Announcement

Collapse
No announcement yet.

ZF + Kova VP + 765, irroitaa huonosti?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kaketsyygeli
    Newbiemmer
    • Jan 2016
    • 20
    • Finland

    #31
    Originally posted by kaketsyygeli View Post


    E: Omia reittejäni katsoin ja tuo 20,5mm työsylinteri ei juuri nyt saatavilla, toimitusajasta ei mitään arviota, voi olla ettei saa koskaan, voi saada viikossa, voi tulla puolessa vuodessa. Hinta n.106€, mikä nyt ei toivottomin, kuitenkin mahtoi olla ATE:n tms tekele.. Tarjoavat hirveästi ristiin moneen malliin samaa, ainakin noiden halvempien kohdalla, pitää varaosanumero kaivella niin osaa paremmin etsiä sopivaa.
    Itse itselleni vastaten. Aikani selailin, niin 21521159045 -numerolla löytyi työsylinteriä nopealla saatavuudella. Katsotaan josko sopii. Kaikki E34 alta löytyvät 20,64mm työsylinterit tuntuu olevan varastoista loppu tai maksaa 150€ <-> 350€, mikä minusta jo liikaa. Heitän inffoa, koha pääsee asentelemaan..
    E36 318IS
    E46 328I

    +Kymmeniä muilta merkeiltä

    Comment

    • bemmeri
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2006
      • 4181

      #32






      Hieman enemmän kun maksaa ja ostaa suomesta, niin tarviliikkeet kyllä tilaa tuommoisen seuraavaksi päiväksi ja voi valita muutamasta valmistajasta. Varmaan motonetissakin hyllyssä jonkin merkin tekeleenä.

      Edit.
      Joo luin hätäseen. Eli hakusessa juurikin e34 M5, tms sylinteri. Niitä ei näytä olevan tarjolla tosiaan nopealla toimituksella. Kyllähän se saman asian ajaa nuo muutkin 20,64 männällä olevat. Jos pituudessa eroa, niin tappia tuunaamalla saapi hyvän.
      Last edited by bemmeri; 18-10-2021, 17:37.
      EVERYTHING | WORKS

      Comment

      • Vibex
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2014
        • 1996
        • Lohja

        #33
        Täytyykö olla nimenomaan e34 alta/ onko sama osa kuin e36? Esim 325 ja 328 pitäisi olla tuolla 20,64mm halkaisijalla.
        Husqvarna Svartpilen
        BMW e36 318iA

        Ex:

        BMW e85 Z4 3,0
        BMW e36 316ti
        MINI Cooper S
        BMW Z3 Coupé
        BMW e46 325iA
        BMW Z3 Roadster
        BMW e46 328ci
        BMW e36 316ti

        Comment

        • kaketsyygeli
          Newbiemmer
          • Jan 2016
          • 20
          • Finland

          #34
          Originally posted by bemmeri View Post
          https://aeromotors.fi/kataloog/searc...ry=21521159045





          Hieman enemmän kun maksaa ja ostaa suomesta, niin tarviliikkeet kyllä tilaa tuommoisen seuraavaksi päiväksi ja voi valita muutamasta valmistajasta. Varmaan motonetissakin hyllyssä jonkin merkin tekeleenä.

          Edit.
          Joo luin hätäseen. Eli hakusessa juurikin e34 M5, tms sylinteri. Niitä ei näytä olevan tarjolla tosiaan nopealla toimituksella. Kai ne saman asian nuo muutkin kyseisen halkaisijan männällä olevat.
          Joo, kahan listoja selailin, mistäpä ne motonetinkin myymät tavarat tahtoo monet tulla, vaihtoehdot oli E12/E24/E30 tarkoitettu ja tuo E36 Z3 työsylinteri, nuiden E34 mallien työsylinterit joko ei saatavilla, hinta aivan käsittämätön, tai tarjosi 518-530 välille saman (eli tod.näk. 22,20mm malli)

          Näin turvalliseksi kokeiluksi tuon E36 Z3 mallin, likemmä samaa vuosikymmentä, kuin joku E12.. Halpa kokeilu onneksi, jos ei pelaakkaan tuohon
          E36 318IS
          E46 328I

          +Kymmeniä muilta merkeiltä

          Comment

          • kaketsyygeli
            Newbiemmer
            • Jan 2016
            • 20
            • Finland

            #35
            Tännään laittelin tuon tilaamani työsylinterin kiinni ja pelaa kuin ajatus.

            Kiitos kaikille hyvistä vinkeistä, taas ollaan pykälää viisaampia.

            Jos jollekkin on vaikka hyötyä;

            BMW 21521159045
            Sasch 6283600106


            Ennen paikalleen laittoa käytin kumin poikessa ja mittasin männän olevan sen 20mm ja hilut.

            Yllätyin kyllä positiivisesti, kuin hiljaiseksi jäi vaihteisto, isot tekijät varmasti;

            A: Tottunut dieseleihin, jotka käy matalemmilla kiekoilla
            B: Öljynä Liqui Moly MTF 5200 75w80, eikä se tyypillinen ATF
            C: Kerrankin jousitettu levy, tämä varmasti isoin tekijä.

            On kyllä ihan passeli käyttöautoonkin kytkimeksi, hätänen saa liikkeellelähdössä lootan rolahtelemaan ja sopivalla kuormalla alle 2000 kiekan saa pientä mekkalaa aikaan, jos oikein yrittää..

            Tuossa uudessa sylinterissä pikkusen pidempi tappi, kuin GS6:n työsylinterissä. sisään tunnusti painuvan likelle saman verta. Kytkin tarrailee siinä puolessavälin polkimen liikerataa, vähän alle.

            Saa nähdä, minneasti kytkin yltää, kunhan olen korin vaihtanut tekniikan ympärille.. Toiveet korkealla
            E36 318IS
            E46 328I

            +Kymmeniä muilta merkeiltä

            Comment

            • TinoTK
              BTCF Member
              • Apr 2009
              • 809
              • Kirkkonummi

              #36
              Originally posted by bemmeri View Post
              Edit.
              Joo luin hätäseen. Eli hakusessa juurikin e34 M5, tms sylinteri. Niitä ei näytä olevan tarjolla tosiaan nopealla toimituksella. Kyllähän se saman asian ajaa nuo muutkin 20,64 männällä olevat. Jos pituudessa eroa, niin tappia tuunaamalla saapi hyvän.
              E34 M5 sylkkä on sitten isommalla nipan kierteellä kuin vastaava kansanmallin.
              ///BMW M550d LCI

              Comment

              • Urpo_rotta
                BTCF Member
                • May 2012
                • 5270
                • Pirkkala

                #37
                Hyvä että alkoi pelaamaan

                -765 asetelmahan on tietääkseni e34 m5 viri viri asetelma, joten lienee luonnollista että m5 sylinterillä pelaa. Toki pääsylkkä on mikä kenelläkin, riippuen korista.
                E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                E34 525i -90 twinturbo 427/519

                N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                Kysy jos tarvetta

                Comment

                • kaketsyygeli
                  Newbiemmer
                  • Jan 2016
                  • 20
                  • Finland

                  #38
                  Originally posted by Urpo_rotta View Post
                  Hyvä että alkoi pelaamaan

                  -765 asetelmahan on tietääkseni e34 m5 viri viri asetelma, joten lienee luonnollista että m5 sylinterillä pelaa. Toki pääsylkkä on mikä kenelläkin, riippuen korista.
                  Mulle tärkein oli, että tässä oppi taas uutta. Tietää taas, mitä pitää mielessä kunhan tekniikka vaihtaa koria E46 -> E36.

                  Oppimisen ilosta näitä tulee harrasteltua. Ja onhan se ajokin ihan hauskaa sen hetken, kun on romut nipussa

                  M5 tarkoitettuhan tuo asetelma vissiin alkujaan on joo
                  E36 318IS
                  E46 328I

                  +Kymmeniä muilta merkeiltä

                  Comment

                  • Odto
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2017
                    • 114
                    • Suomi

                    #39
                    Ei riittänyt 792 väännönkesto, niin täytyi hankkia 765 tilalle... Nyt on sitten nämä irrottamisongelmat. Onko kenelläkään tietoa mistä saisi suoraa e36 sopivan suuremman pääsylinteri, tai mahdollisesti s5d-320z pienemmän työsylinterin?

                    Tällä hetkellä kytkinpoljin aivan pohjassa irrottaa juur ja juur.

                    Comment

                    • turbobliz
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2003
                      • 1010
                      • e-suomi

                      #40
                      Onko uusi asetelma matalampi kuin entinen? Tällöin haarukan liikkeen geometria voi mennä pieleen. Korkeampi pääsylinteri ja/tai kytkinhaarukan vastintappi auttaa.

                      Comment

                      • Urpo_rotta
                        BTCF Member
                        • May 2012
                        • 5270
                        • Pirkkala

                        #41
                        E34 530i v8 mallissa on minusta n.20mm työsylinteri joka on toiminut moitteetta -765 kanssa
                        E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                        E34 525i -90 twinturbo 427/519

                        N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                        VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                        Kysy jos tarvetta

                        Comment

                        • Odto
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2017
                          • 114
                          • Suomi

                          #42
                          Uusi asetelma on paksumpi. Tein säädön työsylinterin tappiin ja haarukan vastapuolelle. Kytkin irrottaa ihan pohjassa, kun haarukan tappi on n.10mm korkeammalla, kuin alkuperäinen muovitappi.

                          Siitä pisteestä kun säätää vielä korkeammalle, niin kytkin ei enää irrotakaan.

                          Comment

                          • Odto
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2017
                            • 114
                            • Suomi

                            #43
                            Originally posted by Urpo_rotta View Post
                            E34 530i v8 mallissa on minusta n.20mm työsylinteri joka on toiminut moitteetta -765 kanssa
                            Bmwfansin mukaan e34 530 m60 työsylinteri on 22mm. Tässä e36 on 20,6mm. Pienempi = pidempi liikerata

                            Comment

                            • Urpo_rotta
                              BTCF Member
                              • May 2012
                              • 5270
                              • Pirkkala

                              #44
                              Originally posted by Odto View Post
                              Bmwfansin mukaan e34 530 m60 työsylinteri on 22mm. Tässä e36 on 20,6mm. Pienempi = pidempi liikerata
                              Joo, tota 20,6 oon käyttäny e34 ja pelannu kun ajatus
                              E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                              E34 525i -90 twinturbo 427/519

                              N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                              VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                              Kysy jos tarvetta

                              Comment

                              • harrastaja
                                Bimmer Rookie
                                • Jan 2004
                                • 73
                                • Riihimäki

                                #45
                                Originally posted by Odto View Post
                                Ei riittänyt 792 väännönkesto, niin täytyi hankkia 765 tilalle... Nyt on sitten nämä irrottamisongelmat. Onko kenelläkään tietoa mistä saisi suoraa e36 sopivan suuremman pääsylinteri, tai mahdollisesti s5d-320z pienemmän työsylinterin?

                                Tällä hetkellä kytkinpoljin aivan pohjassa irrottaa juur ja juur.
                                Vaihtuiko vauhtipyörä myös? Tai muuta mahdollista muutosta?
                                Siis onko asetelman puristuskorkeus kohdallaan?
                                https://sites.google.com/view/harrastajanalbumit

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎