Olipa melkoinen syyni päästöjen suhteen kun käytin aamulla F11 dieselin katsastuksessa. Tarkistettiin DPF ja urealaitteisto erityisellä huolella kun kuulemma näitä poistetaan paljon. Katsuri selitti, että ihan lähiaikoina tulee myös joku uusi laitteisto käyttöön, jonka ohi ei sitten pääse mikään laittomuus. Ja jos pomppaa, merkkiliikkeen todistus vaaditaan laitteiston toiminnasta.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Dieseleitten katsastus tarkempaa
Collapse
X
-
Mielenkiintoista. Tuo ei varmasti ole lainmukaista, että tarvitaan merkkiliike todentamaan hommaa...:thinkNäillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
-
-
Adblue järjestelelmä pienentää päästöjä 70% verrattuna aiemman päästönormin autoon. -jos noin pienellä pienennetään päästöjä niin mielestäni hyvä juttu.
Jos katsastuksessa todetaan manipulaatio niin auto pitää palauttaa alkuperäistä vastaavaan kuntoon saastelaitteiden osalta ja tosiaan olla virallinen todistus siitä että auton softa toimii myös niin kuin kuuluu.Last edited by Takalo_kari; 02-04-2022, 08:43.Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
-On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
Kiitos ajastasi? :think
Comment
-
-
Originally posted by VilleP View PostAinut vaan että se adblue ei liity hiilijalanjälkeen(co2) mitenkään, vaan pienhiukkasiin. Ei sillä että nekään hyviä olisi.-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
-
Originally posted by MakeH View PostOlipa melkoinen syyni päästöjen suhteen kun käytin aamulla F11 dieselin katsastuksessa. Tarkistettiin DPF ja urealaitteisto erityisellä huolella kun kuulemma näitä poistetaan paljon. Katsuri selitti, että ihan lähiaikoina tulee myös joku uusi laitteisto käyttöön, jonka ohi ei sitten pääse mikään laittomuus. Ja jos pomppaa, merkkiliikkeen todistus vaaditaan laitteiston toiminnasta.
DPF:n tarkastus oli ilmeisesti "visual inspection" ? Kun muuta ei oikein katsastustilanteessa voi tehdä. Samoin urealaitteisto - eikös nää disabloida ihan softalla, kun ei sieltä ureatankista ja -ruiskutuksesta tarvitse mitään fyysistä poistaa tai irrottaa? Niin mitähän se syynäs? DPF-pöntön tuoreita hitsisaumoja?
Noista uusista laitteistoista on puhuttu vuosia. Voishan niitä typenoksideja, pienhiukkasia sun muita mittailla pakoputkesta, mutta käsittääkseni homma kaatuu aina siihen, että yrityskäyttöön riittävän edullisia analysaattoreita ei oikein ole.
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostLopettakaa tuo jeesustelu, niin kauan kun ryssä ja kiina saastuttaa niin on ihan sama onko nokivasarassa adblue tai ei. Eli helvetin kauan, oli aprillipäivä tai jouluaatto.
Mihin tämä nyt taas liittyi? Aika paljon enemmän välitöntä vaikutusta sillä naapurissa tyhjäkäyntiä ronklottavalla kiisselillä on sinun hengitysilmasi laatuun kuin sillä mitä Putte Possu tai Nalle Puh tuuttaavat omaan ilmatilaansa.E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
Porsche 944 -86 (DE)
Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)
Comment
-
-
Originally posted by yason View PostDPF:n tarkastus oli ilmeisesti "visual inspection" ? Kun muuta ei oikein katsastustilanteessa voi tehdä. Samoin urealaitteisto - eikös nää disabloida ihan softalla, kun ei sieltä ureatankista ja -ruiskutuksesta tarvitse mitään fyysistä poistaa tai irrottaa? Niin mitähän se syynäs? DPF-pöntön tuoreita hitsisaumoja?
Noista uusista laitteistoista on puhuttu vuosia. Voishan niitä typenoksideja, pienhiukkasia sun muita mittailla pakoputkesta, mutta käsittääkseni homma kaatuu aina siihen, että yrityskäyttöön riittävän edullisia analysaattoreita ei oikein ole.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Olikohan toissapäivänä viimeksi, kun palauteltiin systeemejä takaisin toimintakuntoon taas yhdestä autosta. Näkyy näitä enemmissä määrin olevan.-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Comment
-
-
Toisaalta olisi kyllä hyvä että alkaisi mittaamaan, kun joskus ihan kipee käry toisilla dieseleissä, ihan silmiä alkaa kirvelee ja sit sellaisia kärytetään tuolla bensa mittareilla jne.Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Comment
-
-
Originally posted by Wespa View PostMihin tämä nyt taas liittyi? Aika paljon enemmän välitöntä vaikutusta sillä naapurissa tyhjäkäyntiä ronklottavalla kiisselillä on sinun hengitysilmasi laatuun kuin sillä mitä Putte Possu tai Nalle Puh tuuttaavat omaan ilmatilaansa.
Nythän vissiin kun sitä kaasua on ennen tuotu putkessa ilman siirtohäviöitä niin jatkossa tuodaan saastuttavilla tankkereilla jenkeistä asti Siinä voi taas miettiä oliko kyse ilmastosta lainkaan, ei.
Comment
-
Comment