Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20 kannenkiristys ja jakoremminkiristin??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • T3
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 8530
    • Karhe

    #16
    Originally posted by ropo
    Mistä löytyy m20b20 koneen virranjakajan ajoitusmerkki? Kampi- ja nokka-akselin merkit löysin, mutta en löytänyt virranjakajan hihnapyörältä mitään merkkiä.
    Pyörijän kärjen pitää osoittaa jakajan ulkokehällä olevaa lovea kohti. Silloin on myös jakajan ajoitus "kohdallaan". Tällä konstilla pamahtaa takuuvarmasti käyntiin, mutta tarkempi säätö kannattaa tehdä lampulla tms.
    .

    Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

    Comment

    • ropo
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2003
      • 648

      #17
      Originally posted by T3
      Pyörijän kärjen pitää osoittaa jakajan ulkokehällä olevaa lovea kohti. Silloin on myös jakajan ajoitus "kohdallaan". Tällä konstilla pamahtaa takuuvarmasti käyntiin, mutta tarkempi säätö kannattaa tehdä lampulla tms.
      Siis jakohihnaa olen vaihtamassa ja en löytänyt siltä hihnapyörältä merkkiä joka pyörittää virranjakajaa ja öljypumppua. Eikö siellä ole samanlaista merkkiä kuten kampiakselilla, että saa jaon kohdalleen.
      Jos se nyt sitten pitää ajoituslampulla säätää niin onko jotain muuta konstia jos ei ole ajoituslamppua käytettävissä?
      Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!

      Comment

      • T3
        BTCF Member
        • Oct 2003
        • 8530
        • Karhe

        #18
        Originally posted by ropo
        Siis jakohihnaa olen vaihtamassa ja en löytänyt siltä hihnapyörältä merkkiä joka pyörittää virranjakajaa ja öljypumppua. Eikö siellä ole samanlaista merkkiä kuten kampiakselilla, että saa jaon kohdalleen.
        Jos se nyt sitten pitää ajoituslampulla säätää niin onko jotain muuta konstia jos ei ole ajoituslamppua käytettävissä?
        No mutta tuossa edellähän just kirjoitin siitä. PYÖRIJÄN KÄRJEN tulee osoittaa JAKAJAN RUNGOSSA olevaa lovea kohti.

        Jakajaa pyörittävällä hihnapyörällä EI VOI OLLA MERKKIÄ, koska jakajan voi nostaa tilastaan pois ja työntää takaisin oikeastaan melkein missä tahansa asennossa---> Sytkä olis pielessä, vaikka oletettu hihanpyörän merkki olisikin paikallaan.

        Sinun tarvitsee siis vain ottaa jakajankansi irti ja samalla kun laitat kampiakselin merkin ja nokan merkin paikalleen, laitat myöskin pyörijän kärjen osoittamaan siihen loveen = jakajan merkki.

        YKSINKERTAISTA!!!
        .

        Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

        Comment

        • himonussija
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2005
          • 392
          • Finland

          #19
          Paska tai ei, mutta tossa kesällä tuli laitettuu peltisiipinen vesipumppu entisen valetun tilalle. Motonetistä ostin alle 30 eurolla. Jos nyt yhtään muistan niin tossa peltisessä on 5 tai 6 lapaa siinä roottorissa ja alkuperäismallisessa niitä on about puolta enemmän, mut ne on myös pienempiä. Lämmöt tippui hieman lämpömittarin mukaan (neulan leveyden verran) remontin jälkeen, mutta voi kai siihen muutkin asiat vaikuttaa, kuten uudet nesteet. Kuitenkaan nesteitä ei ollu vaihdettu pariin vuoteen tai muutenkaan tehty mitään isompaa remppaa että ei siel varmaan ilmaakaan oo ollu.

          Comment

          • ropo
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2003
            • 648

            #20
            Originally posted by T3
            No mutta tuossa edellähän just kirjoitin siitä. PYÖRIJÄN KÄRJEN tulee osoittaa JAKAJAN RUNGOSSA olevaa lovea kohti.

            Jakajaa pyörittävällä hihnapyörällä EI VOI OLLA MERKKIÄ, koska jakajan voi nostaa tilastaan pois ja työntää takaisin oikeastaan melkein missä tahansa asennossa---> Sytkä olis pielessä, vaikka oletettu hihanpyörän merkki olisikin paikallaan.

            Sinun tarvitsee siis vain ottaa jakajankansi irti ja samalla kun laitat kampiakselin merkin ja nokan merkin paikalleen, laitat myöskin pyörijän kärjen osoittamaan siihen loveen = jakajan merkki.

            YKSINKERTAISTA!!!
            Pyörijä siis osoittaa takaviistoon vasemmalle. Jakajan rungossa oli lovi sillä kohti.
            No kampiakselin merkin ollessa kohdallaan laitoin pyörijän kärjen, jakajan rungossa olevan merkin kanssa kohdakkain ja nokkapyörässä merkki oli myös kohdalla. (se hinnapyörän sisällä ylöspäin osoittava nuoli kannessa olevaan viivaan?)
            Auto ei lähtenyt käyntiin. Paukahti muutaman kerran pakoputkessa.
            Uudestaan ei kehtaisi alkaa purkamaan niin eikös jakajan saa kohdalleen siten että löysää jakajan pultin sieltä jalasta ja kääntää jakajaa?
            Näkeekö kampiakselilta mistään nyt sitä ykk merkkiä kun auto on kasattu?

            Asiasta tietävät antakaa tarkempia ohjeita...
            Last edited by ropo; 17-12-2005, 16:53.
            Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!

            Comment

            • T3
              BTCF Member
              • Oct 2003
              • 8530
              • Karhe

              #21
              Ei tää voi olla noin vaikeaa!

              Kymppi vetoa, että kohdistit sen pyörijän kärjen siihen leveään loveen, joka estää jakajankantta pyörimästä.

              Tuossa on nyt kuva mihin sen pyörijän kärjen tulee osoittaa.
              Tällöin jakaja on lohkossa suurinpiirtein niin, että tuo pieni lovi osoittaa kohti vesipumppua, eli kuljettajanpenkiltä katsoen oikealle etuviistoon.
              Last edited by T3; 17-12-2005, 17:28.
              .

              Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

              Comment

              • ropo
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2003
                • 648

                #22
                Originally posted by T3
                Ei tää voi olla noin vaikeaa!

                Kymppi vetoa, että kohdistit sen pyörijän kärjen siihen leveään loveen, joka estää jakajankantta pyörimästä.

                Tuossa on nyt kuva mihin sen pyörijän kärjen tulee osoittaa.
                Tällöin jakaja on lohkossa suurinpiirtein niin, että tuo pieni lovi osoittaa kohti vesipumppua, eli kuljettajanpenkiltä katsoen oikealle etuviistoon.
                Niinpä taisin sitten laittaa siihen leveään loveen. Minun autossa pyörijä on ihan erillainen, mutta sillä tuskin on merkitystä?
                Entäs se nokkapyörän merkki? Onko se se nuoli? m20b25 koneessa on nokkapyörä erillainen.
                Last edited by ropo; 18-12-2005, 10:22.
                Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!

                Comment

                • T3
                  BTCF Member
                  • Oct 2003
                  • 8530
                  • Karhe

                  #23
                  Originally posted by ropo
                  Niinpä taisin sitten laittaa siihen leveään loveen. Minun autossa pyörijä on ihan erillainen, mutta sillä tuskin on merkitystä?
                  Entäs se nokkapyörän merkki? Onko se se nuoli? m20b25 koneessa on nokkapyörä erillainen.
                  Joo, sun autossas on varmaankin tuo pyörijä ilman kierrosluvun rajoitinta. Tuossa kuvan pyörijässä on rajoitin, mutta kertomani asia ei kuitenkaan muuksi muutu.

                  Nokkapyörän merkki on tosiaan siinä nuolen osoittamassa paikassa. Jos katsot siinä nuolen kohdalla olevaa hammasta, niin siinä hampaan päässä on pikkuinen lovi siellä kannenpuolella.
                  Kuvassa näkyy selvästi kannessa oleva viiva ja juuri siinä viivankohdalla olevassa hampaassa tuo lovi.
                  Nojoo, tuo kuva on vanhemman 110-hampaisella hihnalla varustetun moottorin nokkapyörästä, mutta hommalla ei ole käytännön merkitystä, koska sinulla olevassa 127-hampaisen hihnan nokkapyörässä on tuo lovi ihan samallalailla yhdessä hampaassa.

                  Otin kuvan vanhemmasta kannesta, kun semmonen sattui ensimmäisenä tulemaan tuolla varastossa vastaan.
                  .

                  Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                  Comment

                  • ropo
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2003
                    • 648

                    #24
                    Originally posted by T3
                    Joo, sun autossas on varmaankin tuo pyörijä ilman kierrosluvun rajoitinta. Tuossa kuvan pyörijässä on rajoitin, mutta kertomani asia ei kuitenkaan muuksi muutu.

                    Nokkapyörän merkki on tosiaan siinä nuolen osoittamassa paikassa. Jos katsot siinä nuolen kohdalla olevaa hammasta, niin siinä hampaan päässä on pikkuinen lovi siellä kannenpuolella.
                    Kuvassa näkyy selvästi kannessa oleva viiva ja juuri siinä viivankohdalla olevassa hampaassa tuo lovi.
                    Nojoo, tuo kuva on vanhemman 110-hampaisella hihnalla varustetun moottorin nokkapyörästä, mutta hommalla ei ole käytännön merkitystä, koska sinulla olevassa 127-hampaisen hihnan nokkapyörässä on tuo lovi ihan samallalailla yhdessä hampaassa.

                    Otin kuvan vanhemmasta kannesta, kun semmonen sattui ensimmäisenä tulemaan tuolla varastossa vastaan.
                    Kiitos neuvoista auto saatiin käyntiin!
                    Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!

                    Comment

                    • T3
                      BTCF Member
                      • Oct 2003
                      • 8530
                      • Karhe

                      #25
                      Originally posted by ropo
                      Kiitos neuvoista auto saatiin käyntiin!
                      Mitäpäs tuosta, pääasia että kone laulaa
                      .

                      Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎