Originally posted by jpeltoma
View Post
M52 vesipumppu
Collapse
X
-
Originally posted by Dani View PostItse ostin omani motonetistä, muovisiipisen.
Se että joku kysyi että kestääkö muovinen pakkasella niin tottakai se kestää, miksi ei kestäis? Eihän sielä ole edes mitään painetta niin aika vapaasti se sielä saa pyöriä.
Comment
-
-
Minäkin ostin Motonetistä vesipumpun M52:een ja siivet kyllä näyttivät kovasti muovisilta (väriltään mustat) mutta tarkempi tutkiminen ja koputtelu osoitti että ne oli metallia. Siipien pinnassa meni sellasia pieniä viivoja ristiin rastiin niin että olisi voinut luulla siipien olevan hiilikuitua tai vastaavaa.
Comment
-
-
Originally posted by uti View PostKuinkahan kauan arvoisien autoilijoiden mielestä vesipumpun pitää kestää. Ei nämäkään ole ikiliikkujia.Sama vaiva varmaan joka merkillä, joku voi kestää ja toinen hajoaa.Tehtaan ohjeilla ei montakaan olis tien päällä hajonnut.
Comment
-
-
Originally posted by uti View PostKuinkahan kauan arvoisien autoilijoiden mielestä vesipumpun pitää kestää. Ei nämäkään ole ikiliikkujia.Sama vaiva varmaan joka merkillä, joku voi kestää ja toinen hajoaa.Tehtaan ohjeilla ei montakaan olis tien päällä hajonnut.
Eiköhän kuitenki oo harvinaisempaa että 150tkm ajetussa autossa ois vaihettu vesipumppu.:think
Comment
-
-
M20:ssä pumppu muistaakseni vaihdettava joka toisessa jakohihnan vaihdossa, eli ei siinäkään ole pidempi vaihtoväli.
Kaverin Volvossa vaihtoväli 200 tkm.
Jos pumppu maksaa about 40 euroa niin en ymmärrä niitä jotka tuossa kohtaa säästävät pitkittämällä vaihtoa.
Kuulin taas tossa pari päivää sitten kun oli M52:sta kansi haljennut 290 tkm nurkilla pumpun takia. Vesipumpun edellisestä vaihdosta ei mitään tietoa, joten omistaja voi katsoa peiliin.
Comment
-
-
Vaihdatin seiskaan vesipumpun n 160tkm:n kohdalla. Auto oli Laakkosella ja kysyin kuinka pitkälle originaalilla v-pumpulla pitäsi päästä. Kuulemma 170-200tkm:n vaiheilla ne yleensä laukeaa ja vaihtoa suositeltiin vaikka pumppu toimikin ok.
Koska olin läpikäynyt koko jäähdytysjärjestelmän (pumppua lukuunottamatta), niin sille en halunnut jätää enään yllätysmomenttia. Kannen halkeemista minäkin pahimmillaan pelkäsin...Autotalli:
-07 Lexus GS300
-96 Mercedes-Benz SL320
-79 Wartburg 353W Tourist
-66 Cadillac Coupe De Ville
Ex: BMW E65/735i, E38/728iA, E36/328Ci
Comment
-
-
Automekaanikolta kuultua juttua, mutta todenperäisyyttä en pysty varmentamaan...
Eli se metallinen orkkis. Siitä kusahtaa sisuskalut ja muovisessa ropelli. Paras vaihtoehto metallisen rinnalla on komposiittinen. Kevyt ropelli liikuttaa vaan vettä, eikä näin ollen rasita koneistoa niin paljoa. Kaiketi se valkoisella "propellilla" varustettu on sellainen heikko muovinen versio ja musta komposiittinen parempi.
Ja älkää ampuko mua! Varmaa tietoa tästä ei siis ole, mutta tulipa nyt sanottua
Mutta tuon vaihdon kanssa ei kannata leikkiä. Se on yleensä menoa sitten jos pumppu kusahtaa...Last edited by Juggis; 24-10-2007, 22:08.F10 535d xdrive msport
Ex. e91 325xiA
Ex. e36 328i Coupé
Comment
-
-
Originally posted by Juggis View PostAutomekaanikolta kuultua juttua, mutta todenperäisyyttä en pysty varmentamaan...
Eli se metallinen orkkis. Siitä kusahtaa sisuskalut ja muovisessa ropelli. Paras vaihtoehto metallisen rinnalla on komposiittinen. Kevyt ropelli liikuttaa vaan vettä, eikä näin ollen rasita koneistoa niin paljoa. Kaiketi se valkoisella "propellilla" varustettu on sellainen heikko muovinen versio ja musta komposiittinen parempi.
Ja älkää ampuko mua! Varmaa tietoa tästä ei siis ole, mutta tulipa nyt sanottua
Mutta tuon vaihdon kanssa ei kannata leikkiä. Se on yleensä menoa sitten jos pumppu kusahtaa...
Comment
-
Comment