Announcement

Collapse
No announcement yet.

Millainen kone on M20B20

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hyde
    Bimmer Rookie
    • Mar 2004
    • 26
    • Suomi

    Millainen kone on M20B20

    Kertokaas nyt asiantuntijat että millainen kone toi M20B20
    hihna jakopäällä varustettu mylly oikein on.Taka vuosina
    valittivat ainakin kansien halkeamisista,mutta onkos muuta
    ja onko tuo kansivika poistunut uusimmista koneista??
  • Kyytsis
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 3472
    • Helsinki

    #2
    Originally posted by hyde
    Kertokaas nyt asiantuntijat että millainen kone toi M20B20
    hihna jakopäällä varustettu mylly oikein on.Taka vuosina
    valittivat ainakin kansien halkeamisista,mutta onkos muuta
    ja onko tuo kansivika poistunut uusimmista koneista??
    Uusimmistä koneista? Aika vanhoja on "uusimmatkin", kun koneen tuotanto loppui 90-luvun alkupuoliskolla...

    Kannenhalkeaminen johtuu yleensä pettävästä jäähdytyksestä, eli viskosta, vesipumpusta, termarista tms. Ei kansi itsestään halkea.

    Muutenhan tuo kone on ihan perusvarma, eli kun hihnaa ja vesipumppua vaihtaa suositusten mukaan (80tkm / 4 vuotta) ja öljyjä useammin niin eipä taida olla isompaa hätää. Yläkerran voitelua kannattaa tarkkailla niin ei nokka ja keinuvivut kulu turhaan.

    Alakierroksilla hengetön, yläkierroksilla ihan kiva. Parempia esityksiä ovat sitten muut m20 perheen moottorit, eli b23, b25 ja b27. Ei välttämättä tuossa järjetyksessä...

    Paljon riippuu siitä mihin koriin tuo b20 on ripustettu, e34 se on tehoton ja e30 se taitaa olla jo ihan ok.

    t.Ville

    Comment

    • Kentsu
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2004
      • 1397
      • Tuusula

      #3
      Joo onhan se E34:ssä aika vaisu, mutta kyllä sillä ohikin pääsee ja kortinkin saa hyllylle...
      Just tuossa omasta käytettiin kansi irti kun kannentiiviste rupes sylkee öljyä 330 tkm kohdalla. Huolto tutki kannen ja totesi että remppaa ei ole ollenkaan välttämätön vielä tehdä, venttiilit ei vuoda, ohjurit ok eikä halkeamia jne... Tähän autoon on kyllä suoritettu mm. öljynvaihdot alusta alkaen ajallaan. Kuitenkin kansi tasohiottiin perustoimenpiteenä ennen takaisin asennusta. Että ei tuon kannenkaan pitäisi täysin paska olla (toisin kuin monesti huhuillaan) kunhan vaan käyttö on asiallista.
      Ex: 523iA '97, 520iA '89
      /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

      Comment

      • eeki
        BTCF Member
        • Jul 2003
        • 1966
        • HKI

        #4
        Useimmat kansiongelmat varmasti johtuvatkin väärästä käytöstä, moottorista riippumatta, mutta esimerkiksi tämä m20 tuntuisi ainakin halki menneiden kansien lukumäärästä päätellen melko herkältä. Muutenhan tuosta ei tosiaan ole suurempia valituksia kuulunut täällä foorumilla yms.. Haulla varmaan löytää lisää juttua.
        Ducati 998 -02 //

        Comment

        • Sickness
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2003
          • 1923
          • Helsinki

          #5
          Kohta 280tkm mittarissa eikä konetta ole koskaan edes aukaistu, mistään kansivioista puhumattakaan. Kyllä se kestää.

          Toisaalta E34 alkaa olemaan sellaisissa hinnoissa, että mahdollinen kansiremppa on kohta arvoltaan 50% auton ostohinnasta. Ja sekös syö miestä...
          E39 520iA -02

          Comment

          • |parsakaali|
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2005
            • 997

            #6
            auton mittarissa 380tkm öljyä syö litran viidelletonnille, ja senkin melkeimpä vuotaa öljypohjantiivisteen välistä. Hihnan siihen olen joutunut vaihtamaan ja vesiletkuja monet kappaleet

            Comment

            • HarzaTheMan
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2004
              • 458
              • Sawo

              #7
              Pari tapausta olen nähnyt noita M20B25:sia joista kannentiiviste on ruvennut vuotamaan öljyä moottorin ulkopuolelle kuitenkaan sekoittamatta nesteitä ja öljyjä keskenään.

              Aika turha kone se M20B20 ainakin 3-sarjassa on kun suoritusarvot on about samat kuin 1,8 nelosessa ja bensaa vie jopa enemmän kuin 2,5 litrainen. Mutta onhan siinä kutosen soundi
              ex: E39 520i Touring -00 facelift, E36 328i Touring -95, E36 328i Touring -95, E39 523iA -96, E30 325i -89 + muita merkkejä

              Comment

              • |parsakaali|
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2005
                • 997

                #8
                Originally posted by HarzaTheMan
                Pari tapausta olen nähnyt noita M20B25:sia joista kannentiiviste on ruvennut vuotamaan öljyä moottorin ulkopuolelle kuitenkaan sekoittamatta nesteitä ja öljyjä keskenään.

                Aika turha kone se M20B20 ainakin 3-sarjassa on kun suoritusarvot on about samat kuin 1,8 nelosessa ja bensaa vie jopa enemmän kuin 2,5 litrainen. Mutta onhan siinä kutosen soundi
                tuota minä en kyllä usko toi minun 520 syöpi talvella kaupungissa 7.5 ja maantiellä 6. nätisti ajettuna tietysti.

                Comment

                • Mr. Z
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2003
                  • 943
                  • Manse

                  #9
                  Originally posted by |parsakaali|
                  tuota minä en kyllä usko toi minun 520 syöpi talvella kaupungissa 7.5 ja maantiellä 6. nätisti ajettuna tietysti.
                  Hinauksessa?
                  E38 740ia
                  E39 530 dAT
                  ex. E34 520i sedan
                  ex. E39 528i Ac Schnitzer "ACS5"
                  ex. E36 325i sedan
                  ex. E36 328i touring
                  ex. E36 318 iS qp
                  ex. E36 325i qp -R.I.P-
                  ex. E21 320i sedan
                  ex. E30 318i sedan
                  ex. E3 2500 sedan

                  Comment

                  • Axum
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 4416
                    • Kuopio

                    #10
                    Ot

                    Originally posted by HarzaTheMan
                    Pari tapausta olen nähnyt noita M20B25:sia joista kannentiiviste on ruvennut vuotamaan öljyä moottorin ulkopuolelle kuitenkaan sekoittamatta nesteitä ja öljyjä keskenään.

                    Aika turha kone se M20B20 ainakin 3-sarjassa on kun suoritusarvot on about samat kuin 1,8 nelosessa ja bensaa vie jopa enemmän kuin 2,5 litrainen. Mutta onhan siinä kutosen soundi
                    höpöhöpö.. eipä mollata aina b20:stä, hyvin silläkin kerkiää, ja kulutushan on suhteessa kuljettajan peniksen kokoon
                    - E30 325i M52B28TU Cabriolet
                    - E39 528ia
                    - KUOPION PUTKIMIEHET -team
                    - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

                    Puretaan 520ia -97
                    https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

                    Comment

                    • alspe
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2004
                      • 3402
                      • Tre

                      #11
                      Originally posted by |parsakaali|
                      tuota minä en kyllä usko toi minun 520 syöpi talvella kaupungissa 7.5 ja maantiellä 6. nätisti ajettuna tietysti.
                      Ehkä jos kaupunkiajoksi lasketaan taajaman sisällä kulkeva 100 km pitkä suora tie jossa ei ole muuta liikennettä tai liikennevaloja. Siellä kun ajelet 5-vaihteella 60 km/h noin 1 h 40 min yhtäsoittoa niin silloin olet kulkenut 100 km kulutuksella 7,5 l /100 km. Muuta ei kyllä onnistu, sanommä
                      G30 520d xDrive
                      EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                      Comment

                      • Heguli 31
                        BTCF Member
                        • Oct 2004
                        • 10058
                        • KVLA

                        #12
                        Originally posted by |parsakaali|
                        tuota minä en kyllä usko toi minun 520 syöpi talvella kaupungissa 7.5 ja maantiellä 6. nätisti ajettuna tietysti.
                        Niin minullakin,vähintään.Ja muutaman litran viellä päällekkin.Noita kulutuksia et usko edes itse.Sorry vaan,mutta päiväunia.

                        Comment

                        • |parsakaali|
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2005
                          • 997

                          #13
                          Originally posted by Heguli 31
                          Niin minullakin,vähintään.Ja muutaman litran viellä päällekkin.Noita kulutuksia et usko edes itse.Sorry vaan,mutta päiväunia.
                          En minä niitä aluksikaan ite uskonut mut mitä sillä nyt 20tkm ajelin sillä niin jos tosiaan malttoi nätisti ajaa niin noita lukemia se söi... en sitten tiedä käykö se laihalla tjsp mut kummiski Mut harvemmimpa sitä malttoi nätisti ajaa, ku oli lunta maassa silloinhan sille kelpasi, mut ei siltikään hirveesti...
                          Last edited by |parsakaali|; 07-10-2005, 15:21.

                          Comment

                          • alspe
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2004
                            • 3402
                            • Tre

                            #14
                            Originally posted by |parsakaali|
                            En minä niitä aluksikaan ite uskonut mut mitä sillä nyt 20tkm ajelin sillä niin jos tosiaan malttoi nätisti ajaa niin noita lukemia se söi... en sitten tiedä käykö se laihalla tjsp mut kummiski Mut harvemmimpa sitä malttoi nätisti ajaa, ku oli lunta maassa silloinhan sille kelpasi, mut ei siltikään hirveesti...
                            Jos käy laihalla niin kulutus yleensä nousee.
                            G30 520d xDrive
                            EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                            Comment

                            • |parsakaali|
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2005
                              • 997

                              #15
                              Originally posted by alspe
                              Jos käy laihalla niin kulutus yleensä nousee.
                              Niin minunkin mielestä, mutta noihin lukemiin tosiaan saapi ajaa oikeasti jo nätisti. Maantielläkään ei kärsi ohitella että pääsee noihin... ja toi 6 litr maantiellä ajetaan kaheksaakymppiä, ku täällä pohojosessa ole kovinpaljoa noita satasenrajotus alueita talvisin :(

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎