Announcement

Collapse
No announcement yet.

suuttimet +bensapumppu ahdetussa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ahtaja
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2003
    • 437
    • Raisio

    suuttimet +bensapumppu ahdetussa

    Mitä suuttimia ootte käyttäneet ahdetuissa m20b25:ssa?Onko vakio bensapumppu.Itsellä menee laihalle vakio suuttimet+2 lisäsuutinta 350cc 4reikänen,vakio bensapumppu.Tiedän että vakiot on pienet mutta mutta.....
  • larmatin
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 1118
    • Perttula

    #2
    aika varmasti pumppu on sama mikä M5:sessa on..

    mikä ohjaa lisäsuuttimia sulla?

    Comment

    • ahtaja
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2003
      • 437
      • Raisio

      #3
      Suuttimia ohjaa acu 1000.

      Comment

      • larmatin
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 1118
        • Perttula

        #4
        Originally posted by ahtaja
        Suuttimia ohjaa acu 1000.
        mittaa bensan paineet niin se kertoo loppuuko pumppu kesken.

        mulla ainakin hyvin riittää vakiopumppu ja vakiosuuttimet ja kaksi lisä suutinta joita ohjaa 034 efi boksi,

        edit yhdys sana

        Comment

        • ahtaja
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2003
          • 437
          • Raisio

          #5
          Joo huomena mittaan ei ollu tänään sopivaa liitintä.FMI näyttää että yläpäässä menee laihalle aivan kuin paineet putoaisi???Tukoksia ei ollut letkuissa.

          Comment

          • larmatin
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 1118
            • Perttula

            #6
            Originally posted by ahtaja
            Joo huomena mittaan ei ollu tänään sopivaa liitintä.FMI näyttää että yläpäässä menee laihalle aivan kuin paineet putoaisi???Tukoksia ei ollut letkuissa.
            etkö voi ohjelmoida pceellä lisää soppaa sinne?

            Comment

            • ahtaja
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2003
              • 437
              • Raisio

              #7
              FMI pelkkä seos mittari,eikä toi acu oo ohjelmoitavissa.Voi kuin oliskin ohjelmoitava ruutta,mutta vielä jonain päivänä??Acu :ssa ei ole muutakuin suuttimien tuotto/ahtopaineen aloitus.

              Comment

              • Jubu
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2002
                • 937
                • Kuusankoski

                #8


                noilla apu ongelmaan jos se ongelma ei pumpusta ollut kiinni.

                100 egeä + postikulut.

                Comment

                • seidltuning
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2002
                  • 1941
                  • Vantaa

                  #9
                  joo muakin kiinnostaisi isompi pumppu eli onko tietoa mistä saisi
                  G30 530e Sedan
                  E30 325i Cabriolet

                  Comment

                  • ahtaja
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2003
                    • 437
                    • Raisio

                    #10
                    Ainakin pro street myy pumppuja 200e molemmin puolin.

                    Comment

                    • samivaan
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2004
                      • 176

                      #11
                      Onko joku laskeskellut mihin tehoihin saakka vakiosuuttimet riittää m20b25 koneessa, jos ajaa todella pienillä paineilla? Tuleeko 230hv vielä, vai hyytyykö "heti" vakiotehot ylitettäessä?
                      Entä se bensapumppu? Sen luulisi riittävän suuttimia pidemmälle.

                      Comment

                      • samivaan
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2004
                        • 176

                        #12
                        Vielä tuosta suuttimien mitoituksesta kiinnostaa. Löysin finsquirtilta threadin koskien suuttimien mitoitusta, ja sen mukaan näyttäisi ettei 188cc suuttimet riitä alkuunkaan?


                        Samaten jos laskee tällä:


                        Niin tuon mukaan 188cc suuttimet ei kutoskoneessa riitä edes vaparina vakion 210 hevoseen. Mikä tässä mitoituksessa on jujuna, onko m30b35 suuttimet oikeasti vain 188cc, ja m20b25 noin 150set?

                        Comment

                        • BMW 325I avo
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2004
                          • 832
                          • Tampere

                          #13
                          Originally posted by samivaan
                          Vielä tuosta suuttimien mitoituksesta kiinnostaa. Löysin finsquirtilta threadin koskien suuttimien mitoitusta, ja sen mukaan näyttäisi ettei 188cc suuttimet riitä alkuunkaan?
                          http://www.finsquirt.net/forum/viewt...er=asc&start=0

                          Samaten jos laskee tällä:
                          http://www.rceng.com/technical.htm

                          Niin tuon mukaan 188cc suuttimet ei kutoskoneessa riitä edes vaparina vakion 210 hevoseen. Mikä tässä mitoituksessa on jujuna, onko m30b35 suuttimet oikeasti vain 188cc, ja m20b25 noin 150set?
                          Riippumati mitä noissa kaavotuksissa lukee, niin 188cc suuttimet riittänee sinne 250hv:n tienoille bpaineita nostamalla. Penkitetty vajaata kolmeasataakin, mutta silloin oltiin nakutuksen rajoilla.
                          // If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //

                          Comment

                          • ihi
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2003
                            • 243
                            • Kota

                            #14
                            Juurikin tuossa paineiden nostossa piilee sudenkuoppa. Eli pumpun tuotto romahtaa tai se hajoaa, kun siltä halutaan lisää painetta.

                            Toiseksi pitäs tietää noiden suuttimien tuoton mittaustapa. Eli taitaa se 188cc olla 100% aukiololla joka ei toteudu vakio lastulla/boxilla/softalla. Eikä tee muutenkaan hyvää suuttimille. Joku 80-90% on vielä sallittu. Ja kolmanneksi olis hyvä ymmärtää, että mitä kovemmin pata kiertää, sitä lyhyempi aika tuo 80% aukiolo aika on-> vähemmän bensaa.


                            Ps. jos joku FMI:n tavalliseen lambdaan perustuva "lelumittari" näyttää, että menee laihalle, niin se on sitten jo vitun laihalla.

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎