Announcement

Collapse
No announcement yet.

Millainen kone on M20B20

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SledgeHammer82
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 1651
    • Pk-seutu

Ei voi kyllä 3-sarjassa puhua edes samana päivänä 318i ja 320i. 318:sta yksinkertaisesti puuttuu kaikki fiilis. Varsinki ohituskiihtyvyys 3:lla 90->130 korostaa eroa, ihan kellollakin mitattuna, mutta varsinkin saundeissa/fiiliksessä.

Ja sitten asiaan. -88 320i Motronicilla on vienyt sekalaisessa ajossa (pääosin melko lyhyitä siirtymiä (n.10 km), sisältäen ruuhka-ajoa sekä myös jonkun verran maantieajoa) n. 8,5 l/100 km. Tankkaan aina tankin täyteen ja kulutus on laskettu sitten trippiin kertyneen matkan mukaan.

Pienin kulutus mihin olen tankillisella päässyt on 7,5 l/100 km (yhteensä n. 1000 km lenkki itä-suomeen, pääosin moottoritie-/maantieajoa).

Korkeimman kulutuksen onnistuin saamaan tammikuun pakkasilla työmatka-ajossa kehä ykkösen ruuhkissa : 11,3 l/100 km.

Olen pitänyt autoa 5 vuotta/55 tkm ja koko tuon ajan keskikulutus on 8,9 l/100 km.

Tuo parsakaalin 520:n kulutus kuulostaa todella uskomattomalta. Onko autossa jokin aavikkoperä tai vastavaa? Miten kulutus on mitattu?

Comment

• kmr
      Bimmer Rookie
      • Sep 2005
      • 175
      • Turku / Kotka

Originally posted by SledgeHammer82
      Ei voi kyllä 3-sarjassa puhua edes samana päivänä 318i ja 320i. 318:sta yksinkertaisesti puuttuu kaikki fiilis. Varsinki ohituskiihtyvyys 3:lla 90->130 korostaa eroa, ihan kellollakin mitattuna, mutta varsinkin saundeissa/fiiliksessä.

Ja sitten asiaan. -88 320i Motronicilla on vienyt sekalaisessa ajossa (pääosin melko lyhyitä siirtymiä (n.10 km), sisältäen ruuhka-ajoa sekä myös jonkun verran maantieajoa) n. 8,5 l/100 km. Tankkaan aina tankin täyteen ja kulutus on laskettu sitten trippiin kertyneen matkan mukaan.

Pienin kulutus mihin olen tankillisella päässyt on 7,5 l/100 km (yhteensä n. 1000 km lenkki itä-suomeen, pääosin moottoritie-/maantieajoa).

Korkeimman kulutuksen onnistuin saamaan tammikuun pakkasilla työmatka-ajossa kehä ykkösen ruuhkissa : 11,3 l/100 km.

Olen pitänyt autoa 5 vuotta/55 tkm ja koko tuon ajan keskikulutus on 8,9 l/100 km.

Tuo parsakaalin 520:n kulutus kuulostaa todella uskomattomalta. Onko autossa jokin aavikkoperä tai vastavaa? Miten kulutus on mitattu?
      Tänään mitattu reippaan vauhdin matkakulutus mun 320i:ssä oli 7,52l/100km.
      F11 530Xd M-sport
      ex. E92 325d -07
      ex. E30 320tic -87

Comment

• |parsakaali|
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2005
        • 997

Originally posted by SledgeHammer82

Siis trippimittarin mukaan se on mitattu. Näillä bensanhinnoilla mitä nyt sillä ajelin tuossa jonkinaikaa sit paripäivää, niin kympillä pääsee edelleen sen satasen kaupungissa jos ajaa nätisti, minulla on muutenkin rauhallinen ajotyyli. Eihän noi nyt ihan mitään tarkkoja ole, mut suurinpiirtein +- 2dl sanoisinko... Mistäs minä tiedän onko siinä joku "aavikkoperä" tjsp mut se vaan ei syö juuri mitään verrattuna tuohon kolmepuokkiin Ja ei sitten mitään herneitä et pidetäskö ne ihan siellä lautasella ruokapöydässä

Comment

• SledgeHammer82
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 1651
          • Pk-seutu

Originally posted by kmr
          Tänään mitattu reippaan vauhdin matkakulutus mun 320i:ssä oli 7,52l/100km.
          Mitä vm? Varhasemmissa malleissa taitaa olla hieman pidemmät välitykset. En olisi kyllä uskonut, että noin paljon vaikuttaa..

Mitä muuten tarkoittaa reippaan vauhdin matkakulutus? Minulla on ainakin jo 120:ssä kulutus yli 8l/100km. (auton kulutusmittarin mukaan)

Comment

• |parsakaali|
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2005
            • 997

vm83 se on... sit taas jos satasta ajetaan niin matkakulutus pomppaa sinne kahdeksaan yhdeksään liekköhän ilmanvastuksella mitään tekemistä asian kanssa

Comment

• Anssi83
              Bimmer Rookie
              • Jul 2005
              • 71
              • Oulu

Miten ihmeessä te saatte 320i:n viemään noin vähän?Mulla vie 11l/100km vaikka miten ajais!!!!
              Aina rojektisa, vaikka miten tekis!

Comment

Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎