Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50B20 Paukkuu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #31
    Kyllä sen koneen kuuluu toimia ilman röpötystä. Olisiko ilmavuotoa alkupäässä putkistoa? Päästöt?

    Comment

    • jape06
      Bimmer Rookie
      • Jun 2006
      • 96
      • N/A

      #32
      Hain autoon uuden sytytyspuolan ja kävin, sillä kaikki 6 sylinteriä pariin kertaan läpi, eikä mikään puola ollut selvästi muita huonompi (nyt siis 3 puolaa on vaihdettu alkuperäisistä). Kuitenkin vaikka röpsähtely jatkuu niin väännöt kasvoivat selvästi matalilla kierroksilla ja liikkeelle lähtö on helpompaa. Selvennyksenä vielä nämä röpsähdykset tulevat juuri, kun nostaa jalan kaasulta pois, muuten kierrokset laskevat tasaisesti.
      Kannattaisi varmaan vaihtaa vielä loput 3 alkuperäistä puolaa uusiin kun näyttää kaikissa puolissa olevan hiushalkeamia. Päästöistä on vaikea sanoa mitään edellisellä omistajalla oli viime katsastuksessa päästöjen kanssa ongelmia ja lambda on vaihdettu uuteen muutama kuukausi sitten. Torstaina yritetään saada auto vikakoodien lukuun ja katsotaan mitä se näyttää.

      Comment

      • Kouris
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2005
        • 685

        #33
        Olikos tässä tapauksessa puolavika kyseessä?

        Oma romu oireilee suht koht kai samalla tavalla eli kun tyhjiltään polkee kaasua ja kierrosten pudotessa tyhjäkäynnille kuuluu putkesta semmoista epämääräistä röpellystä. Myös tyhjäkäynnillä hiukan röpeltää harvakseltaan. Kuulostaa niin kuin ei aina antaisi kipinää. Vähänkin kun kaasua painaa niin röpellys loppuu. Myös välillä tuntuu semmoista epäröintiä täyskaasulla kiihdyttäessä kun kierroksia on n. 4000rpm. Ei myöskään ota täyttä maksimi nopeutta eli tehoja varmasti puuttuu. Tulpat ovat nyt vanhat mutta viimeksi kun noin 30tkm sitten vaihdoin niin ei vaikuttanut mitään. Lisäksi tyhjäkäynnin hc arvo on aina ollut lähellä sataa katsastuksessa. Viimeksi oli melkein mahdoton saada sallittuihin arvoihin, kierroksilla arvo ollut noin 40. Lambdan vaihdoin varmuuden vuoksi uuteen, ei vaikutusta. Tyhjäkäynti on aina ollut tasainen eikä kulutus viisari ole aaltoillut tasaisella kaasulla ajettaessa. Vitosella kun kiihdyttää kaasupohjassa nopeuden ollessa 60km/h niin kulutus viisari näyttää noin 17L. Keskimääräinen bensan kulutus on pyörinyt siinä 10L /100km paikkeilla. Moottori on nyt m50b25, vaihdettu b20 tilalle. Molemmilla moottoreilla röpeltänyt samalla tavalla mutta tuntui kuin b20 olisi muuten toiminut paremmi, tai siis tuntui että siinä oli ne tehot mitä kuuluikin.. Pitää huomenna ihmetellä niitä puolia että onko niissä halkeamia. Kaksi niistä on vaihdettu joskus ilmeisesti koska niissä muistaakseni lukee bremi ja loput on kai alkuperäsiä vm92.

        Jos tähän on jotain kommentteja tai neuvoja niin ei muuta ku vinkkejä kehiin!

        Kaikki kumiputket tarkastettiin koneen vaihdossa ja niissä ei ollut halkeamia joten epäilen kyllä että imuvuotoja ei olisi.

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎