Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52 alumiinisen öljypohjan muokkaajaa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BMW525Xda
    BTCF Member
    • Feb 2014
    • 8681
    • Xxxxxx

    #16
    Itse tekisin ihan 2-3mm pellistä itse pohjan ja ison laipan 4mm plootusta. Sapluunana laipalle toimii oem öljypohja ja 3mm pellin hitsaaminen on migillä todella helppoa ja nopeaa, lisäksi saa kerralla yleensä pitävän. Painaa max kilon enemmän kuin alumiiminen. Mutta jatkossa voi jalostaa helpommin.

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16418
      • Asikkala

      #17
      Originally posted by BMW525Xda View Post
      Itse tekisin ihan 2-3mm pellistä itse pohjan ja ison laipan 4mm plootusta. Sapluunana laipalle toimii oem öljypohja ja 3mm pellin hitsaaminen on migillä todella helppoa ja nopeaa, lisäksi saa kerralla yleensä pitävän. Painaa max kilon enemmän kuin alumiiminen. Mutta jatkossa voi jalostaa helpommin.
      Ja kestää kolhuja enemmän kuin alupohja.

      Comment

      • Remotion
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2003
        • 15225
        • Ajamisen Iloa

        #18
        Originally posted by Wespa View Post
        Se on öljyn jäähtymisen kannalta ihan hyvä asia että ovat metallia. :think
        Juu mietin et tämmöisetkin kandeis 3D printata mahdollisesti. Hinta vaan esteenä ja materiaali vaikuttaa hintaan paljon. Silloin vain taivan rajana sen muodon kanssa ja kaikenmaailman ripaa tai vaikka ilmanvirtaus tunneleita läpi tuosta voi suunnitella.
        Z3 coupé individual

        F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
        E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

        Comment

        • sunbeam
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2008
          • 303
          • Hämeenlinna

          #19
          Eikö öljypohjaa pysty suojaamaan esim x raudalla ,tuleeko katuautoon meinaatko madaltaa runkopalkkeja ne on vakioöljypohjaa alempana

          Comment

          • e36coupe
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2004
            • 719
            • Nokia

            #20
            Originally posted by sunbeam View Post
            Eikö öljypohjaa pysty suojaamaan esim x raudalla ,tuleeko katuautoon meinaatko madaltaa runkopalkkeja ne on vakioöljypohjaa alempana
            Tuo M52 asuu E21 konehuoneessa. Katuautossa, joka on melko matala. Kyllähän jonkinlaisen pohjapanssarin sinne voisi rakentaa, mutta orkkiksena keulassa ei ole mitään "kovaa" poikittaista. Sellainen alpina-tuki pitäisi varmaan runkoaisoihin kiinnitellä, että olisi etupäässä joku kiinnityskohta. Nykyisen moottorin öljypohja on ehkä sentin alle etu apurungon/hammastangon.

            Seuraavaa moottoria kevään mittaan tarkoitus nostaa paikalle ja siihen olisi vielä ehtinyt muokatun öljypohjan asentaa. Aika ei nyt riitä itsellä tähän lähtöön alkaa tekemään pellistä vaikka ajatuksena alkoikin houkuttaa. Ehkä sitten ensi talvena jos kesän pystyy ajamaan ilman total schadenia.
            Ajossa: E21 M52B30, E93 N53B30, F30 lci B48B20

            Työn alla: E21 320/6
            Entisiä: 1 x E92, 1 x E90, 2 x E39, 7 x E46, 8 x E36, 2 x E30, 2 x E21

            Comment

            • Pazi88
              Moderator
              • Jan 2007
              • 11078
              • Oulu

              #21
              Originally posted by Remotion View Post
              Tuommonen kannattais varmaankin koneistaa billetistä uusi niin välttyy hitsailuilta ja ei mene kieroksi työstäessä.
              Taitaa moinen palikka maksaa enemmän, mitä koko loppu moottori

              Instagram, YouTube kanava
              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

              Comment

              • MH motorsport
                BTCF Member
                • Sep 2011
                • 2301
                • Turku

                #22
                Originally posted by Pazi88 View Post
                Taitaa moinen palikka maksaa enemmän, mitä koko loppu moottori
                Mallintaninen ja kuvan piirtäminen. Ohjelman teko mastercamilla ja koneelle siirtäminen. Aihion hommaaminen ja kuljetus, kappaleen kiinnitys ja lastuavien työkalujen kerääminen ja mittaaminen, nollapisteiden ottaminen, itse työstö, ja tällin vaihtaminen ja kappaleen kääntö, viimeistely ja kappaleen ja koneen putsaaminen. Pakkaaminen lähettäminen ja verot varmasti päästään alle 10 000e riippuen paikasta ja jos usemaan tekee hinta tippuu varmaan puoleen.
                Autopalvelu MH-motor
                Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
                Maxxecu myynti ja asennus
                www.mh-motor.fi
                0503218217
                Kulkineet:
                E6 2000 touring
                E6 2002 touring
                E30 318is ///Mtechnic 2
                E34 ///M5 nürburgring
                E34 S62b50 turbo dct
                E39 523i ///Msport
                F30 320d

                Comment

                • Urpo_rotta
                  BTCF Member
                  • May 2012
                  • 5257
                  • Pirkkala

                  #23
                  Originally posted by MH motorsport View Post
                  Mallintaninen ja kuvan piirtäminen. Ohjelman teko mastercamilla ja koneelle siirtäminen. Aihion hommaaminen ja kuljetus, kappaleen kiinnitys ja lastuavien työkalujen kerääminen ja mittaaminen, nollapisteiden ottaminen, itse työstö, ja tällin vaihtaminen ja kappaleen kääntö, viimeistely ja kappaleen ja koneen putsaaminen. Pakkaaminen lähettäminen ja verot varmasti päästään alle 10 000e riippuen paikasta ja jos usemaan tekee hinta tippuu varmaan puoleen.
                  Tekasee samantien titaanista, että kestää ja on kevyt.
                  E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                  E34 525i -90 twinturbo 427/519

                  N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                  VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                  Kysy jos tarvetta

                  Comment

                  • Remotion
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2003
                    • 15225
                    • Ajamisen Iloa

                    #24
                    Nää on taas näitä että jos vastaat takaisin niin saa vihaa niskaan kaikilta diy hemmoilta, mutta uhallakin...

                    Näin se menee vuonna 2022:
                    1. piirrä yksinkertainen palikka hetkessä
                    2. tinttaa tiedosto saitille joka kilpailuttaa automaattisesti työn maailmalta ja tarjoilee halvimman tekijän. Klikkaa niistä jotain.
                    3. Odota että valmis palikka saapuu maailmalta loppukäyttäjälle.

                    Ymmärrän toki yskän ja ei todellakaan ole tarkoitus dissata, mutta ei ihme että meillä ei ole suomessa kilpailukykyä kun pitää laittaa siivoamisesta ja röökitauosta lähtien veloitettavia työvaiheita tai tehdään jeesuksen aikaisella laitteella missä kaikki kalibrointikin on asiakkaalta veloitettavaa työtä. Ei taida joku HAAS:in CNC käyttää tuohon kuin puolikkaan kullinluikauksen. Alalla olevalla firmalla olettaa olevan aihioita hyllyssä yms ja jos jotain manuaalista työtä on niin se kuuluu toimenkuvaan. Hinta on tuota luokkaa jos haluaa sen kahdessa päivässä mutta jos on varaa odottaa pari viikkoa niin hinta tippuu roimasti. Tietysti jos on vakiintunut asiakaskunta joka on valmis kymppitonnin maksamaan hifistelystä, ni aina parempi!

                    Tietysti tohon on hyvä ottaa yksi välivaihe eli printtaa sen ensin PLA:lla ainakin osittain, että asiakas saa koesovittaa mittatarkat paikat, ja sitten vasta tilaa alumiinisen, printattuna tai koneistettuna tai levytavarasta hitsattuna. Kyllä se muutaman tonnia varmaan maksaa ja omien kokemusten mukaan todella stressaavaa tekijänä odotella että tuleeko priimaa vai sutta ja ohjata sitä prosessia monen eri maan kautta...

                    Mutta aina ajatellut että jos saa sellaisen minkä itse haluaa samalla hinnalla kun jostain valmiin yleismallisen niin on jo voittanut aika huikeasti. VAC:ilta M52 kuivasumppusysteemi kaikineen näyttäis olevan jonkun 8000€, siihen rahti, alv ja vero päälle... et on niitä kalliimpiakin näihin tehty. Ja ei, en halua dissata ketään tai kenenkään tuotantometodeja, ja en halua tästä duunia itselleni...

                    Veikkaan kylläkin että tää viesti on täysin turha niinkuin onkin, koska tod näk tallissa on jo hitsattu sopiva versio ja barumi palaa kadulla.
                    Z3 coupé individual

                    F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                    E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                    Comment

                    • Miuge
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2007
                      • 630
                      • Tampere

                      #25
                      Tätä se teettää, kun juutubessa katotaan CNC videoita, missä homma käy kunhan painaa starttinappulaa ja koneesta putkahtaa valmis kappale kädenkäänteessä
                      Webshop - MRT Engineering
                      Facebook - MRT Engineering
                      Instagram - mrtengineering
                      YouTube - miugemrt

                      Comment

                      • BMW525Xda
                        BTCF Member
                        • Feb 2014
                        • 8681
                        • Xxxxxx

                        #26
                        Eiköhän toi nyt ole helpoin tehdä 2mm pellistä ja 4mm plootusta, vaikka lattaraudasta jos ei halua isoa peltiä tuhria. Piirtää sen laipan alkuperäisestä tai asettelee latan pätkät ja kiinnittää ruuveilla siihen alkuperäiseen öljypohjaan hitsauksen ajaksi, ei tartte lohkoa etsiä. Liimailee siihen laippaan peltiä sitä mukaa kun saa mitoitettua palat. Näkisin että on nopea, halpa ja hyvä, ennenkaikkea helppo.

                        Comment

                        • jr66
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 16418
                          • Asikkala

                          #27
                          Originally posted by BMW525Xda View Post
                          asettelee latan pätkät ja kiinnittää ruuveilla siihen alkuperäiseen öljypohjaan hitsauksen ajaksi
                          Tulee äkkiä peilikuva siitä mitä piti tulla mutta ajatuksella kun tekee niin eihän siinä kun liimaa vaan.

                          Comment

                          • mapa
                            BTCF Member
                            • Jan 2007
                            • 518
                            • Turku

                            #28
                            Originally posted by Miuge View Post
                            Tätä se teettää, kun juutubessa katotaan CNC videoita, missä homma käy kunhan painaa starttinappulaa ja koneesta putkahtaa valmis kappale kädenkäänteessä

                            Niinpä

                            Kaveri tarvitsi öpohjan, niin tehtiin alumiinista. Oli ehkä nopein, ja edullisin? Jotain sekin tosin maksoi. Järkevin olisi ollut ostaa valmis, mutta jossain racing-liikkeissä sellaisia sai +1000€, ja toimitus joskus. Nämäkin oli ihan plootupohjia...

                            Piirsin lohkosta laipan mallin. vesileikkuusta laippa, 10mm alu. Loput osat polven päällä 3mm alu. Hitsaus tigillä ympäriinsä. Pieni tasopinnan plaanaus. Aikaa taisi kaikkiaan mennä kolme päivää. Ei koneistetun veroinen, mutta ajaa asiansa ja ihan siisti tuli.
                            Vesileikkuu ja laser osia/ Kuvien piirto
                            Tig hitsausta, myös alumiini

                            Comment

                            • Pazi88
                              Moderator
                              • Jan 2007
                              • 11078
                              • Oulu

                              #29
                              Originally posted by Miuge View Post
                              Tätä se teettää, kun juutubessa katotaan CNC videoita, missä homma käy kunhan painaa starttinappulaa ja koneesta putkahtaa valmis kappale kädenkäänteessä
                              Hö, eikö se ookkaan niin Ja ihan edullinen pelkkä möntti köykämiiniäkin, mistä louhia tommonen m52 öljypohja pihalle. Multa pitäs löytyä ihan orggis öljypohjan 3D-mallikin jos joku haluaa tehdä

                              Instagram, YouTube kanava
                              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                              Comment

                              • Remotion
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2003
                                • 15225
                                • Ajamisen Iloa

                                #30
                                Originally posted by Miuge View Post
                                Tätä se teettää, kun juutubessa katotaan CNC videoita, missä homma käy kunhan painaa starttinappulaa ja koneesta putkahtaa valmis kappale kädenkäänteessä
                                Näin on.

                                Originally posted by Pazi88 View Post
                                Hö, eikö se ookkaan niin Ja ihan edullinen pelkkä möntti köykämiiniäkin, mistä louhia tommonen m52 öljypohja pihalle. Multa pitäs löytyä ihan orggis öljypohjan 3D-mallikin jos joku haluaa tehdä
                                Lähetä mulle jos sulla on se esim steppinä tai igesinä, voin piruuttaan katsoo mitä se maksais parista palvelusta ja postata tulokset tänne. Päivän hintahan heittelee noissa kans ja tarjolla olevat tekijät. Poistin kyllä kaikkien noiden saittien puumerkit selaimesta sen jälkeen kun viimeksi tein yhteen hinta ei objekti tyyppiseen ralliautoon pari printattua säiliötä ja sai reilun kuukauden olla päivittäin yhteydessä saksaan, että ne krtoi italialaiselle toimittajalle miten niiden printteri toimii. ET on siinä etunsa jos suomesta löytää hyvän tekijän varsinkin just nesteitä sisälläpitävien asioiden tekoon.
                                Z3 coupé individual

                                F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                                E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎