voiko se imusarja olla kierossa vai mikä tollasta voi tehdä...?
en sellasesta ole kuullut että vois olla mutta kyllä se plaanaus ainakin selvittää sen onko siinä vika.
niin nyt on 3 vai olikohan 4kerta kun potkas tiivisteen paskaks ennen meni 6sylinterinpuolelta ja nyt on 1sylinterin! alkoi tyhjäkäyntii rykii ja auto testeriin nin startpilottia kun suhautti sinne imusarjalle nin alkoi arvot muuttua!
olen aina autokorjaamossa auton huollattanu joten olisiko siellä kiristäneet vituilleen imusarjan ja sitämyöten mennyt kieroksi! kannattaako laittaa noi tiivisteen liiman kans vai ilman kun viimeks korjaamossa laittoivat liimalla ja tiiviste lakalla tiivisteet. Ps. on kivaa olla humalassa kun ei autokaan toimi kalja auttaaa
Auto 525iA e34 m20b25 ja pitäs vaihtaa tuo tiiviste, pari asiaa vähän askarruttaa. Bentleyn manuaalista en löytäny mitään juttua(aika outoa sinänsä). Haynesissä on jotain, ihmetyttää pari seikkaa:
1. Pitääkö jäähdytysnestettä oikeasti ottaa pois? Kiertääkö imusarjassa jäähdytysneste?
2. Mainitaan että "relieve the fuel pressure" ja että ruiskusuuttimet tarvii irroittaa.Myöhemmin samassa oppaassa kuitenkin sanotaan ettei näitä tarvitse irroittaa että miten se ny sit on? Tarviiko bensapaine päästää pois?
Ainii ja meneekö vaihto ihan vituiks kun ei oo momenttiavainta,eli jos kiristää pultit ja härpäkkeet fiiliksellä?
Auto 525iA e34 m20b25 ja pitäs vaihtaa tuo tiiviste, pari asiaa vähän askarruttaa. Bentleyn manuaalista en löytäny mitään juttua(aika outoa sinänsä). Haynesissä on jotain, ihmetyttää pari seikkaa:
1. Pitääkö jäähdytysnestettä oikeasti ottaa pois? Kiertääkö imusarjassa jäähdytysneste?
2. Mainitaan että "relieve the fuel pressure" ja että ruiskusuuttimet tarvii irroittaa.Myöhemmin samassa oppaassa kuitenkin sanotaan ettei näitä tarvitse irroittaa että miten se ny sit on? Tarviiko bensapaine päästää pois?
Ainii ja meneekö vaihto ihan vituiks kun ei oo momenttiavainta,eli jos kiristää pultit ja härpäkkeet fiiliksellä?
1. joo, kyllä kannessa on imusarjan kohdalla reikä, muistaakseni kolmos ja nelos imukanavien välissä.
2. Ei niitä tarvitse irroittaa, ellei sitten aio nostaa imusarjaa pois autosta. Kun vaihdoin m20 imusarjan tiivisteet, niin riitti kun avasi ne muttarit ja veti imusarjan pois pinnapulteilta, bensaletkut antaa riittävästi siirtelytilaa, ei tarvitse kytkeä irti linjoista. Jos nostaa imusarjan kokonaan pois konetilasta, niin sitten kannattaa poistaa paineet letkuista. Muuten saa bensat silmille..
3.kiristä fiiliksellä, mutta älä liian fiiliksellä. Eli tiukat, mutta ei hampaat irvessä.
Alkaa pikkuhiljaa vituttaa kun ei imusarjan tiiviste kestä 2kk pidempään..
autoon on autokorjaamossa vaihdatettu jo 5kertaa toi tiiviste ja nyt edellisellä kerralla se on oikastu ja laitettu lukkopulteilla kiinni ja silti sökönä.. voiko vika olla jossain muualla vai onko vaan huonoo tuuria.
Onko kellään muulla yhtä ikäviä kokemuksia? tekeekö noihin kukaan kupari tai jotain vastaavia tiivisteitä ettei tartteis 1000km välein olla vaihtamassa läpyskää..
Comment