Announcement

Collapse
No announcement yet.

Imusarjantiiviste ongelma! M20/B25

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jupe_84
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2004
    • 242
    • Joensuu

    #16
    sama juttu suhinaa kuuluu ja kun on viel automaatti nin alkaa perä niiaileen ilkeesti kun on liikennevaloissa. ja tyhjäkäynti on ihan karmeaa..

    Comment

    • jupe_84
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2004
      • 242
      • Joensuu

      #17
      Originally posted by jakusa
      Tyhjäkäynti kuulosti vähän jenkki V8:lta ja tietty suhina konehuoneessa.
      onkohan noihin tehty tai oliskohan mahdollista teettää joku kupari tiiviste..

      Comment

      • TheLoial
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2003
        • 1109
        • Helsinki

        #18
        Käykö se irvottamaan, että ruuvit löystyy? Vai pullahtaako tiiviste ulos vai miten sille käy?

        Comment

        • larmatin
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 1118
          • Perttula

          #19
          Paljonkohan on ahtopaineita

          Comment

          • TheLoial
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2003
            • 1109
            • Helsinki

            #20
            Kunnon liima väliin, muttereihin suurin sallittu momentti ja mekaanisesti lukitsevat lukkomutterit nii jo on ihme jos ei kestä. Joillekin tiivisteliimoille luvataan korkeitakin paineenkestoja, tuskin on enää siitä kiinni.

            Ja imusarjan värinät kuriin.

            Comment

            • nullzwei
              BTCF Member
              • Oct 2002
              • 11056
              • ?

              #21
              Kanavat on niin isot, että tiivistepinta jää mahdottoman pieneksi/kapeaksi. Pieni kakkakikkara kannen tahi imusarjan tiivistekosketuspinnalla, tiiviste hieman vinossa ja "perkeleen perkele, kun on ahdasta saatanan saatana kun on kiirus ja kello noin paljon, pimeekin tulee, nyt mä runttaan sen kii" ja se on siinä. Tiiviste repee, mutta ei tuo nyt haittaa, voi olla, et ei asentaja edes huomaa... Kuukausi puolitoista ja tiiviste pullahtaa, tyhjäkäynti humppaa ja pensaa palaa enemmän kuin saddami lähteestä uutta ehtii ylös pumpata.
              Tietysti pitää muistaa oikeat momentit ja muttereiden kirimisjärjestykset. Ei niitä turhaa ole keksitty. Eli keskeltä aloitat.

              T nimim "kaksi kertaa kesässä".
              Last edited by nullzwei; 26-01-2006, 22:25.

              Comment

              • jeemu
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2003
                • 1844
                • 67700

                #22
                Originally posted by TheLoial
                Kunnon liima väliin, muttereihin suurin sallittu momentti ja mekaanisesti lukitsevat lukkomutterit nii jo on ihme jos ei kestä. Joillekin tiivisteliimoille luvataan korkeitakin paineenkestoja, tuskin on enää siitä kiinni.

                Ja imusarjan värinät kuriin.
                Loctite blacktite, mutta kyllähän sen pitäis normi tiivisteenkin kestää
                B M W X 5. kotina_matkailuvaunu

                Comment

                • TheLoial
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2003
                  • 1109
                  • Helsinki

                  #23
                  Originally posted by nullzwei
                  Tietysti pitää muistaa oikeat momentit ja muttereiden kirimisjärjestykset.
                  Asioita jotka moni "unohtaa". Mitkä momentit, kestäähän nää kun vaan kiertää kiinni...

                  Mitenhän nuo asennusfirmat, en ole ite nähnyt kovinkaan monen käyttävän momenttiavaimia korjauksia tehdessä.

                  Comment

                  • nullzwei
                    BTCF Member
                    • Oct 2002
                    • 11056
                    • ?

                    #24
                    Olet oikeassa.

                    Valitettavan monella (m)asentajalla on momentti ranteessa...
                    Lekalla on linkkejä tiukkuuksiin. Ite katon kirjasta.
                    Last edited by nullzwei; 27-01-2006, 00:19.

                    Comment

                    • jupe_84
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2004
                      • 242
                      • Joensuu

                      #25
                      Originally posted by nullzwei
                      Valitettavan monella (m)asentajalla on momentti ranteessa...
                      Lekalla on linkkejä tiukkuuksiin. Ite katon kirjasta.
                      jeba autoon oon vaihattanu eri asentajilla tiivisteet.. jees eli asiaan sieltä 1sylinterin kumasta lähtee siivisteestä palanen pois. ja lukkomuttereilla on kiinni. on kokeiltu liimalla ja ilman. ennen se on 1vuoden kestänä nyt 2kuukkautta. käytin viel ton hemmetin imusarjan koneistamolla ottivat siivun pois ja silti ei kestä.. siksi ajattelinkin että onkohan jotain muuta tiiviste materiiaalia kuin pahvi!???

                      ihmetyttää vaan kun auto on kumminkin aika rauhallisella ajolla koska en viiti vanhusta kamalasti rääkätä, tarkoitus kesä autoksi jättää. no pitää koittaa joku ratkaisu keksii

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎