Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dieseleitten katsastus tarkempaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MakeH
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2004
    • 1170
    • Vantaa

    Dieseleitten katsastus tarkempaa

    Olipa melkoinen syyni päästöjen suhteen kun käytin aamulla F11 dieselin katsastuksessa. Tarkistettiin DPF ja urealaitteisto erityisellä huolella kun kuulemma näitä poistetaan paljon. Katsuri selitti, että ihan lähiaikoina tulee myös joku uusi laitteisto käyttöön, jonka ohi ei sitten pääse mikään laittomuus. Ja jos pomppaa, merkkiliikkeen todistus vaaditaan laitteiston toiminnasta.
  • Laku
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2007
    • 17537
    • Turku

    #2
    Mielenkiintoista. Tuo ei varmasti ole lainmukaista, että tarvitaan merkkiliike todentamaan hommaa...:think
    Näillä mennään:
    - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
    - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
    - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
    - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


    Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

    Comment

    • zener
      Moderator
      • Oct 2004
      • 14490
      • Oulu

      #3
      Kah, 1.4.:think
      E65 730dA '04 klick
      F10 520dA '11 klick
      E34 520iA (2.8l) '91 klick

      Instagram


      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

      Comment

      • Takalo_kari
        BTCF Member
        • Mar 2007
        • 1359
        • tku

        #4
        Adblue järjestelelmä pienentää päästöjä 70% verrattuna aiemman päästönormin autoon. -jos noin pienellä pienennetään päästöjä niin mielestäni hyvä juttu.

        Jos katsastuksessa todetaan manipulaatio niin auto pitää palauttaa alkuperäistä vastaavaan kuntoon saastelaitteiden osalta ja tosiaan olla virallinen todistus siitä että auton softa toimii myös niin kuin kuuluu.
        Last edited by Takalo_kari; 02-04-2022, 08:43.
        Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
        -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
        Kiitos ajastasi? :think

        Comment

        • rizzo
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2007
          • 5418
          • Oulu

          #5
          Tulispa oikeesti.

          Originally posted by zener View Post
          Kah, 1.4.:think

          Comment

          • VilleP
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 2278
            • Vantaa

            #6
            Ainut vaan että se adblue ei liity hiilijalanjälkeen(co2) mitenkään, vaan pienhiukkasiin. Ei sillä että nekään hyviä olisi.
            F11 530xd LCI
            S2 Avant

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16487
              • Asikkala

              #7
              Lopettakaa tuo jeesustelu, niin kauan kun ryssä ja kiina saastuttaa niin on ihan sama onko nokivasarassa adblue tai ei. Eli helvetin kauan, oli aprillipäivä tai jouluaatto.

              Comment

              • böntti
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2011
                • 2857
                • Tampere

                #8
                Originally posted by VilleP View Post
                Ainut vaan että se adblue ei liity hiilijalanjälkeen(co2) mitenkään, vaan pienhiukkasiin. Ei sillä että nekään hyviä olisi.
                Eikä se kyllä liity pienhiukkasiinkaan mitenkään, vaan typen oksidien pelkistämiseen.
                -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                Comment

                • yason
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2016
                  • 181
                  • Helsinki

                  #9
                  Originally posted by MakeH View Post
                  Olipa melkoinen syyni päästöjen suhteen kun käytin aamulla F11 dieselin katsastuksessa. Tarkistettiin DPF ja urealaitteisto erityisellä huolella kun kuulemma näitä poistetaan paljon. Katsuri selitti, että ihan lähiaikoina tulee myös joku uusi laitteisto käyttöön, jonka ohi ei sitten pääse mikään laittomuus. Ja jos pomppaa, merkkiliikkeen todistus vaaditaan laitteiston toiminnasta.

                  DPF:n tarkastus oli ilmeisesti "visual inspection" ? Kun muuta ei oikein katsastustilanteessa voi tehdä. Samoin urealaitteisto - eikös nää disabloida ihan softalla, kun ei sieltä ureatankista ja -ruiskutuksesta tarvitse mitään fyysistä poistaa tai irrottaa? Niin mitähän se syynäs? DPF-pöntön tuoreita hitsisaumoja?



                  Noista uusista laitteistoista on puhuttu vuosia. Voishan niitä typenoksideja, pienhiukkasia sun muita mittailla pakoputkesta, mutta käsittääkseni homma kaatuu aina siihen, että yrityskäyttöön riittävän edullisia analysaattoreita ei oikein ole.

                  Comment

                  • Wespa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2016
                    • 1851
                    • Karjaa

                    #10
                    Originally posted by jr66 View Post
                    Lopettakaa tuo jeesustelu, niin kauan kun ryssä ja kiina saastuttaa niin on ihan sama onko nokivasarassa adblue tai ei. Eli helvetin kauan, oli aprillipäivä tai jouluaatto.

                    Mihin tämä nyt taas liittyi? Aika paljon enemmän välitöntä vaikutusta sillä naapurissa tyhjäkäyntiä ronklottavalla kiisselillä on sinun hengitysilmasi laatuun kuin sillä mitä Putte Possu tai Nalle Puh tuuttaavat omaan ilmatilaansa.
                    E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                    Porsche 944 -86 (DE)
                    Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10941
                      • Joensuu

                      #11
                      Originally posted by yason View Post
                      DPF:n tarkastus oli ilmeisesti "visual inspection" ? Kun muuta ei oikein katsastustilanteessa voi tehdä. Samoin urealaitteisto - eikös nää disabloida ihan softalla, kun ei sieltä ureatankista ja -ruiskutuksesta tarvitse mitään fyysistä poistaa tai irrottaa? Niin mitähän se syynäs? DPF-pöntön tuoreita hitsisaumoja?



                      Noista uusista laitteistoista on puhuttu vuosia. Voishan niitä typenoksideja, pienhiukkasia sun muita mittailla pakoputkesta, mutta käsittääkseni homma kaatuu aina siihen, että yrityskäyttöön riittävän edullisia analysaattoreita ei oikein ole.
                      Pienhiukkasten mittaamiseen saa laitteita ~3000€ sis alv. Eli siis ole mikään ongelma, kyllähän nytkin pitää maksaa päästötestistä/obd-testistä. Jos testistä ottaa 10€/krt, niin 300 kerran jälkeen hankinta on kuoletettu.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • zakspeed
                        BTCF Member
                        • Nov 2003
                        • 2000
                        • Tampere/kainuu

                        #12
                        Olikohan toissapäivänä viimeksi, kun palauteltiin systeemejä takaisin toimintakuntoon taas yhdestä autosta. Näkyy näitä enemmissä määrin olevan.
                        -M5- '00
                        -i3 94 rex '19
                        -Ascona B 4.0 '80
                        Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                        -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                        -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                        Comment

                        • VilleP
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 2278
                          • Vantaa

                          #13
                          Originally posted by böntti View Post
                          Eikä se kyllä liity pienhiukkasiinkaan mitenkään, vaan typen oksidien pelkistämiseen.
                          Totta. Meni dpf ja nox sekaisin.
                          F11 530xd LCI
                          S2 Avant

                          Comment

                          • MikeDry
                            BTCF Member
                            • May 2006
                            • 6217
                            • Helsinki

                            #14
                            Toisaalta olisi kyllä hyvä että alkaisi mittaamaan, kun joskus ihan kipee käry toisilla dieseleissä, ihan silmiä alkaa kirvelee ja sit sellaisia kärytetään tuolla bensa mittareilla jne.
                            Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                            Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                            Comment

                            • Remotion
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2003
                              • 15262
                              • Ajamisen Iloa

                              #15
                              Originally posted by Wespa View Post
                              Mihin tämä nyt taas liittyi? Aika paljon enemmän välitöntä vaikutusta sillä naapurissa tyhjäkäyntiä ronklottavalla kiisselillä on sinun hengitysilmasi laatuun kuin sillä mitä Putte Possu tai Nalle Puh tuuttaavat omaan ilmatilaansa.
                              Sillä ei oo yhtään mitään merkitystä. Teitä on pelkästään peloteltu ja sen vaikutuksesta kauhee hyperventilointi Suomessa menossa aivan mitättömästä asiasta. Suoraan sanottuna hävettää kattoa vierestä.

                              Nythän vissiin kun sitä kaasua on ennen tuotu putkessa ilman siirtohäviöitä niin jatkossa tuodaan saastuttavilla tankkereilla jenkeistä asti Siinä voi taas miettiä oliko kyse ilmastosta lainkaan, ei.
                              Z3 coupé individual

                              F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                              E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎