Originally posted by kyf
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E 46 M43 moottorivalo palaa (vika selvinnyt)
Collapse
X
-
-
-
Originally posted by jmke46Niinhän siinä kävi, et valo palaa taas. Mitä Sami tarkoitit sillä "40 tripillä", mikä olisi aika siihen, et valo sammuis itsestään, jollei vikaa ole. Edelleenkään käynnissä ei ole mitään huomattavaa vikaa. Mitä siis voi käydä, jos vaan ajelen ja selvitän vikaa keväämmällä. Olisko Turun seudulla muuten edullisempaa paikkaa kuin Metro-auto, jossa voisi käydä luetuttamassa vikakoodin. On vaan rahat aika finaalissa ja viimeisiä ei viitsisi laittaa autoon, varsinkaan, jollei edes todellista vikaa ole!
Jos se valo pelkästään palaa niin ei oo mitään vaarallista moottorin kannalta, mutta jos alkaa vilkkua niin sitte on vaaraa että katti menee....Tuli vaan tossa vielä mieleen että minkä ikäinen se auto muuten on?
Vielä lisätään hieman että tossa tapauksessa ei välttämättä pelkkä vikakoodien luku auta kun vain sen verran että näkee mikä valon on sytyttänyt esim. vikana voi hyvin olla "seos liian laiha"...Tästä tiedosta ei vielä paljon kostu vaan pitäis sitten päästä kattomaan testin kautta niitä adaptio arvoja ja sieltä sitten näkee mikä arvo mennyt yli tai alle ohjearvon...tästä sitten voi päätellä missä voi olla vika...Last edited by Sami; 29-11-2005, 20:34.
Comment
-
-
Kiitoksia näistä tiedoista! Palataan asiaan, kun saan vikakoodin luettua.
Originally posted by SamiJoo eli ne moottorin oppimisarvot koostuvat kahdesta asiasta ajosyklistä ja tripistä...Ajosykli on pidempiaikaisempi jakso periaatteessa moottorin käynnistämisestä sammutukseen ja trippi on moottorin käynnistämisen jälkeinen lyhyt jakso...Ja kun näitä viattomia trippejä kertyy tarpeeksi monta muistaakseni se 40 niin valo sammuu...
Jos se valo pelkästään palaa niin ei oo mitään vaarallista moottorin kannalta, mutta jos alkaa vilkkua niin sitte on vaaraa että katti menee....Tuli vaan tossa vielä mieleen että minkä ikäinen se auto muuten on?
Vielä lisätään hieman että tossa tapauksessa ei välttämättä pelkkä vikakoodien luku auta kun vain sen verran että näkee mikä valon on sytyttänyt esim. vikana voi hyvin olla "seos liian laiha"...Tästä tiedosta ei vielä paljon kostu vaan pitäis sitten päästä kattomaan testin kautta niitä adaptio arvoja ja sieltä sitten näkee mikä arvo mennyt yli tai alle ohjearvon...tästä sitten voi päätellä missä voi olla vika...
Comment
-
-
Sen verta pitää kommentoida ett ukon autossa valo ei sammunut muuta kun sammuttamalla (voi tietty olla että se aina olisi sytyttänyt sen jos ois ollu sammutettu). Syy valon syttymiseen oli hetkellinen päästöarvojen rajojen ylitys ja johtui ilmamassa mittarista. Vissiin aika yleinen vika noissa vehkeissä
Comment
-
-
mahtaako topicin aloittajalla olla mun vanha e46? jos rekkari on SYE-xxx niin vika on edelleen nokka-akselin asentotunnistimessa se vaihdettiin noin 2kk sitten ja viikko tästä syttyi häiriövalo uudelleen ja ilmoitti samasta viasta eli nokka-akselin asentotunnistin.. metroautossa ottivat sen irti ja putsasivat niin valo sammui tai sit se sammutti sen... mut ainakaan viikkoon se ei syttynyt ja sit se menikin vaihtoonolettaen nyt että olet tämän nauton 1,5kk sisällä ostanut sipilästä
Comment
-
-
Ei ole sun ex-biili
Olen vanhennut omani kanssa jo 1,5v. Rahu kävi tänään ystävällisesti lukemassa vikakoodin. Vastaukseksi tuli 171 fuel supply system. Vikaa siis ilmeisesti polttoaineensyötössä. Autolla on ajettu pääasiassa kaupungissa pieniä pätkiä, joten mieleen tuli, että kyseessä saattaisi olla yksinkertaisesti jokin tukos jossakin kohtaa. Kävin ostamassa suolaisen hintaista litkua polttoaineen joukkoon ja nyt olen kenkinyt autoa rivakammin. Jää nähtäväksi syttyykö valo uudestaan. Jos jollain on tarkempaa tietoa vikakoodista olisin enemmän kuin kiitollinen!
Comment
-
-
Asiaa tutkittuani niin se voi myös tod.näköisesti tarkoittaa että se kone käy laihalla niin kuin oli puhetakin, eli halvin kokeilun arvoinen ratkaisu olisi mielestäni ajaa uusi päivitetty softa ohjausyksikköön merkkiliikkeessä(mikäli se vielä syttyy) sillä usein häviää kummalliset mysteerit koneesta, itselläni aikoinaan E46:ssa ei tyhjäkäynti ollut tarpeeksi suuri joten auto välillä sammuili kytkimen painalluksen jälkeen ja kun ei säätöä ole niin ei auttanut muu kuin päivittää DME ja eipä sen jälkeen enää vika ilmaantunut.BMW Service
P.o4oo925441
huolto@rahumetsservice.fi
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
-
Originally posted by jmke46Osaatko sanoa, mitä ne ko. toimenpiteestä suunnilleen pyytävät? Soittamallahan toi toki selviää. Toivotaan nyt vielä, et valo pysyis pimeenä!BMW Service
P.o4oo925441
huolto@rahumetsservice.fi
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
-
..Ja kyllä se lambda antaa sitten oman vikakoodinsa jos se on sökönä, juuri eilen tuli sekin vielä huomattua eräästä E39:stä.(lambda regulation limit exceeded:oxygen sensor2) eli tuollaista pukkaa jos lambda rikki.
Luulen että se kyllä korjaantuu uudelleen ohjelmoinnilla.BMW Service
P.o4oo925441
huolto@rahumetsservice.fi
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
-
Omassa E46 316:ssa tuo moottorin varoitusvalo syttyi myös parkkihallissa tms. ja Hyvinkään bmw-huollon(Vikakoodin luku 30€) pojat kertoivat koneen valittaneen laihasta seoksesta. Ilmamassamittari vaihdettiin ja sen jälkeen ei ole syttynyt!
Tästä löytyy pitkä thread, http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=31281.
Comment
-
-
Originally posted by jmke46Lambdoja koneessa on ilmeisesti kaksi. Vikatesteri ilmoitti niille kummallekin jännitteen 4.1V (muistaakseni) Tästä tuli pääteltyä, etä ne olisivat kunnossa. On kai aika epätodennäköistä, että kummatkin antaisi saman lukeman, jos toinen olisi paskana.
Toinen lambda on katin jälkeen ja tämän lambdan pitäisi pysyä melkolailla paikoillaan tai liiikkua hyvin vähän jos tämä arvo liikkuu samaa tahtia kun etulambda on katti paskana...etu lambda joka luonnollisesti on ennen kattia liikkuu sitten reippaasti tai pitäisi liikkua reippaasti 0-1V välillä eli käytännössä noin 1 kerran sekunnissa vähintään tai muuten lambda hidas ja ei säädä oikein seosta..
Mittaa kotikonstein se ilmamassa mittari...ohjeita sen testaamiseen olen jo kirjoittanut edellä...Ja vieläkin olen 99% varma ettei valo syty yksistään nokka-akselin tunnistin viasta... soittakaa vaikka bemarille....
Comment
-
Comment