Announcement

Collapse
No announcement yet.

G31, 540d ja vääntöjä kateissa...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VilleP
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 2158
    • Vantaa

    #16
    Ei liene ihan vertailukelpoinen vakio tuplaturbo vs viritetty triplaturbo.

    Tuossa vakio käyrä(ainakin lähelle):

    tuning_to BMW 540d 320hp 2017-2020, Stage 1. Viritystulos 408Hp / 801Nm. Moottoritunnus B57 D30


    2700-2800rpm alkaa laskea.
    Last edited by VilleP; 08-11-2021, 21:16.
    F11 530xd LCI
    S2 Avant

    Comment

    • BMW525Xda
      BTCF Member
      • Feb 2014
      • 8681
      • Xxxxxx

      #17
      Originally posted by VilleP View Post
      Ei liene ihan vertailukelpoinen vakio tuplaturbo vs viritetty triplaturbo.

      Tuossa vakio käyrä(ainakin lähelle):

      tuning_to BMW 540d 320hp 2017-2020, Stage 1. Viritystulos 408Hp / 801Nm. Moottoritunnus B57 D30


      2700-2800rpm alkaa laskea.
      Juurikin.

      Comment

      • Ceeray
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2005
        • 1399
        • Kuopio

        #18
        Ongelmahan onkin vain se että nyt jostain syystä ei joku anna ottaa sitä vääntöä ulos heti alkuunsa ilman että pakotetaan pysymään pykälällä. Eikä sittenkään ilman "herkuttelua" kaasulla.
        Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

        Comment

        • VilleP
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 2158
          • Vantaa

          #19
          Jos vaikka 80kmh nopeudesta pollaset kaasua esim 2/3 tai lähelle kickdownia, niin miltä kierroksilta lähtee vetämään alaspäin vaihdon jälkeen? Sikäli mikäli alle 3k rpm niin uskoisin että vääntöjen pitäisi käydä lähellä huippua.

          Jos pudottaa liian pientä pykälää niin tosiaan vaihteiston nollaus voisi auttaa oppimaan tavoille.

          Mitä meinaat pakkovaiheella kaasulla herkuttelulla? Jos vaikka 2000rpm ja vitonen silmässä kaasu pohjaan niin pitäisi antaa sen mitä irtoaa.
          Last edited by VilleP; 08-11-2021, 22:05.
          F11 530xd LCI
          S2 Avant

          Comment

          • Ceeray
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2005
            • 1399
            • Kuopio

            #20
            Pitääpä testata tuota huomenna.
            Nopea muistikuvan mukainen vastaus tuohon on että
            Vääntö ei ikuna mene kuin noin 600NM max kun automaagi päättää pykälistä. Eli vaikka ollaan max väännön alueella kierroksissa ei sitä malmikasaa liikuttavaa wahwaa vääntöä ole vaan enemmänkin kierroskone.. entinen 530d f11 lastutettuna tuntui väkevämmältä mutta onhan tässä jo persdyno puudutettu tällä.

            Sitä tarkotin herkuttelulla että kaasu piti painaa pohjaan rauhassa. Nopea runttaus aiheutti kickdownin riippumatta siitä oliko manuaalitilassa tai ei.
            Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

            Comment

            • VilleP
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 2158
              • Vantaa

              #21
              Kokeileppa pakkovaiheella niin että painat kaasun pohjaan, mutta et sen kickdown pykälän yli. Onko ratti vaihteet?
              F11 530xd LCI
              S2 Avant

              Comment

              • veku
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6324
                • P-Pohjanmaa

                #22
                Originally posted by Ceeray View Post
                Pitääpä testata tuota huomenna.
                Nopea muistikuvan mukainen vastaus tuohon on että
                Vääntö ei ikuna mene kuin noin 600NM max kun automaagi päättää pykälistä. Eli vaikka ollaan max väännön alueella kierroksissa ei sitä malmikasaa liikuttavaa wahwaa vääntöä ole vaan enemmänkin kierroskone.. entinen 530d f11 lastutettuna tuntui väkevämmältä mutta onhan tässä jo persdyno puudutettu tällä.

                Sitä tarkotin herkuttelulla että kaasu piti painaa pohjaan rauhassa. Nopea runttaus aiheutti kickdownin riippumatta siitä oliko manuaalitilassa tai ei.
                Paljonko oli vanhassa F11 530D voimaa meidän x4 on 330\700
                F11 M550D
                E39 M5
                F26 3.0 Da M-Sport
                E61 535D M-Sport

                Comment

                • Ceeray
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2005
                  • 1399
                  • Kuopio

                  #23
                  Joku Celtic tuning softa siinä oli..

                  Aamusella muutama veto kotimatkalla, rattiläpsyillä pykälä kohdilleen ja vedätystä 1750 kiekasta ylöspäin. Nippanappa sinne 650NM yläpuolelle hetkittäin jaksaa kammeta ja sit kasvaaki kierrokset liikaa , samoin vauhti.

                  Pitääpä kattoi onko bimmerlinkissä lootan adaptaatiota..
                  Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                  Comment

                  • Jacques
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2008
                    • 573
                    • pk

                    #24
                    Laatikkohan ihan oikein pidättää tehoalueella, eikä maksimiväännöillä alhaisilla kierroksilla. Oletko kokeillut pakkovaihteet 4 ja 5 pykälillä?
                    G30 540i
                    F32 435d

                    Comment

                    • Ceeray
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2005
                      • 1399
                      • Kuopio

                      #25
                      Kuten yllä kirjoittelin niin pakkona kun pitää 4- 5 6 7 vaihteet niin saa lopulta väännöt sinne liki luvattua.
                      Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                      Comment

                      • VilleP
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 2158
                        • Vantaa

                        #26
                        Ei sama auto, mutta testasin tuolla omalla niin kyllä täydet pyynnöt tulee nopealla painalluksella ihan puolikaasulla taajama nopeuksissa.
                        F11 530xd LCI
                        S2 Avant

                        Comment

                        • Ceeray
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2005
                          • 1399
                          • Kuopio

                          #27
                          Originally posted by VilleP View Post
                          Ei sama auto, mutta testasin tuolla omalla niin kyllä täydet pyynnöt tulee nopealla painalluksella ihan puolikaasulla taajama nopeuksissa.

                          Vakiosofta? Et kehtais kuvaa napata näytöstä, ois vähän kättä pidempää?
                          Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                          Comment

                          • VilleP
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2003
                            • 2158
                            • Vantaa

                            #28
                            Joo vakio 258/560.
                            F11 530xd LCI
                            S2 Avant

                            Comment

                            • jr66
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 16421
                              • Asikkala

                              #29
                              Originally posted by Ceeray View Post
                              Kuten yllä kirjoittelin niin pakkona kun pitää 4- 5 6 7 vaihteet niin saa lopulta väännöt sinne liki luvattua.
                              Vie se auto penkkiin niin loppuu arvailu.

                              Comment

                              • Urpo_rotta
                                BTCF Member
                                • May 2012
                                • 5257
                                • Pirkkala

                                #30
                                Originally posted by jr66 View Post
                                Vie se auto penkkiin niin loppuu arvailu.
                                Siitähän se vasta alkaa, kun penkki kumminkin näyttää joko enemmän tai vähemmän kuin tehdas ilmoittaa
                                E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                                E34 525i -90 twinturbo 427/519

                                N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                                VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                                Kysy jos tarvetta

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎