Announcement

Collapse
No announcement yet.

ZF manuaalin ATF ratakäyttöön

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tatsga
    BTCF Member
    • Mar 2004
    • 436
    • Vantaa

    ZF manuaalin ATF ratakäyttöön

    Lankeemus käy ylpeyden edellä kun nohevana laitoin oikein uudet tiivisteet ZF 320z -laatikkoon ja ajattelin, että nyt ei tarvitse huolehtia öljyvuodoista... Noh kissan vitut: ekan kerran vehkeet kunnolla lämpimiks ja jo jätti läntin maahan. Vuotanee ainakin takapään stefoista. Öljynä tällä hetkellä motonetin 4l tonikas myytävä halpis jenkkiöljy. Ajattelin vaihtaa öljyt vielä ennen ahvenistoa niin kuulisin hieman vinkkejä, että millä ton oksentamisen saisi vähenemään? Joka tapauksessa laitan alupellin ja imeytysmaton laatikon alle...
    E30 "318is 8v" touring

    E30 325cid 5.3 LS-V8
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16418
    • Asikkala

    #2
    Originally posted by Tatsga View Post
    Lankeemus käy ylpeyden edellä kun nohevana laitoin oikein uudet tiivisteet ZF 320z -laatikkoon ja ajattelin, että nyt ei tarvitse huolehtia öljyvuodoista... Noh kissan vitut: ekan kerran vehkeet kunnolla lämpimiks ja jo jätti läntin maahan. Vuotanee ainakin takapään stefoista. Öljynä tällä hetkellä motonetin 4l tonikas myytävä halpis jenkkiöljy. Ajattelin vaihtaa öljyt vielä ennen ahvenistoa niin kuulisin hieman vinkkejä, että millä ton oksentamisen saisi vähenemään? Joka tapauksessa laitan alupellin ja imeytysmaton laatikon alle...
    "millä ton oksentamisen saisi vähenemään?"

    Onkohan öljyn syy ?

    Comment

    • Tatsga
      BTCF Member
      • Mar 2004
      • 436
      • Vantaa

      #3
      Originally posted by jr66 View Post
      "millä ton oksentamisen saisi vähenemään?"

      Onkohan öljyn syy ?
      No uudet stefat on edelleen paikallaan, et oletan halpis öljyn liruuntuvan kuumana.
      E30 "318is 8v" touring

      E30 325cid 5.3 LS-V8

      Comment

      • naikou
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2010
        • 1672
        • vihti

        #4
        Olisikos joku semmoinen öljy missä on jämäkämpi kuuman pään viskositeetti kuin atf:ssä?

        Ulkomainen bmw tuning firma keksinyt tämmöisen: http://store.uucmotorwerks.com/artic...uce_rattle.htm

        En tiedä auttaako vuotoon
        E39 523i Turbo

        Comment

        • IKa
          BTCF Member
          • Apr 2007
          • 877
          • Klaukkala

          #5
          Originally posted by Tatsga View Post
          Lankeemus käy ylpeyden edellä kun nohevana laitoin oikein uudet tiivisteet ZF 320z -laatikkoon ja ajattelin, että nyt ei tarvitse huolehtia öljyvuodoista... Noh kissan vitut: ekan kerran vehkeet kunnolla lämpimiks ja jo jätti läntin maahan. Vuotanee ainakin takapään stefoista. Öljynä tällä hetkellä motonetin 4l tonikas myytävä halpis jenkkiöljy. Ajattelin vaihtaa öljyt vielä ennen ahvenistoa niin kuulisin hieman vinkkejä, että millä ton oksentamisen saisi vähenemään? Joka tapauksessa laitan alupellin ja imeytysmaton laatikon alle...
          Onko laatikkoon tehty minkäänlaista huohotus-systeemiä? Jos ei ole, niin kannattaisi tehdä, sillä sellaista laatikko joka tapauksessa tarvitsee kunnon rata-ajossa. Omat kokemukset ovat E36 M3:n 6v ja 5v laatikoista. Kummallekin oli pakko rakentaa huohotus. Mutta kun huohotusletkun veti laatikosta ylös imusarjaan asti ja siitä takaisin alas laatikon kylkeen, jossa letku päättyi avoimena tai sopivan suodattimen kanssa, niin ulos asti öljyä ei enää tullut.
          G22 coupe M440i A xDrive MHEV -22

          Comment

          • Tatsga
            BTCF Member
            • Mar 2004
            • 436
            • Vantaa

            #6
            Tämäpä on muuten validi ajatus. Eikös alkuperäinen huohotin nimenomaan ole tuon vaihteensiirtoakselin nurkilla? Muistan vaan talvella oli lattia öljyssä ku ku kellahti kumoon... Eli päivityslistalle letkunippa tilalle ja pitkä letku. Oliko kierteestä tietoa?
            E30 "318is 8v" touring

            E30 325cid 5.3 LS-V8

            Comment

            • Jonsku
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2002
              • 4645
              • Tuusula

              #7
              Jos en ihan väärin muista niin on ilman kierrettä nuo huohotusnipat, naputeltu vaan paikoilleen.
              - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

              ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
              ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
              ex. Alpina D10 Touring #33/94
              ... and many more

              Comment

              • BMW525Xda
                BTCF Member
                • Feb 2014
                • 8681
                • Xxxxxx

                #8
                Mitäs jos tämmösen laittais konehuoneen puolelle, ei ole öljyt radalla ?

                Comment

                • Tatsga
                  BTCF Member
                  • Mar 2004
                  • 436
                  • Vantaa

                  #9
                  Pyöräytänpä sopivan nipan sorvissa siis ku ei tarvitse kierrettä. Itekkin mietin tommosta purkkia mut mietin vaan miten -0,9bar imasee öljyt laatikosta ku saattuu olee öljyt sopivasti tarjolla. Moottorissa toimii sinällänsä hyvin, että muutaman tipan saanut talteen öljyä mutta pöläyttää polkaistaessa kun taitaa höyryt mennä niin nopeesti separaattorin läpi ettei nesteydy.
                  E30 "318is 8v" touring

                  E30 325cid 5.3 LS-V8

                  Comment

                  • BMW525Xda
                    BTCF Member
                    • Feb 2014
                    • 8681
                    • Xxxxxx

                    #10
                    Originally posted by Tatsga View Post
                    Pyöräytänpä sopivan nipan sorvissa siis ku ei tarvitse kierrettä. Itekkin mietin tommosta purkkia mut mietin vaan miten -0,9bar imasee öljyt laatikosta ku saattuu olee öljyt sopivasti tarjolla. Moottorissa toimii sinällänsä hyvin, että muutaman tipan saanut talteen öljyä mutta pöläyttää polkaistaessa kun taitaa höyryt mennä niin nopeesti separaattorin läpi ettei nesteydy.
                    Nyt en ymmärtänyt, mistä tuo -0,9bar alipaine kehittyy :think
                    Eihän tuota purkkia liitetä muualle kuin laatikkoon.

                    Comment

                    • jr66
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 16418
                      • Asikkala

                      #11
                      Onko alkup. huohotin jostain syystä epäkelpo ?

                      Comment

                      • BMW525Xda
                        BTCF Member
                        • Feb 2014
                        • 8681
                        • Xxxxxx

                        #12
                        Originally posted by jr66 View Post
                        Onko alkup. huohotin jostain syystä epäkelpo ?
                        Minä ymmärsin että se on liian alhaalla. Ajattelin että vetää siitä letkun ylös konehuoneeseen ja siihen perään tuo huohotin jonka linkkarin. Muut kuin vaihteistolta tuleva letkuliitin sokeilla umpeen ja huohottimeen tuo putsarikorkki päälle. Jos öljyä nousee tuonne ylös se kerääntyy säiliöön ja huohotus kuitenkin toimii.

                        Comment

                        • meteor
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2013
                          • 123
                          • Hämeenlinna

                          #13
                          Riittää kun letku tulee konehuoneeseen pää ylöspäin, ei sieltä mitään tule ulos. Letkun tilavuus riittää siihen jos laatikko vähän huohottaa.

                          Comment

                          • Tatsga
                            BTCF Member
                            • Mar 2004
                            • 436
                            • Vantaa

                            #14
                            Originally posted by jr66 View Post
                            Onko alkup. huohotin jostain syystä epäkelpo ?
                            No jos laatikko oksentaa öljyt rata-ajossa pitkin pohjaa/maahan, niin onhan se vika joka tulee korjata...
                            E30 "318is 8v" touring

                            E30 325cid 5.3 LS-V8

                            Comment

                            • pazq
                              BTCF Member
                              • Jan 2008
                              • 3166
                              • 47200

                              #15
                              Originally posted by meteor View Post
                              Riittää kun letku tulee konehuoneeseen pää ylöspäin, ei sieltä mitään tule ulos. Letkun tilavuus riittää siihen jos laatikko vähän huohottaa.
                              Niin luulis. Eihän siellä ole edes mitään mikä puskis painetta, muu kuin lämpeneminen joten tulipeltiä pitkin letku pystyyn luuis riittävän

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎