Ei voi kyllä 3-sarjassa puhua edes samana päivänä 318i ja 320i. 318:sta yksinkertaisesti puuttuu kaikki fiilis. Varsinki ohituskiihtyvyys 3:lla 90->130 korostaa eroa, ihan kellollakin mitattuna, mutta varsinkin saundeissa/fiiliksessä.
Ja sitten asiaan. -88 320i Motronicilla on vienyt sekalaisessa ajossa (pääosin melko lyhyitä siirtymiä (n.10 km), sisältäen ruuhka-ajoa sekä myös jonkun verran maantieajoa) n. 8,5 l/100 km. Tankkaan aina tankin täyteen ja kulutus on laskettu sitten trippiin kertyneen matkan mukaan.
Pienin kulutus mihin olen tankillisella päässyt on 7,5 l/100 km (yhteensä n. 1000 km lenkki itä-suomeen, pääosin moottoritie-/maantieajoa).
Korkeimman kulutuksen onnistuin saamaan tammikuun pakkasilla työmatka-ajossa kehä ykkösen ruuhkissa : 11,3 l/100 km.
Olen pitänyt autoa 5 vuotta/55 tkm ja koko tuon ajan keskikulutus on 8,9 l/100 km.
Tuo parsakaalin 520:n kulutus kuulostaa todella uskomattomalta. Onko autossa jokin aavikkoperä tai vastavaa? Miten kulutus on mitattu?
Ja sitten asiaan. -88 320i Motronicilla on vienyt sekalaisessa ajossa (pääosin melko lyhyitä siirtymiä (n.10 km), sisältäen ruuhka-ajoa sekä myös jonkun verran maantieajoa) n. 8,5 l/100 km. Tankkaan aina tankin täyteen ja kulutus on laskettu sitten trippiin kertyneen matkan mukaan.
Pienin kulutus mihin olen tankillisella päässyt on 7,5 l/100 km (yhteensä n. 1000 km lenkki itä-suomeen, pääosin moottoritie-/maantieajoa).
Korkeimman kulutuksen onnistuin saamaan tammikuun pakkasilla työmatka-ajossa kehä ykkösen ruuhkissa : 11,3 l/100 km.
Olen pitänyt autoa 5 vuotta/55 tkm ja koko tuon ajan keskikulutus on 8,9 l/100 km.
Tuo parsakaalin 520:n kulutus kuulostaa todella uskomattomalta. Onko autossa jokin aavikkoperä tai vastavaa? Miten kulutus on mitattu?
Comment