SOLVED!
Löytyisikö täältä kokemuksia? Auto kävi huonosti, antoi vikakoodia vanoksista ja rikkaalla käymisestä. 200tkm ajettu.
Tein jakopääremontin kunnollisilla ohjeilla ja erikoistyökaluilla. Remontin jälkeen kone lupailee mutta ei käynnisty. Mitään vikakoodeja ei enää tule INPA:aan.
Auto ajettiin ennen remppaa talliin, mutta kävi huonosti, savutti, ei mennyt leimalla päästöistä läpi (rikkaalla) jne.
Mitä tähän asti kokeiltu:
-Puristuspaineet kaikissa sylintereissä OK
-Vanos pyörät, solenoidit ja ketjut vaihdettu jakopäähän ja öljypumppuun.
-Jako kohdallaan. Kun ensin lukitsee kampiakselin tapilla, nokka-akselien työkalu menee paikalleen. Kuuluuko tämä tehdä tässä järjestyksessä?
-Suuttimet olivat huonot. Kaikki suuttimet vaihdettu uusiin ja koodattu
-Kampiakselin ja nokka-akselien asentotunnistimet ok
-Korkeapainepumppu antaa yli 15.000kPa (150bar) paineen startatessa
-Kipinää ja bensaa tulee kaikkiin sylintereihin.
-Uudehkot tulpat
Nyt alkaa keinot loppumaan. 20 moottoria olen rakentanut, mutta tämä on mysteerinen monin tavoin.
Vielä täytyy tutkia onko katalysaattorit tukossa, ilmamäärämittari rikki, jakoketju vielä viidennen kerran. Mitään vikakoodia ei siis tule enää INPAan.
Löytyisikö vertaistukea, vinkkejä?
Löytyisikö täältä kokemuksia? Auto kävi huonosti, antoi vikakoodia vanoksista ja rikkaalla käymisestä. 200tkm ajettu.
Tein jakopääremontin kunnollisilla ohjeilla ja erikoistyökaluilla. Remontin jälkeen kone lupailee mutta ei käynnisty. Mitään vikakoodeja ei enää tule INPA:aan.
Auto ajettiin ennen remppaa talliin, mutta kävi huonosti, savutti, ei mennyt leimalla päästöistä läpi (rikkaalla) jne.
Mitä tähän asti kokeiltu:
-Puristuspaineet kaikissa sylintereissä OK
-Vanos pyörät, solenoidit ja ketjut vaihdettu jakopäähän ja öljypumppuun.
-Jako kohdallaan. Kun ensin lukitsee kampiakselin tapilla, nokka-akselien työkalu menee paikalleen. Kuuluuko tämä tehdä tässä järjestyksessä?
-Suuttimet olivat huonot. Kaikki suuttimet vaihdettu uusiin ja koodattu
-Kampiakselin ja nokka-akselien asentotunnistimet ok
-Korkeapainepumppu antaa yli 15.000kPa (150bar) paineen startatessa
-Kipinää ja bensaa tulee kaikkiin sylintereihin.
-Uudehkot tulpat
Nyt alkaa keinot loppumaan. 20 moottoria olen rakentanut, mutta tämä on mysteerinen monin tavoin.
Vielä täytyy tutkia onko katalysaattorit tukossa, ilmamäärämittari rikki, jakoketju vielä viidennen kerran. Mitään vikakoodia ei siis tule enää INPAan.
Löytyisikö vertaistukea, vinkkejä?
Comment