Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ylimääräinen ääni M20B25:ssa

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mix82
    Bimmer Rookie
    • Feb 2004
    • 29
    • Pohjois-Pohjanmaa

Mulla on sama vika ja kirjottelinlin siitä tänne. Eli ääni alkaa 1500rpm kohdalla yhtä-äkkiä ja asentajan kans sitä kunneltiin niin se paikallisti sen tuone öljynpuhdistajan tienoille ja epäili öljynkierrätyksen venttiiliä mut käy lukeen lisää tuolta mun jutun kohdalta *Ihme tikitys öljynpuhdistimen läheisyydestä* ääni ei kylläkään ole hävinnyt minnekkään.
    Pitäisi katsoa sitä venttiiliä ja sitä öljypumpun prikkoja, mutta missäpäin se öljynkierron ventiili on?
    Last edited by mix82; 27-02-2006, 02:07.

Comment

• himonussija
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2005
      • 392
      • Finland

Originally posted by mix82
      Mulla on sama vika ja kirjottelinlin siitä tänne. Eli ääni alkaa 1500rpm kohdalla yhtä-äkkiä ja asentajan kans sitä kunneltiin niin se paikallisti sen tuone öljynpuhdistajan tienoille ja epäili öljynkierrätyksen venttiiliä mut käy lukeen lisää tuolta mun jutun kohdalta *Ihme tikitys öljynpuhdistimen läheisyydestä* ääni ei kylläkään ole hävinnyt minnekkään.
      Pitäisi katsoa sitä venttiiliä ja sitä öljypumpun prikkoja, mutta missäpäin se öljynkierron ventiili on?
      Niin mullekin yks korjaaja sanoi että jossain öljynsuodattimen luona voi olla joku venttiili joka ääntää ja liittyy juuri öljynkiertoon. Näissä oikeissa autoissa se ei ole mikään ongelma, vaan ominaisuus, mutta ranskalaisissa kuulemma lähtee rojut pihalle sieltä venttiilistä vähän äänen alkamisen jälkeen.

Sillä korjaajalla on Pösö jossa se venttiili on menny kappaleiks pari vuotta sitten ja sanoi että ei siinä mitään, repi vaan sieltä ne rojut pihalle ja on sen jälkeen ajanu ilman koko venttiiliä. Tiedä sitten mitä virkaa sillä venttiilillä siellä on?

Edit: Katoin muuten viime kerralla siitä öljynsuodattimen reiästäkin peilillä sisään kun vaihdoin öljyt eikä siellä mitään näkyny. Sormituntumallakaan en sieltä mitään liikkuvia osia löytänyt. Eri öljyillä ja suodattimellakin testattu (BMW original vs. Biltema) ja ääni on ja pysyy.
      Last edited by himonussija; 27-02-2006, 18:37.

Comment

• himonussija
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2005
        • 392
        • Finland

Kohta on menty taas puoli vuotta tän kanssa ja ääni pysyy samana. Oisko kellään suht varmaa tietoa äänen lähteestä, kokemusten kautta?

Comment

• Bavaria
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2002
          • 494

Onkos se kat kone? Muistaakseni itse paikallistin tuollaisen täsmällisesti tietyillä kierroksilla esiintyvän sorsapillin äänen aktiivihiilipöntön venttiiliin (siinä kaasuläpän alla).

Comment

• himonussija
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2005
            • 392
            • Finland

Originally posted by Bavaria
            Onkos se kat kone? Muistaakseni itse paikallistin tuollaisen täsmällisesti tietyillä kierroksilla esiintyvän sorsapillin äänen aktiivihiilipöntön venttiiliin (siinä kaasuläpän alla).
            Kyllä se on kat koneella ja aktiivihiilipönttö on poistettu ilmeisestikin joskus koska sen bensatankilta tuleva letku on irrallaan konetilassa. Minkä näköinen se venttiili on? Löytyykö www.realoem.com sivuilta kuvaa?

EDIT: Onko se tuo osa nro 1 ?
            http://www.realoem.com/bmw/showparts...89&hg=13&fg=15
            Last edited by himonussija; 25-07-2006, 23:03.

Comment

• Bavaria
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2002
              • 494

Sepä se.

Comment

Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢