Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20B25: Mikä liitin imusarjan alla?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HarzaTheMan
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2004
    • 458
    • Sawo

    M20B25: Mikä liitin imusarjan alla?

    Mikä liitin M20B25:ssa on imusarjan alapuolella sellanen 2-napainen neliskanttinen liitin? Johtosarja haarautuu about 20-30 cm imusarjan alapuolella ja siitä lähtee tuo 2-napainen liitin erilleen ja liittimestä edelleen 2-napainen kaapeli jonnekin, mutta minne?. Kysyn tätä siksi että se liitin on tuossa irrallaan, eikä siitä lähde mitään johtoa.
    Last edited by HarzaTheMan; 19-10-2005, 16:17.
    ex: E39 520i Touring -00 facelift, E36 328i Touring -95, E36 328i Touring -95, E39 523iA -96, E30 325i -89 + muita merkkejä
  • wj
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2003
    • 3253
    • Järvenpää

    #2
    Originally posted by HarzaTheMan
    Mikä liitin M20B25:ssa on imusarjan alapuolella sellanen 2-napainen neliskanttinen liitin? Johtosarja haarautuu about 20-30 cm imusarjan alapuolella ja siitä lähtee tuo 2-napainen liitin erilleen ja liittimestä edelleen 2-napainen kaapeli jonnekin, mutta minne?. Kysyn tätä siksi että se liitin on tuossa irrallaan, eikä siitä lähde mitään johtoa.
    Check paneelin öljyntason liitin? Tai sitten värinänvaimentalla olevalle anturille?
    Minkä virta tais olla vaan diaknosiikka pistoketta varten
    - 2006 Mustang cabriolet
    - Sleekcraft Enforcer 28'

    Comment

    • HarzaTheMan
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2004
      • 458
      • Sawo

      #3
      Ei ainakaan öljytason anturin liitin, koska tämä on siitä enemmän vaihteistoon päin, about samalla korkeudella kuitenkin, ehkä hieman ylempänä... suoraan kaasuläpästä about 20-30 cm alaspäin.
      ex: E39 520i Touring -00 facelift, E36 328i Touring -95, E36 328i Touring -95, E39 523iA -96, E30 325i -89 + muita merkkejä

      Comment

      • HarzaTheMan
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2004
        • 458
        • Sawo

        #4
        Otin kuvia siitä liittimestä jos niistä ois jotain apua. Kuvien laatu on mitä on kun otin ne kännykällä. Ei tuo matka nyt ihan 20-30 cm olekaan kaasuläpästä tai imusarjasta, mutta anyway.
        Attached Files
        Last edited by HarzaTheMan; 19-10-2005, 16:15.
        ex: E39 520i Touring -00 facelift, E36 328i Touring -95, E36 328i Touring -95, E39 523iA -96, E30 325i -89 + muita merkkejä

        Comment

        • bemari320mies
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2004
          • 788
          • Suodenniemi

          #5
          Vaikuttaisi siltä että se on polttoainehöyryjen kierrätysventtiilin liitin. Eli kaasuläpän lähettyvillä pitäisi olla letkun välissä sellainen musta mötti, johon tuo liitin tulee. Letku tulee kerääjäsäiliöltä, joka ainakin e34:sessa on vasemman lokasuojan päällä, ohjaustehostimen säiliön vieressä. Tähän säiliöön tulee letku tankilta ja siitä lähtee letku siihen venttiiliin "mötti" ja tästä se jatkaa kaasuläpälle. Tarkista myös kaasuläpän alaosa, sillä se letkun paikka saattaa olla tyhjänä, ja moottori voi sitä kautta imeä ns. "raakaa ilmaa". Veikkaukseni ei ole 100% varma, mutta olettaisin että tästä on kyse. Teksti on melko sekavaa, mutta koittakaa saada selvää
          Tällä hetkellä 3,0 litraa, 6 sylinteriä ja 24 venttiiliä
          EX: BMW E34 525i -90
          EX: BMW E28 528iA -85
          EX: BMW 320i Taxi -86

          Comment

          • Rocla
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2002
            • 7692
            • Kajaani

            #6
            Originally posted by bemari320mies
            Vaikuttaisi siltä että se on polttoainehöyryjen kierrätysventtiilin liitin. Eli kaasuläpän lähettyvillä pitäisi olla letkun välissä sellainen musta mötti, johon tuo liitin tulee. Letku tulee kerääjäsäiliöltä, joka ainakin e34:sessa on vasemman lokasuojan päällä, ohjaustehostimen säiliön vieressä. Tähän säiliöön tulee letku tankilta ja siitä lähtee letku siihen venttiiliin "mötti" ja tästä se jatkaa kaasuläpälle. Tarkista myös kaasuläpän alaosa, sillä se letkun paikka saattaa olla tyhjänä, ja moottori voi sitä kautta imeä ns. "raakaa ilmaa". Veikkaukseni ei ole 100% varma, mutta olettaisin että tästä on kyse. Teksti on melko sekavaa, mutta koittakaa saada selvää
            Tekniikanvaihto pommeissa jää tuo hiilikannu usein asentamatta. Se piuha voi jäädä aivan irtaalleen, jos höyrynkerääjää ja venttiiliä ei ole asennettu, kunhan tosiaan varmistat tuon em. imuvuodon mahdollisuuden.
            Olli.

            Comment

            • f1zz
              GTi:stä tuttu
              • Sep 2003
              • 1469
              • Veikkola

              #7
              Originally posted by Rocla
              Tekniikanvaihto pommeissa jää tuo hiilikannu usein asentamatta. Se piuha voi jäädä aivan irtaalleen, jos höyrynkerääjää ja venttiiliä ei ole asennettu, kunhan tosiaan varmistat tuon em. imuvuodon mahdollisuuden.
              Itselläni on alkuperäinen 91 vuoden m20b20 mopotronic ja siinä on myös noi liittimet tyhjillään.

              Itse taas muistelin että liittimet sopisi vanhemman b25 koneen vauhtipyörän antureille.. ?? Yhtää tommosta hiilikannua en ole e30:ssä nähnyt..i

              Comment

              • Rocla
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2002
                • 7692
                • Kajaani

                #8
                Originally posted by f1zz
                Itselläni on alkuperäinen 91 vuoden m20b20 mopotronic ja siinä on myös noi liittimet tyhjillään.

                Itse taas muistelin että liittimet sopisi vanhemman b25 koneen vauhtipyörän antureille.. ?? Yhtää tommosta hiilikannua en ole e30:ssä nähnyt..i
                Silloin niitä olisi kaksi.

                Ja jos ruiskussa on keulilla anturi, noita johtoja ei ole.
                Olli.

                Comment

                • Anssi83
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2005
                  • 71
                  • Oulu

                  #9
                  Mulla m20b20 motronic vm.88 E30 kopassa ja sama liitin irtaallaan eikä sille paikkaa löydy.
                  Aina rojektisa, vaikka miten tekis!

                  Comment

                  • HarzaTheMan
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2004
                    • 458
                    • Sawo

                    #10
                    Joo, tankille menevien bensaletkujen vieressä näköjään kulkee myös kolmas letku ja se on moottoritilassa irrallaan (vissiin huohotusletku tms). Eli siihen kai tulis se aktiivihiilisuodin ja tuo piuha ohjaisi sen venttiiliä? Käsittääkseni se vaikuttaa vaan päästölukemiin eikä sillä siis ole elämää suurempaa väliä onko se paikoillaan vai ei. Meni kuitenkin päästötestistä muutama päivä sitten läpi.

                    Missäs kohti imusarjassa ois mahdollinen reikä johon tulis hiilisuotimen letku kiinni? Katoin peilin kanssa koko imusarjan läpi, enkä löytänyt mitään avonaista reikää. Kaasuläpän asentotunnistimen vieressä voisi olla joku tulppa... Joku musta parin sentin pituinen kumitorso siellä on imusarjassa kiinni.

                    Ja tämä ei ole tekniikanvaihtopommi vaan alkuperäinen 325i. Sitä en sitten tiedä onko se hiilisuodinsysteemi siellä joskus ollut ja otettu pois.
                    ex: E39 520i Touring -00 facelift, E36 328i Touring -95, E36 328i Touring -95, E39 523iA -96, E30 325i -89 + muita merkkejä

                    Comment

                    • 131
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2004
                      • 393
                      • Siilinjärvi

                      #11
                      Veikkaan myös sitä hiilikannua. Mulla oli molemmissa koreissa (320i ja 325i) kiinni se, ja sijaitsee kuskinpuolen runkoaisassa, aivan palopellissä kiinni. En usko että ko. purtilolla on mitään tekemistä pakokaasupäästöjen kanssa. Ylimääräiset bensahöyryt vain suodatetaan ennen ilmakehään vapauttamista.
                      Marko

                      http://www.uniball.fi/

                      BMW E30 S54B32 SS
                      Fiat 131 Abarth g.4 historic

                      http://www.131abarth.com/
                      http://www.facebook.com/pages/2-Team...65543543540581
                      https://www.youtube.com/user/131rally?feature=guide

                      Comment

                      • HarzaTheMan
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2004
                        • 458
                        • Sawo

                        #12
                        Originally posted by 131
                        Veikkaan myös sitä hiilikannua. Mulla oli molemmissa koreissa (320i ja 325i) kiinni se, ja sijaitsee kuskinpuolen runkoaisassa, aivan palopellissä kiinni. En usko että ko. purtilolla on mitään tekemistä pakokaasupäästöjen kanssa. Ylimääräiset bensahöyryt vain suodatetaan ennen ilmakehään vapauttamista.
                        Löysinkin tuosta vähän enemmän juttua puhallinmiesten foorumilta. Eli tosiaan bensatankin höyryistä on kyse ja ne voidaan ohjata sähköventtiilillä haluttaessa imusarjaan poltettavaksi kun moottori on käynnissä. Hiilisuodatin suodattaa höyryistä jotain ympäristöhaittoja ja maailma pelastuu. Letkun pää voi olla irrallaan kunhan se on avonainen ja päästää tankista paineet pois.
                        ex: E39 520i Touring -00 facelift, E36 328i Touring -95, E36 328i Touring -95, E39 523iA -96, E30 325i -89 + muita merkkejä

                        Comment

                        • f1zz
                          GTi:stä tuttu
                          • Sep 2003
                          • 1469
                          • Veikkola

                          #13
                          Originally posted by Rocla
                          Silloin niitä olisi kaksi.

                          Ja jos ruiskussa on keulilla anturi, noita johtoja ei ole.
                          Öö. noita liittimiä roikkuu lohkon kyljessä 2 kpl.

                          ja öö 2. Mulla on keulilla anturi ja silti ne kaksi liitintä roikkuvat siellä lohkonkyljessä eli ne varmasti ovat tohon hiilikannuun mutta autossani ei moista ole. Liekö ollut joku maakohtainen varuste?? Molemmissa cabrioissani on nuo liittmet tyhjillään. Autot on italiasta ja toinen saksasta tuotu.,.

                          Ja molemmat autot ovat anti-tv pommeja.

                          Comment

                          • Rocla
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2002
                            • 7692
                            • Kajaani

                            #14
                            Originally posted by f1zz
                            Öö. noita liittimiä roikkuu lohkon kyljessä 2 kpl.

                            ja öö 2. Mulla on keulilla anturi ja silti ne kaksi liitintä roikkuvat siellä lohkonkyljessä eli ne varmasti ovat tohon hiilikannuun mutta autossani ei moista ole. Liekö ollut joku maakohtainen varuste?? Molemmissa cabrioissani on nuo liittmet tyhjillään. Autot on italiasta ja toinen saksasta tuotu.,.

                            Ja molemmat autot ovat anti-tv pommeja.
                            Pistää miettimään...

                            Voisikko jossain ihan ekoissa yhdellä anturilla olevissa olla vielä valmius "taka-antureille"? , enpä usko, mutta ehkä.

                            Toinen varmaan on hiilikannulle, mutta toinen sitten... öljyntason anturille on edempänä ja varmaan sun autossa varmaan paikallaankin.

                            Ihan vaan piruuttaan kerron vielä että hiilikannulle menevässä johdossa on toinen piuha punavalkea(sama kuin suutinten?) ja toinen ruskea(jatkuva maa).
                            Olli.

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎