Announcement

Collapse
No announcement yet.

m50 -> m20 swappi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kaimu
    BTCF Member
    • Nov 2011
    • 464
    • Turun kupeessa

    #16
    Originally posted by Keme View Post
    Puhuttaessa maksimissaan EURO2 päästöluokituksen autoista tolla moottorin iällä ei ole mitään merkitystä. -95 auton keulalle voi laittaa vaikka Fordin lättäpään, jos se menee konttorin päästömittauksesta läpi.
    Ei siinä näemmä auta kuin kysyä omalta konttorilta.
    Itse kahdella konttorilla käyneenä samat vastaukset.
    Turha tuosta alkaa enempää väittelemään.
    sigpic

    E82 n55

    Comment

    • Pazi88
      Moderator
      • Jan 2007
      • 11135
      • Oulu

      #17
      Trafin ohjeissa ainakin ennen luki että saa vaihtaa päästöluokaltaan samanlaisen kuin alkuperäinen tai paremman moottorin keulalle. Jos se moottori on udempi kuin auto, niin katsurien mielestä tämä ehto täyttyy ongelmitta. Jos moottori on vanhempi kuin se kohdeauto, niin sit täytyy jotenkin todistaa että päästöluokka on sama tai parempi.

      Instagram, YouTube kanava
      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

      Comment

      • pazq
        BTCF Member
        • Jan 2008
        • 3167
        • 47200

        #18
        Tässä tapauksessa ei pitäis olla ongelmaa kun on m20 ollut myös katillisena kun vuosimalli on tarpeeksi tuore

        Comment

        • naikou
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2010
          • 1762
          • vihti

          #19
          Ei vaan taida tota b23 versiota edes olla motronicilla ja L-jetti on ilman lambdaa ja kattia, jos katsuri takertuu siihen m20b23 tekstiin lohkossa niin miten siinä voi perustella että moottori on saman päästöluokan autosta?
          E39 523i Turbo

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16467
            • Asikkala

            #20
            Originally posted by naikou View Post
            Ei vaan taida tota b23 versiota edes olla motronicilla ja L-jetti on ilman lambdaa ja kattia
            Samaa mieltä, en tosin tiedä kaikkia maailman asioita mutta kuitenkin.

            Comment

            • naikou
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2010
              • 1762
              • vihti

              #21
              Originally posted by jr66 View Post
              Samaa mieltä, en tosin tiedä kaikkia maailman asioita mutta kuitenkin.
              Vaikka onhan se totta et jos koneessa on uudempi kansi ja motronic ohjaus kokonaisuudessaan vaihdettu niin se pitäisi hyväksyä koska päästörajojen sisään sillä pääsee, mutta byrokratia on byrokratiaa

              E: tässä joku vanha ketju tyyliin samasta aiheesta https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=270335
              Last edited by naikou; 26-10-2020, 23:16.
              E39 523i Turbo

              Comment

              • pazq
                BTCF Member
                • Jan 2008
                • 3167
                • 47200

                #22
                Jos se nyt turbotetaan niin eihän se muutenkaan ole enää sama moottori mitä alkujaan

                Comment

                • Bullitt
                  BTCF Member
                  • Jul 2002
                  • 2786
                  • Turku

                  #23
                  Tästä voidaan vääntää täällä varmaan loputtomiin, mutta ei se turbotus siitä uudempaa tai vähäpäästöisempääkään tee.

                  Katsastusmiehen silmissä M20 tulee aina olemaan vanhempi, kuin M50. Se on sitten eri asia, jos katsastusmies ei tiedä, tunne, tai ei peräti ole kiinnostunut jonkun yhden vanhan Bemarin moottorista.


                  Comment

                  • Urpo_rotta
                    BTCF Member
                    • May 2012
                    • 5272
                    • Pirkkala

                    #24
                    Originally posted by Bullitt View Post
                    Tästä voidaan vääntää täällä varmaan loputtomiin, mutta ei se turbotus siitä uudempaa tai vähäpäästöisempääkään tee.

                    Katsastusmiehen silmissä M20 tulee aina olemaan vanhempi, kuin M50. Se on sitten eri asia, jos katsastusmies ei tiedä, tunne, tai ei peräti ole kiinnostunut jonkun yhden vanhan Bemarin moottorista.
                    Katsastusmiehelle on täysin yhdentekevää, onko siellä m50 vai m20 jos ne ovat samaa päästöluokkaa
                    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                    E34 525i -90 twinturbo 427/519

                    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                    Kysy jos tarvetta

                    Comment

                    • jupeli
                      Newbiemmer
                      • Jun 2017
                      • 25
                      • vesanto

                      #25
                      Hieman edistystä - ja tutkittua tietoa (menee näköjään aikalailla väriväriin nämä e34 m20 ja m50 piuhat, liitin vain erilainen.

                      Sähköt siis aikalailla tehtynä kunhan vielä selvittelen kahden valkovihreän piuhan eron... toinen ilmeisesti joku lambdahärpäke ja toinen huoltovalon nollaus. toinen todella ohkainen ja toinen paksu.

                      Comment

                      • jupeli
                        Newbiemmer
                        • Jun 2017
                        • 25
                        • vesanto

                        #26
                        No nyt on saatu sähköt kohtalaisen nätisti valmiiksi ja tuleva konekkin käytetty auki. Itse moottorillehan en tehnyt muutakuin hioin männistä patit pois, avarsin kannen, vaihdoin 2.4td öljypumpun.
                        Tarkoitus oli laittaa m50 veivitkin, mutta katsellaan nyt alkuun omillaan kun vanoksellisen veivit ei käy.

                        Seuraavana onkin tulossa (eilen tilasin) athenan kannentiiviste, ja voimansiirtoon 6 lapainen sintterikytkin m20b25 asetelmalla.

                        Tämän jälkeen alan taiteilla konetta paikoilleen, ja vaihtamaan moottorinohjauksen kdFi V1.4 PNP, kunhan sen nyt tilaa. Laajakaista lambda myös tarkoitus hommata lähiaikoina.

                        Mikään kiirehän projektilla ei ole, pitää ajalla miettiä ja rakennella ja päivitellä budjetin mukaan.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎