvossa vaihtoväli 200 tkm.

                      Jos pumppu maksaa about 40 euroa niin en ymmärrä niitä jotka tuossa kohtaa säästävät pitkittämällä vaihtoa.

                      Kuulin taas tossa pari päivää sitten kun oli M52:sta kansi haljennut 290 tkm nurkilla pumpun takia. Vesipumpun edellisestä vaihdosta ei mitään tietoa, joten omistaja voi katsoa peiliin.

                      Comment

                      • E38
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2005
                        • 269
                        • HKI,TKU

                        #26
                        Vaihdatin seiskaan vesipumpun n 160tkm:n kohdalla. Auto oli Laakkosella ja kysyin kuinka pitkälle originaalilla v-pumpulla pitäsi päästä. Kuulemma 170-200tkm:n vaiheilla ne yleensä laukeaa ja vaihtoa suositeltiin vaikka pumppu toimikin ok.

                        Koska olin läpikäynyt koko jäähdytysjärjestelmän (pumppua lukuunottamatta), niin sille en halunnut jätää enään yllätysmomenttia. Kannen halkeemista minäkin pahimmillaan pelkäsin...
                        Autotalli:
                        -07 Lexus GS300
                        -96 Mercedes-Benz SL320
                        -79 Wartburg 353W Tourist
                        -66 Cadillac Coupe De Ville


                        Ex: BMW E65/735i, E38/728iA, E36/328Ci

                        Comment

                        • Juggis
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2006
                          • 197
                          • Espoo

                          #27
                          Automekaanikolta kuultua juttua, mutta todenperäisyyttä en pysty varmentamaan...

                          Eli se metallinen orkkis. Siitä kusahtaa sisuskalut ja muovisessa ropelli. Paras vaihtoehto metallisen rinnalla on komposiittinen. Kevyt ropelli liikuttaa vaan vettä, eikä näin ollen rasita koneistoa niin paljoa. Kaiketi se valkoisella "propellilla" varustettu on sellainen heikko muovinen versio ja musta komposiittinen parempi.

                          Ja älkää ampuko mua! Varmaa tietoa tästä ei siis ole, mutta tulipa nyt sanottua

                          Mutta tuon vaihdon kanssa ei kannata leikkiä. Se on yleensä menoa sitten jos pumppu kusahtaa...
                          Last edited by Juggis; 24-10-2007, 22:08.
                          F10 535d xdrive msport
                          Ex. e91 325xiA
                          Ex. e36 328i Coupé

                          Comment

                          • jami
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2007
                            • 748
                            • Suljetulla alueella

                            #28
                            Originally posted by Juggis View Post
                            Automekaanikolta kuultua juttua, mutta todenperäisyyttä en pysty varmentamaan...

                            Eli se metallinen orkkis. Siitä kusahtaa sisuskalut ja muovisessa ropelli. Paras vaihtoehto metallisen rinnalla on komposiittinen. Kevyt ropelli liikuttaa vaan vettä, eikä näin ollen rasita koneistoa niin paljoa. Kaiketi se valkoisella "propellilla" varustettu on sellainen heikko muovinen versio ja musta komposiittinen parempi.

                            Ja älkää ampuko mua! Varmaa tietoa tästä ei siis ole, mutta tulipa nyt sanottua

                            Mutta tuon vaihdon kanssa ei kannata leikkiä. Se on yleensä menoa sitten jos pumppu kusahtaa...
                            Toivottavasti oot oikeassa. Tuli meinaan laitettua just tuo musta siipinen metallisen tilalle. Oli sen metallisiipisen tiivisteet ainakin sen näköset ettei ois ollu enää pitkäikänen pumppu.

                            Comment

                            • Lanttu
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 1643

                              #29
                              Mitähän ihmettä tässä nyt tarkoitetaan vesipumpun sisuskaluilla? Eihän siellä ole kuin laakerointi.

                              Comment

                              • Juggis
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2006
                                • 197
                                • Espoo

                                #30
                                Originally posted by Lanttu View Post
                                Mitähän ihmettä tässä nyt tarkoitetaan vesipumpun sisuskaluilla? Eihän siellä ole kuin laakerointi.
                                Juurikin se laakerointi, joka alkaa ääntämään.
                                F10 535d xdrive msport
                                Ex. e91 325xiA
                                Ex. e36 328i Coupé

                                Comment

                                Working...
                                X