Dieseleitten katsastus tarkempaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Remotion
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 15294
    • Ajamisen Iloa

    #46
    Originally posted by A.I View Post
    Juuri näin, kaikki ketä epäilee tätä voivat testata tämän ajamalla autonsa pieneen autotalliin ja käyttämällä hetken, raportoikaa sitten tulokset tänne..





    1. jonkun pitää näyttää esimerkkiä ja miksi se emme olisi me? -meillä on yksi isoimmista hiilijalanjäljistä koko planeetalla kun verrataan per capita.

    2. paikalliset vaikutukset. -on paljon kivempi kävellä ulkona raittiissa ilmassa kun päästöjä ei ole.

    3. eikö olisi kiva jättää jälkipolville siisti ympäristö ja luonto? sun kaltaset ihmiset ajelisi vieläkin lyijybensalla?

    4. Yleensä nämä vastaan kitisijät on lapsellisia ihmisiä jotka pelkäävät muutosta. Pelottaako muutos sua?
    Se on ihan ok. ymmärrän että tuttu on turvallista, mutta eikö olisi hienoa olla vähän munaa ja tehdä asiat paremmin kuin mihin on totuttu? tätä kutsutaan kehitykseksi.
    Absurdin lapsellista saivartelua. Ei oikeastaan kommentoinnin arvoista edes.
    Kävellä kohta saatkin kun autoilu kielletään kiitos sulle siitä ja muille geenialtaan matalassapäädyssä hyvesignaloijille.
    Voisko toi per päänuppi johtuva kulutus johtua siitä että me eletään napapiirillä missä pitää lämmittää? Luovu toki lämmityksestä ja vaatteista myös koska materialismi. Pakkanen taltuttaa nudistin ja se taltuttaa myös haavemaailmassa elävän viherpiiperöt jotka todellisuudessa on se syy miksi tää maailma tuhoutuu. Onhan vegan leather niminen tuotekin pelkkää öljystä tehtyä muovia.

    Pitää käydä vanhemmilla kaivamassa kaappeja että saan peruskoulun toisen luokan biologian kirjan skannattua, missä kerrotaan miten yhteyttäminen ja hiilen kiertokulku menee. Jos hilidioksidi ei sitoutuisi niin maapallo olisi tuhoutunut jo miljardeja vuosia sitten ennen ihmistä.
    Jokainen voi ikkunasta ulos tänään katsomalla ja autolla tuolla jäätiköllä ajaen todeta ettei pirujen maalailut seinille ilmaston lämpenemisestä pidä paikkaansa lainkaan.

    Kun kaikki paskapuhe lopetetaan niin fakta on se että Suomalainen on erittäin ekoihminen joka rakastaa ja arvostaa luontoa, eikä täällä näissä oloissa eläisi yksikään kansa siivommin ja pienemmällä kulutuksella kuin me. Joten olisit tyytyväinen siihen hyvään mitä suomalaiset jo ovat. Ja kyllä, asioita kehitetään kokoajan, minäkin työkseni teen sitä pelkästään.
    Last edited by Remotion; 06-04-2022, 02:16.
    Z3 coupé individual

    F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
    E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

    Comment

    • Jarger
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2005
      • 4186
      • Finnland

      #47
      Originally posted by A.I View Post
      Juuri näin, kaikki ketä epäilee tätä voivat testata tämän ajamalla autonsa pieneen autotalliin ja käyttämällä hetken, raportoikaa sitten tulokset tänne..





      1. jonkun pitää näyttää esimerkkiä ja miksi se emme olisi me? -meillä on yksi isoimmista hiilijalanjäljistä koko planeetalla kun verrataan per capita.

      2. paikalliset vaikutukset. -on paljon kivempi kävellä ulkona raittiissa ilmassa kun päästöjä ei ole.

      3. eikö olisi kiva jättää jälkipolville siisti ympäristö ja luonto? sun kaltaset ihmiset ajelisi vieläkin lyijybensalla?

      4. Yleensä nämä vastaan kitisijät on lapsellisia ihmisiä jotka pelkäävät muutosta. Pelottaako muutos sua?
      Se on ihan ok. ymmärrän että tuttu on turvallista, mutta eikö olisi hienoa olla vähän munaa ja tehdä asiat paremmin kuin mihin on totuttu? tätä kutsutaan kehitykseksi.
      Voisit tehdä hyvän teon ja mennä saarnaamaan näitä itänaapurille
      Näistä ahdistuksista suosittelen juttelemaan terapiassa, helpompaa kuin murehtia asioista pidemmälle kuin elinaika riittää
      Negatiiviset kauppakokemukset:
      Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

      Comment

      • VilleP
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 2346
        • Vantaa

        #48
        Juu ikkunasta katsomalla sitä tiedettä tehdäänkin yleensä.

        Lopettakaa nyt jo. Tässä oli aiheena dpf/adblue syynäykset katsastuksessa, ei uskon asiat.
        F11 530xd LCI
        S2 Avant

        Comment

        • Spetke
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 3450
          • Janakkala

          #49
          Niin se lähti tämä(kin) keskustelu alkuperäisestä aiheesta täysin sivuraiteelle.
          Ajan kysymyshän tämä on ollut, että koska noita päästömanipulaatioita ruvetaan tarkemmin syynäämään ja millä tavalla. :think
          ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

          Comment

          • Laku
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2007
            • 17571
            • Turku

            #50
            Originally posted by Urpo_rotta View Post
            Pesu on 250-350€ siihen irrotus ja asennustyöt päälle.
            Kustannusmielessä tässä ei siis ole järkeä.

            Originally posted by HTK12 View Post
            No jos puhutaan 200tkm ajetusta, niin niin pakkopoltolla menee, olettaen ettei mitään muuta vikaa ole kuin tukossa dpf. Tämän tekee alle tunnissa, joten työtunnin veloituksella tai vähän alle pitäisi selvitä. Sitten jos sieltä rikki vaikka termari(t), niin korjattava ne on kuitenkin. Näitä pakkopolttoja tulee aika usein tehtyä.
            Jos menee pakkopoltolla, on varmasti järkeä. Muistaakseni F11 koitettiin useampaan kertaan ilman menestystä.
            Näillä mennään:
            - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
            - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
            - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
            - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


            Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

            Comment

            • Urpo_rotta
              BTCF Member
              • May 2012
              • 5321
              • Pirkkala

              #51
              Originally posted by Laku View Post
              Kustannusmielessä tässä ei siis ole järkeä.



              Jos menee pakkopoltolla, on varmasti järkeä. Muistaakseni F11 koitettiin useampaan kertaan ilman menestystä.

              No minusta on. Auto säilyy ehjänä, ei tarvii rikkoa mitään.
              Yleensä pelkkä softaus on 500€ luokkaa jos samalla otetaan vähän lisää tehoa, kuten aika usein tehdään.
              E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
              E34 525i -90 twinturbo 427/519

              N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
              VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
              Kysy jos tarvetta

              Comment

              • Laku
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2007
                • 17571
                • Turku

                #52
                Originally posted by Urpo_rotta View Post
                No minusta on. Auto säilyy ehjänä, ei tarvii rikkoa mitään.
                Yleensä pelkkä softaus on 500€ luokkaa jos samalla otetaan vähän lisää tehoa, kuten aika usein tehdään.
                Puhuin nyt itse n. 100€ hinnanerolla. Toki, jos softaus ei kiinnosta tai haluaa pitää ehjänä (=OE), tämä ei ole vaihtoehto.
                Näillä mennään:
                - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10946
                  • Joensuu

                  #53
                  Originally posted by Laku View Post
                  Kustannusmielessä tässä ei siis ole järkeä.
                  No halvempi se pesukin on kuin DPF poisto ja ei tarvitse sitten jatkossa miettiä meneekö se leimasta läpi, jos katsastuksessa aletaan tarkemmin syynäämään. Softaaminen on nykyisin usein sen 500-550€+ sitten se DPF poisto.


                  Originally posted by Laku View Post
                  Jos menee pakkopoltolla, on varmasti järkeä. Muistaakseni F11 koitettiin useampaan kertaan ilman menestystä.
                  Suunnilleen kaikista sen dpf on saanut pakkopoltolla toimimaan, jos autossa ei ole muuta vikaa (termarit, kaasuläppä jne.). Tämä siis vakiosoftalla olevissa, joissakin paskasti softatuissa ei sitten välttämättä ole saanut ilman vakiosoftan takaisin ajoa. Pakkopoltto toki usein vaatii, että läppäri on oltava kiinni kunnes polton saa pysymään päällä.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • VilleP
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 2346
                    • Vantaa

                    #54
                    Yleensä ne on myös niitä paskasti softattuja missä suodatin ensimmäisenä tukossa.
                    F11 530xd LCI
                    S2 Avant

                    Comment

                    • Calypsocoupe
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2003
                      • 2932
                      • EFNU

                      #55
                      Originally posted by VilleP View Post
                      Yleensä ne on myös niitä paskasti softattuja missä suodatin ensimmäisenä tukossa.
                      Otanta on pieni, mutta vakiosoftalla olevissa signaturen dieseleissä on n. 410tkm mittarissa molemmissa alkuperäisellä DPF:ällä. M47 pesty ennen meille tuloa kerran liikkeessä ja toisen kerran kun sattui olemaan irti jossain vaiheessa, N57 alkoi herjaamaan jossain kolmen ja neljän satkun välillä ja pestiin silloin.
                      - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

                      Comment

                      • exhaust
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2007
                        • 97
                        • Kuopio

                        #56
                        Tämä taisi olla tuttua kauraa? Lausunnon antaneiden joukossa tuttuja henkilöitä foorumiltakin.
                        Attached Files
                        Last edited by exhaust; 25-04-2022, 20:55.
                        F10 530d -12

                        Comment

                        • bemmeri
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2006
                          • 4180

                          #57
                          Lakimuutoksesta tullut esitys. Vaikuttaahan tuo jossain määrin jopa käytetyn dieseliauton myyntiin/ostoon, jos pönttö puuttuu tai tyhjä.
                          Enkä ihmettelisi jos tämmöisiä uutisia tulisi jossa ostanut käytetyn auton ja leimalla pompannut esim. tyhjän/puuttuvan dpf:n vuoksi. Siitä sitten myyjäliikkeelle rekkulaa ja varmaan liikkeet tulevat varovaisemmiksi dieselien vaihdossa ottoon, tms.
                          Varmasti löytyy paikat jossa menee läpi leimalla, melkein laite kuin laite, kuten tähän asti. Mutta suuremman osan kohdalla aiheuttanee ongelmia.
                          Eikä tämä täysin väärinkään ole, onhan ne laitteet ihan syystä laitettu/kehitetty.

                          Uudella sääntelyllä kiellettäisiin muun muassa päästömanipulaatioon käytettävien laitteiden myynti ja asentaminen. Myös ajoneuvon muuttaminen päästöjä manipuloimalla olisi jatkossa kiellettyä.

                          Päästömanipulointi tarkoittaa auton päästöjä vähentävien laitteiden toiminnan kiertämistä kuten esimerkiksi pakokaasuja puhdistavien DPF-hiukkassuodattimien ja Adblue-lisäainetta käyttävien SCR-ureajärjestelmien ohittamista.
                          Esitys lakimuutoksesta annettiin eduskunnalle torstaina.
                          EVERYTHING | WORKS

                          Comment

                          • ptikkala
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2007
                            • 1577

                            #58
                            jos nuo scr järjestelmän varaosat olisivat järkevissä hinnoissa niin en usko että niitä sitten poisteltaisiin käytöstä... joka talvi 1-2ke scr rekkuiloihin on hieman liian kallista autoilua, tosin tästä päästään taas siihen, että jospa nostetaan entisestään niiden hintoja niin ihmiset siirtyisivät sähköön nopeammin...

                            Comment

                            • VilleP
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2003
                              • 2346
                              • Vantaa

                              #59
                              Sekin helpottaisi jos varaosia saisi ilman että pitää ostaa koko tankki aina kerralla.
                              F11 530xd LCI
                              S2 Avant

                              Comment

                              Working...
                              X