Originally posted by ropo
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M20 kannenkiristys ja jakoremminkiristin??
Collapse
X
-
Originally posted by T3Pyörijän kärjen pitää osoittaa jakajan ulkokehällä olevaa lovea kohti. Silloin on myös jakajan ajoitus "kohdallaan". Tällä konstilla pamahtaa takuuvarmasti käyntiin, mutta tarkempi säätö kannattaa tehdä lampulla tms.
Jos se nyt sitten pitää ajoituslampulla säätää niin onko jotain muuta konstia jos ei ole ajoituslamppua käytettävissä?Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!
Comment
-
-
Originally posted by ropoSiis jakohihnaa olen vaihtamassa ja en löytänyt siltä hihnapyörältä merkkiä joka pyörittää virranjakajaa ja öljypumppua. Eikö siellä ole samanlaista merkkiä kuten kampiakselilla, että saa jaon kohdalleen.
Jos se nyt sitten pitää ajoituslampulla säätää niin onko jotain muuta konstia jos ei ole ajoituslamppua käytettävissä?
Jakajaa pyörittävällä hihnapyörällä EI VOI OLLA MERKKIÄ, koska jakajan voi nostaa tilastaan pois ja työntää takaisin oikeastaan melkein missä tahansa asennossa---> Sytkä olis pielessä, vaikka oletettu hihanpyörän merkki olisikin paikallaan.
Sinun tarvitsee siis vain ottaa jakajankansi irti ja samalla kun laitat kampiakselin merkin ja nokan merkin paikalleen, laitat myöskin pyörijän kärjen osoittamaan siihen loveen = jakajan merkki.
YKSINKERTAISTA!!!.
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
-
Paska tai ei, mutta tossa kesällä tuli laitettuu peltisiipinen vesipumppu entisen valetun tilalle. Motonetistä ostin alle 30 eurolla. Jos nyt yhtään muistan niin tossa peltisessä on 5 tai 6 lapaa siinä roottorissa ja alkuperäismallisessa niitä on about puolta enemmän, mut ne on myös pienempiä. Lämmöt tippui hieman lämpömittarin mukaan (neulan leveyden verran) remontin jälkeen, mutta voi kai siihen muutkin asiat vaikuttaa, kuten uudet nesteet. Kuitenkaan nesteitä ei ollu vaihdettu pariin vuoteen tai muutenkaan tehty mitään isompaa remppaa että ei siel varmaan ilmaakaan oo ollu.
Comment
-
-
Originally posted by T3No mutta tuossa edellähän just kirjoitin siitä. PYÖRIJÄN KÄRJEN tulee osoittaa JAKAJAN RUNGOSSA olevaa lovea kohti.
Jakajaa pyörittävällä hihnapyörällä EI VOI OLLA MERKKIÄ, koska jakajan voi nostaa tilastaan pois ja työntää takaisin oikeastaan melkein missä tahansa asennossa---> Sytkä olis pielessä, vaikka oletettu hihanpyörän merkki olisikin paikallaan.
Sinun tarvitsee siis vain ottaa jakajankansi irti ja samalla kun laitat kampiakselin merkin ja nokan merkin paikalleen, laitat myöskin pyörijän kärjen osoittamaan siihen loveen = jakajan merkki.
YKSINKERTAISTA!!!
No kampiakselin merkin ollessa kohdallaan laitoin pyörijän kärjen, jakajan rungossa olevan merkin kanssa kohdakkain ja nokkapyörässä merkki oli myös kohdalla. (se hinnapyörän sisällä ylöspäin osoittava nuoli kannessa olevaan viivaan?)
Auto ei lähtenyt käyntiin. Paukahti muutaman kerran pakoputkessa.
Uudestaan ei kehtaisi alkaa purkamaan niin eikös jakajan saa kohdalleen siten että löysää jakajan pultin sieltä jalasta ja kääntää jakajaa?
Näkeekö kampiakselilta mistään nyt sitä ykk merkkiä kun auto on kasattu?
Asiasta tietävät antakaa tarkempia ohjeita...Last edited by ropo; 17-12-2005, 16:53.Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!
Comment
-
-
Ei tää voi olla noin vaikeaa!
Kymppi vetoa, että kohdistit sen pyörijän kärjen siihen leveään loveen, joka estää jakajankantta pyörimästä.
Tuossa on nyt kuva mihin sen pyörijän kärjen tulee osoittaa.
Tällöin jakaja on lohkossa suurinpiirtein niin, että tuo pieni lovi osoittaa kohti vesipumppua, eli kuljettajanpenkiltä katsoen oikealle etuviistoon.Last edited by T3; 17-12-2005, 17:28..
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
-
Originally posted by T3Ei tää voi olla noin vaikeaa!
Kymppi vetoa, että kohdistit sen pyörijän kärjen siihen leveään loveen, joka estää jakajankantta pyörimästä.
Tuossa on nyt kuva mihin sen pyörijän kärjen tulee osoittaa.
Tällöin jakaja on lohkossa suurinpiirtein niin, että tuo pieni lovi osoittaa kohti vesipumppua, eli kuljettajanpenkiltä katsoen oikealle etuviistoon.
Entäs se nokkapyörän merkki? Onko se se nuoli? m20b25 koneessa on nokkapyörä erillainen.Last edited by ropo; 18-12-2005, 10:22.Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!
Comment
-
-
Originally posted by ropoNiinpä taisin sitten laittaa siihen leveään loveen. Minun autossa pyörijä on ihan erillainen, mutta sillä tuskin on merkitystä?
Entäs se nokkapyörän merkki? Onko se se nuoli? m20b25 koneessa on nokkapyörä erillainen.
Nokkapyörän merkki on tosiaan siinä nuolen osoittamassa paikassa. Jos katsot siinä nuolen kohdalla olevaa hammasta, niin siinä hampaan päässä on pikkuinen lovi siellä kannenpuolella.
Kuvassa näkyy selvästi kannessa oleva viiva ja juuri siinä viivankohdalla olevassa hampaassa tuo lovi.
Nojoo, tuo kuva on vanhemman 110-hampaisella hihnalla varustetun moottorin nokkapyörästä, mutta hommalla ei ole käytännön merkitystä, koska sinulla olevassa 127-hampaisen hihnan nokkapyörässä on tuo lovi ihan samallalailla yhdessä hampaassa.
Otin kuvan vanhemmasta kannesta, kun semmonen sattui ensimmäisenä tulemaan tuolla varastossa vastaan..
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
-
Originally posted by T3Joo, sun autossas on varmaankin tuo pyörijä ilman kierrosluvun rajoitinta. Tuossa kuvan pyörijässä on rajoitin, mutta kertomani asia ei kuitenkaan muuksi muutu.
Nokkapyörän merkki on tosiaan siinä nuolen osoittamassa paikassa. Jos katsot siinä nuolen kohdalla olevaa hammasta, niin siinä hampaan päässä on pikkuinen lovi siellä kannenpuolella.
Kuvassa näkyy selvästi kannessa oleva viiva ja juuri siinä viivankohdalla olevassa hampaassa tuo lovi.
Nojoo, tuo kuva on vanhemman 110-hampaisella hihnalla varustetun moottorin nokkapyörästä, mutta hommalla ei ole käytännön merkitystä, koska sinulla olevassa 127-hampaisen hihnan nokkapyörässä on tuo lovi ihan samallalailla yhdessä hampaassa.
Otin kuvan vanhemmasta kannesta, kun semmonen sattui ensimmäisenä tulemaan tuolla varastossa vastaan.Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!
Comment
-
Comment