Issellä e46 316 99 aj.86 tkm. Tuo moottorinohjaus valo syttyi ja vikana on signaalihäriö nokkaakselin asentotunnistimessa.Nollauksen jälkeen oli pari tuntia pimeenä,sit sytty taas.Täytyy laittaa paksua erkkateippiä valon päälle niin ei ota silmiin,ei sitä viitsi jatkuvasti käydä nollauttamassa.Pitäs kyllä porukalla viedä kaikki e46.set takaisin tehtaalle ja vaatia rahat palautettaviksi.Käsittämätöntä miten voi bmw tehdä näin huonoja autoja,kumminkin hinta on aikas korkea.Ei se näköjään hinta ole laadun tae,monella tutulla ollut "itäautoja" eikä niissä ole kuuteen vuoteen tullut ruoste ongelmia.Alustan osatkin ovat hinnakkaita mutta eivät kestä ajoa kuin mitättömän vähän.BMW korjaamisen iloa!
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E 46 M43 moottorivalo palaa (vika selvinnyt)
Collapse
X
-
Omasta M43 koneesta luettiin vikamuisti alkuviikosta. Olihan siellä kaikennäköisiä viestejä...
Tuo paljon parjattu nokka-akselin asennontunnistin ainakin oli antanut virhettä, silti merkkivalot ei ole syttyneet.
Samoin lean mixture tuli testerillä esille, viitannee ilmamassamittariin?
Päästöt kohdillaan. Pitänee vielä varmistaa se huohotinletkun eheys.
Vikamuistin luku ME-autossa 35€
EDIT: Osaako kukaan kertoa miten MAF toimii M43 koneessa? Eli toimiiko se vain kylmäkäynnistyksessä vaiko kokoajan. Tästä nyt kun on kahta eri tietoa...Last edited by Puuhis; 05-08-2006, 10:03.BMW E87 120d -04
Ex-
E46 320d Touring M-sport II -01
E36 316ti compact -94
E46 320 DAT -00
E39 530 dAT -03
E46 318i AT -01
Comment
-
-
Originally posted by HemiDiagnoosisi on varmasti oikea, joko niin että mitattava seos on väärä(yleensä ilmavuoto) tai mittaus antaa väärän tuloksen. Jos jälkimmäinen, vika on lambdassa.
m52TU/m54 tuplavanoskoneissa tuo moottorivalon syttyminen todellakin tarkoittaa 95%:n varmuudella aina ilmavuotoa.
Älkää siis antako huollon vaihdella massamittareita eikä lambdoja jos testerin diagnoosi on laiha seos. Näistä massamittarit ja lambdat menee ÄÄRIMMÄISEN harvoin, mutta pienikin ilmavuoto(seosvirhe) sytyttää vikavalon
Comment
-
-
No selvisihän se probleema.
Nokka-akselin asennontunnisti ja ilmamäärämittari molemmat kaputt !
Osat vaihtoon ja taas toimii. Onneksi en ollut itse maksumiehenä
Oli meinaan suolainen hinta osilla. Nokan tunnistin 111€ ja Ilmamäärä 417€ !
Metron hinnat...
Asentaja tarkisti samalla huohotinletkun eheyden ja sen venttiilin siinä päässä.BMW E87 120d -04
Ex-
E46 320d Touring M-sport II -01
E36 316ti compact -94
E46 320 DAT -00
E39 530 dAT -03
E46 318i AT -01
Comment
-
-
Originally posted by jmke46 View PostJoo, eli ongelma oli loppujen lopuksi niinkin yksinkertainen kuin, että kampikammion huohotusletku oli haljennut päästään. Sai siitä ilmaa, mikä sytytti valon.
Searchilla koitin ettiä, mut kovin yksiselitteistä vastausta en löytänyt. Tilanne on siis tämä, että moottorivalo syttyi kesken ajon parkkihallissa. Auton käynnissä ei ole mielestäni mitään poikkeavaa. Olen arvuutellut, että kyseessä olisi Lambda tai ilmamassamittari.
Auto oli katsastuksessa n. kuukausi sitten ja päästöarvot olivat kohdallaan.
Kysymyksiä: Olen viemässä autoa Metroon vikakoodin lukuun. Mitä ko. asia kustantaa ja kuinka yksiselitteisen vastauksen se antaa. Ei nimittäin huvittais vaihtaa turhaan osia.
Toinen kysymys. Voiko autolla ajaminen aiheuttaa jotain vahinkoa koneelle. Vanhojen searchien perusteella vikana saattaisi olla aavistuksen liian laiha seos.
KIITOS!!! [B]-VaasaConnection-
e36 328cab
Comment
-
Comment