Lankeemus käy ylpeyden edellä kun nohevana laitoin oikein uudet tiivisteet ZF 320z -laatikkoon ja ajattelin, että nyt ei tarvitse huolehtia öljyvuodoista... Noh kissan vitut: ekan kerran vehkeet kunnolla lämpimiks ja jo jätti läntin maahan. Vuotanee ainakin takapään stefoista. Öljynä tällä hetkellä motonetin 4l tonikas myytävä halpis jenkkiöljy. Ajattelin vaihtaa öljyt vielä ennen ahvenistoa niin kuulisin hieman vinkkejä, että millä ton oksentamisen saisi vähenemään? Joka tapauksessa laitan alupellin ja imeytysmaton laatikon alle...
ZF manuaalin ATF ratakäyttöön
Collapse
X
-
Tags: None
-
"millä ton oksentamisen saisi vähenemään?"Originally posted by Tatsga View PostLankeemus käy ylpeyden edellä kun nohevana laitoin oikein uudet tiivisteet ZF 320z -laatikkoon ja ajattelin, että nyt ei tarvitse huolehtia öljyvuodoista... Noh kissan vitut: ekan kerran vehkeet kunnolla lämpimiks ja jo jätti läntin maahan. Vuotanee ainakin takapään stefoista. Öljynä tällä hetkellä motonetin 4l tonikas myytävä halpis jenkkiöljy. Ajattelin vaihtaa öljyt vielä ennen ahvenistoa niin kuulisin hieman vinkkejä, että millä ton oksentamisen saisi vähenemään? Joka tapauksessa laitan alupellin ja imeytysmaton laatikon alle...
Onkohan öljyn syy ?
-
No uudet stefat on edelleen paikallaan, et oletan halpis öljyn liruuntuvan kuumana.Originally posted by jr66 View Post"millä ton oksentamisen saisi vähenemään?"
Onkohan öljyn syy ?
Comment
-
Olisikos joku semmoinen öljy missä on jämäkämpi kuuman pään viskositeetti kuin atf:ssä?
Ulkomainen bmw tuning firma keksinyt tämmöisen: http://store.uucmotorwerks.com/artic...uce_rattle.htm
En tiedä auttaako vuotoon
E39 523i Turbo
Comment
-
Onko laatikkoon tehty minkäänlaista huohotus-systeemiä? Jos ei ole, niin kannattaisi tehdä, sillä sellaista laatikko joka tapauksessa tarvitsee kunnon rata-ajossa. Omat kokemukset ovat E36 M3:n 6v ja 5v laatikoista. Kummallekin oli pakko rakentaa huohotus. Mutta kun huohotusletkun veti laatikosta ylös imusarjaan asti ja siitä takaisin alas laatikon kylkeen, jossa letku päättyi avoimena tai sopivan suodattimen kanssa, niin ulos asti öljyä ei enää tullut.Originally posted by Tatsga View PostLankeemus käy ylpeyden edellä kun nohevana laitoin oikein uudet tiivisteet ZF 320z -laatikkoon ja ajattelin, että nyt ei tarvitse huolehtia öljyvuodoista... Noh kissan vitut: ekan kerran vehkeet kunnolla lämpimiks ja jo jätti läntin maahan. Vuotanee ainakin takapään stefoista. Öljynä tällä hetkellä motonetin 4l tonikas myytävä halpis jenkkiöljy. Ajattelin vaihtaa öljyt vielä ennen ahvenistoa niin kuulisin hieman vinkkejä, että millä ton oksentamisen saisi vähenemään? Joka tapauksessa laitan alupellin ja imeytysmaton laatikon alle...G22 coupe M440i A xDrive MHEV -22
Comment
-
Tämäpä on muuten validi ajatus. Eikös alkuperäinen huohotin nimenomaan ole tuon vaihteensiirtoakselin nurkilla? Muistan vaan talvella oli lattia öljyssä ku ku kellahti kumoon... Eli päivityslistalle letkunippa tilalle ja pitkä letku. Oliko kierteestä tietoa?
Comment
-
Jos en ihan väärin muista niin on ilman kierrettä nuo huohotusnipat, naputeltu vaan paikoilleen.ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
ex. Alpina D10 Touring #33/94
... and many more
Comment
-
Mitäs jos tämmösen laittais konehuoneen puolelle, ei ole öljyt radalla ?
Comment
-
Pyöräytänpä sopivan nipan sorvissa siis ku ei tarvitse kierrettä. Itekkin mietin tommosta purkkia mut mietin vaan miten -0,9bar imasee öljyt laatikosta ku saattuu olee öljyt sopivasti tarjolla. Moottorissa toimii sinällänsä hyvin, että muutaman tipan saanut talteen öljyä mutta pöläyttää polkaistaessa kun taitaa höyryt mennä niin nopeesti separaattorin läpi ettei nesteydy.
Comment
-
Nyt en ymmärtänyt, mistä tuo -0,9bar alipaine kehittyyOriginally posted by Tatsga View PostPyöräytänpä sopivan nipan sorvissa siis ku ei tarvitse kierrettä. Itekkin mietin tommosta purkkia mut mietin vaan miten -0,9bar imasee öljyt laatikosta ku saattuu olee öljyt sopivasti tarjolla. Moottorissa toimii sinällänsä hyvin, että muutaman tipan saanut talteen öljyä mutta pöläyttää polkaistaessa kun taitaa höyryt mennä niin nopeesti separaattorin läpi ettei nesteydy.
:think
Eihän tuota purkkia liitetä muualle kuin laatikkoon.
Comment
-
Minä ymmärsin että se on liian alhaalla. Ajattelin että vetää siitä letkun ylös konehuoneeseen ja siihen perään tuo huohotin jonka linkkarin. Muut kuin vaihteistolta tuleva letkuliitin sokeilla umpeen ja huohottimeen tuo putsarikorkki päälle. Jos öljyä nousee tuonne ylös se kerääntyy säiliöön ja huohotus kuitenkin toimii.Originally posted by jr66 View PostOnko alkup. huohotin jostain syystä epäkelpo ?
Comment
-
No jos laatikko oksentaa öljyt rata-ajossa pitkin pohjaa/maahan, niin onhan se vika joka tulee korjata...Originally posted by jr66 View PostOnko alkup. huohotin jostain syystä epäkelpo ?
Comment
-
Niin luulis. Eihän siellä ole edes mitään mikä puskis painetta, muu kuin lämpeneminen joten tulipeltiä pitkin letku pystyyn luuis riittävänOriginally posted by meteor View PostRiittää kun letku tulee konehuoneeseen pää ylöspäin, ei sieltä mitään tule ulos. Letkun tilavuus riittää siihen jos laatikko vähän huohottaa.
Comment
Comment