elikkäs ei tahdokestää toi tiiviste kuosissaan! mitä kannattas tehdä tolle auttaisiko jos ottaa siivun imusarjasta pois? kertokaas omia kokemuksia
Imusarjantiiviste ongelma! M20/B25
Collapse
X
-
niin nyt on 3 vai olikohan 4kerta kun potkas tiivisteen paskaks ennen meni 6sylinterinpuolelta ja nyt on 1sylinterin! alkoi tyhjäkäyntii rykii ja auto testeriin nin startpilottia kun suhautti sinne imusarjalle nin alkoi arvot muuttua!
olen aina autokorjaamossa auton huollattanu joten olisiko siellä kiristäneet vituilleen imusarjan ja sitämyöten mennyt kieroksi! kannattaako laittaa noi tiivisteen liiman kans vai ilman kun viimeks korjaamossa laittoivat liimalla ja tiiviste lakalla tiivisteet. Ps. on kivaa olla humalassa kun ei autokaan toimi kalja auttaaa
Last edited by jupe_84; 05-11-2005, 19:53.
Comment
-
Auto 525iA e34 m20b25 ja pitäs vaihtaa tuo tiiviste, pari asiaa vähän askarruttaa. Bentleyn manuaalista en löytäny mitään juttua(aika outoa sinänsä). Haynesissä on jotain, ihmetyttää pari seikkaa:
1. Pitääkö jäähdytysnestettä oikeasti ottaa pois? Kiertääkö imusarjassa jäähdytysneste?
2. Mainitaan että "relieve the fuel pressure" ja että ruiskusuuttimet tarvii irroittaa.Myöhemmin samassa oppaassa kuitenkin sanotaan ettei näitä tarvitse irroittaa että miten se ny sit on? Tarviiko bensapaine päästää pois?
Ainii ja meneekö vaihto ihan vituiks kun ei oo momenttiavainta,eli jos kiristää pultit ja härpäkkeet fiiliksellä?Last edited by jakusa; 12-01-2006, 11:44.
Comment
-
1. joo, kyllä kannessa on imusarjan kohdalla reikä, muistaakseni kolmos ja nelos imukanavien välissä.Originally posted by jakusaAuto 525iA e34 m20b25 ja pitäs vaihtaa tuo tiiviste, pari asiaa vähän askarruttaa. Bentleyn manuaalista en löytäny mitään juttua(aika outoa sinänsä). Haynesissä on jotain, ihmetyttää pari seikkaa:
1. Pitääkö jäähdytysnestettä oikeasti ottaa pois? Kiertääkö imusarjassa jäähdytysneste?
2. Mainitaan että "relieve the fuel pressure" ja että ruiskusuuttimet tarvii irroittaa.Myöhemmin samassa oppaassa kuitenkin sanotaan ettei näitä tarvitse irroittaa että miten se ny sit on? Tarviiko bensapaine päästää pois?
Ainii ja meneekö vaihto ihan vituiks kun ei oo momenttiavainta,eli jos kiristää pultit ja härpäkkeet fiiliksellä?
2. Ei niitä tarvitse irroittaa, ellei sitten aio nostaa imusarjaa pois autosta. Kun vaihdoin m20 imusarjan tiivisteet, niin riitti kun avasi ne muttarit ja veti imusarjan pois pinnapulteilta, bensaletkut antaa riittävästi siirtelytilaa, ei tarvitse kytkeä irti linjoista. Jos nostaa imusarjan kokonaan pois konetilasta, niin sitten kannattaa poistaa paineet letkuista. Muuten saa bensat silmille..
3.kiristä fiiliksellä, mutta älä liian fiiliksellä. Eli tiukat, mutta ei hampaat irvessä.
Comment
-
imusarjantiiviste ei kestä M20/B25
Alkaa pikkuhiljaa vituttaa kun ei imusarjan tiiviste kestä 2kk pidempään..
autoon on autokorjaamossa vaihdatettu jo 5kertaa toi tiiviste ja nyt edellisellä kerralla se on oikastu ja laitettu lukkopulteilla kiinni ja silti sökönä.. voiko vika olla jossain muualla vai onko vaan huonoo tuuria.
Onko kellään muulla yhtä ikäviä kokemuksia? tekeekö noihin kukaan kupari tai jotain vastaavia tiivisteitä ettei tartteis 1000km välein olla vaihtamassa läpyskää..
kiitos vastauksista etukäteen
-Jupe-
Comment
-
Kannattaa etsiä jo jostain muualta sen vian aiheuttaa.
Kiero, halki, tms
Minulla ei ole koskaan hajonnu imusarjantiivistettä.
Comment
-
jos luit nin se on oikaitu ja halki ei ole.. käytin sen koneistamolla. ennen se potkas sen 6syl puolelta ja nytten 1syl päästä..Originally posted by jakomieliavainKannattaa etsiä jo jostain muualta sen vian aiheuttaa.
Kiero, halki, tms
Minulla ei ole koskaan hajonnu imusarjantiivistettä.
Comment
-
Tästä on puhuttu aikaisemmin ainakin täällä-> http://www.btcf.fi/forum/showthread....arjan+tiiviste , tosin ongelman aiheuttajaan ei selvyyttä ole..“Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson
Comment
-
kyllä se tukirauta on kiinni! liiman kans on myös kokeiltu ja sillä tais vuoden melkein kestää..Originally posted by Wittu_jooOnko se imusarjan tukirauta kiinni? Tulee venttiilinkoppaan.
Sehän estää imusarjan värinän. Ja värinä taas tuhoaa tiivisteen
taitaa joutuu uudemman auton vaihtamaan nin pääsee tiiviste viasta..
kun vaan raaskisi luopu tosta nykyisestä
Comment
Comment