Alkaa usko ja toivo loppua tuon moottorin kanssa.
Eli lyhyesti auto on x5, E53 3.0D vm.03. Ennen hajoamista jo jonkin aikaa kadottanut jäähdytysnestettä, joka ilmeisesti paloi ilmaan, koska ölymäärä ei lisääntynyt eikä tiputellut alleen.
Yhtenä päivänä öljyt näytti hieman ”lirummilta” mitä yleensä ja oli ajatuksena vaihtaa ne pikimmiten. Noh ei pitkälle päässyt kun alkoi lämpömittari kapuamaan normaalista korkeammalle. Vehkeet seis ja hinurilla kotiin.
Kotona irroitettu kansi, käytetty koneistamolla, höylästy siivu ja paineistettu ettei ole halki. Nyt jo kaksi kertaa kasattu kansi uudelleen paikoilleen, koska jos paisuntasäiliöön kaataa vettä, se valuu jostain öljypohjaan. Vesi siis katoaa alakertaan JOSTAIN.
Eli onko näissä ollut lohkoja halki? Netistä, koneistajilta ja tutuilta kyseltäessä kenelläkään ei ole ollut lohko tällä tavalla halki.
Ölyjnlauhdutinta on myös tutkittu, mutta se vaikuttaa ehjältä. Voiko itse öljyjalka olla ”sisäisesti” rikki?
Eli lyhyesti auto on x5, E53 3.0D vm.03. Ennen hajoamista jo jonkin aikaa kadottanut jäähdytysnestettä, joka ilmeisesti paloi ilmaan, koska ölymäärä ei lisääntynyt eikä tiputellut alleen.
Yhtenä päivänä öljyt näytti hieman ”lirummilta” mitä yleensä ja oli ajatuksena vaihtaa ne pikimmiten. Noh ei pitkälle päässyt kun alkoi lämpömittari kapuamaan normaalista korkeammalle. Vehkeet seis ja hinurilla kotiin.
Kotona irroitettu kansi, käytetty koneistamolla, höylästy siivu ja paineistettu ettei ole halki. Nyt jo kaksi kertaa kasattu kansi uudelleen paikoilleen, koska jos paisuntasäiliöön kaataa vettä, se valuu jostain öljypohjaan. Vesi siis katoaa alakertaan JOSTAIN.
Eli onko näissä ollut lohkoja halki? Netistä, koneistajilta ja tutuilta kyseltäessä kenelläkään ei ole ollut lohko tällä tavalla halki.
Ölyjnlauhdutinta on myös tutkittu, mutta se vaikuttaa ehjältä. Voiko itse öljyjalka olla ”sisäisesti” rikki?
Comment