Sopivan kokoisella renkaan halkaisijalla ja todellista nopeutta mittaamalla tämä onnistuu. Renkaan halkaisijan ollessa lähellä 0,53 m todelliseen nopeuteen vaaditaan kierroksia noin peränvälitys * 1000
Kyllä se tottakai onnistuu sopivan kokosilla renkailla, mutta aika pienet renkaat sulla on jos vaan 0,53m? Onko jokku 13tuumaset? tai sitten esim: 165/40-15
Mutta yleensähän renkaan halkasija on luokkaa 0,6m?
ex talviautot vuodesta 2003 alkaen.
325e 2,7 e30
318i e30
535ia e34
m5 e34
525 e34
316i e30
524td e28 = Ei savua ilman tulta
Viimesin bemari 316i e36
Ei enään Bemaria! Ja kyllä helpottaa.
ei tarvitse laskea mitään rattaita vaan siel perässä on sellainen lätkä metallinen sen putsaa ja siin on myös välitys sekä maininta onko kitkalukko vai ei jos on kitkalukko on se merkitty pienellä 's' kirjaimella!
Kysymys kuuluukin: Mitäs sitten jos se lätkä on sieltä pultin alta hävinnyt?
.
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Jos nyt pilkkua aletaan vilaamaan niin onkohan tuo bmw:n kierroslukumittarikaan kovin absoluutisen tarkka?Minkähän kokoisilla renkailla bmw on muuten aikoinaan kalibroinut nopeusmittarin kohdilleen?
Jos nyt pilkkua aletaan vilaamaan niin onkohan tuo bmw:n kierroslukumittarikaan kovin absoluutisen tarkka?Minkähän kokoisilla renkailla bmw on muuten aikoinaan kalibroinut nopeusmittarin kohdilleen?
Uskon että tähän löytyy vastaus ohjekirjasta.. se koko mitä ohjekirja antaa kulekkin konetyypille niin uskon että se on se oikea..
ex talviautot vuodesta 2003 alkaen.
325e 2,7 e30
318i e30
535ia e34
m5 e34
525 e34
316i e30
524td e28 = Ei savua ilman tulta
Viimesin bemari 316i e36
Ei enään Bemaria! Ja kyllä helpottaa.
No joo, tottakai on kaksi vaihtoehtoa, kun on manuaali- ja automaattivaihteisen perät. Vaihtoehtoja on muitakin, joista ohessa;
320i manuaali-askilla; perävälitys 3.46 9/85 saakka
320i manuaali-askilla; perävälitys 3,65 9/85-9/87
320i manuaali-askilla; perävälitys 4,10 9/87 eteenpäin
320iA; 3,91 9/85-9/97
320iA; 4,10 9/87 alkaen.
Edelleenkin olen sitä mieltä, että käyttöohjekirjasta löytyy nopein tapa selvittää perävälitys, etenkin jos autoon ei ole tehty ns "perämuutoksia".
Jos nyt pilkkua aletaan vilaamaan niin onkohan tuo bmw:n kierroslukumittarikaan kovin absoluutisen tarkka?Minkähän kokoisilla renkailla bmw on muuten aikoinaan kalibroinut nopeusmittarin kohdilleen?
Hiukan OT, mutta kun olin omaa autoani penkittämässä, niin huomattiin, että kierroslukumittari näytti 200rpm pieleen. Eli sytkäjohdoista otettiin kierrosluku dynoon, niin tyhjäkäynnillä kierroslukumittari näytti 1000rpm kun johdoista otettu oikea rpm oli 800rpm. Sama kahdensadan heitto oli läpi alueen. Auto alkuperäinen ja mitään mittaristoja ei pitäisi olla vaihdettu.
edit. ja se autohan oli E30 325i -87
// If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //
Testasin autoni (520i -91) nopeasti siten, että ajoin 4:lla 50 km/h ( en viitsinyt ajaa keskustassa sataa ) ja kierrokset n. 1650 rpm joten 100 km/h ---> 3300 rpm. Perävälitys voisi siis olla 3.46 (4.27 on toinen vaihtoehto). Vai voiko kaikissa autoissa nelosen mukaan tutkia asiaa?
Comment