Announcement

Collapse
No announcement yet.

Helpoin tapa saada selville perän välitys?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • M5 talviautona
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2005
    • 242
    • Kokkola

    #31
    Originally posted by Tiger2
    Sopivan kokoisella renkaan halkaisijalla ja todellista nopeutta mittaamalla tämä onnistuu. Renkaan halkaisijan ollessa lähellä 0,53 m todelliseen nopeuteen vaaditaan kierroksia noin peränvälitys * 1000
    Kyllä se tottakai onnistuu sopivan kokosilla renkailla, mutta aika pienet renkaat sulla on jos vaan 0,53m? Onko jokku 13tuumaset? tai sitten esim: 165/40-15
    Mutta yleensähän renkaan halkasija on luokkaa 0,6m?
    ex talviautot vuodesta 2003 alkaen.

    325e 2,7 e30
    318i e30
    535ia e34
    m5 e34
    525 e34
    316i e30
    524td e28 = Ei savua ilman tulta
    Viimesin bemari 316i e36
    Ei enään Bemaria! Ja kyllä helpottaa.

    Comment

    • T3
      BTCF Member
      • Oct 2003
      • 8530
      • Karhe

      #32
      Originally posted by jupe_84
      ei tarvitse laskea mitään rattaita vaan siel perässä on sellainen lätkä metallinen sen putsaa ja siin on myös välitys sekä maininta onko kitkalukko vai ei jos on kitkalukko on se merkitty pienellä 's' kirjaimella!
      Kysymys kuuluukin: Mitäs sitten jos se lätkä on sieltä pultin alta hävinnyt?
      .

      Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

      Comment

      • Racink
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2004
        • 840
        • Jkl

        #33
        Jos nyt pilkkua aletaan vilaamaan niin onkohan tuo bmw:n kierroslukumittarikaan kovin absoluutisen tarkka?Minkähän kokoisilla renkailla bmw on muuten aikoinaan kalibroinut nopeusmittarin kohdilleen?

        Comment

        • M5 talviautona
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2005
          • 242
          • Kokkola

          #34
          Originally posted by Racink
          Jos nyt pilkkua aletaan vilaamaan niin onkohan tuo bmw:n kierroslukumittarikaan kovin absoluutisen tarkka?Minkähän kokoisilla renkailla bmw on muuten aikoinaan kalibroinut nopeusmittarin kohdilleen?

          Uskon että tähän löytyy vastaus ohjekirjasta.. se koko mitä ohjekirja antaa kulekkin konetyypille niin uskon että se on se oikea..
          ex talviautot vuodesta 2003 alkaen.

          325e 2,7 e30
          318i e30
          535ia e34
          m5 e34
          525 e34
          316i e30
          524td e28 = Ei savua ilman tulta
          Viimesin bemari 316i e36
          Ei enään Bemaria! Ja kyllä helpottaa.

          Comment

          • nullzwei
            BTCF Member
            • Oct 2002
            • 11056
            • ?

            #35
            Originally posted by Racink
            jossa on ainakin kaksi eri vaihtoehtoa.
            No joo, tottakai on kaksi vaihtoehtoa, kun on manuaali- ja automaattivaihteisen perät. Vaihtoehtoja on muitakin, joista ohessa;
            320i manuaali-askilla; perävälitys 3.46 9/85 saakka
            320i manuaali-askilla; perävälitys 3,65 9/85-9/87
            320i manuaali-askilla; perävälitys 4,10 9/87 eteenpäin

            320iA; 3,91 9/85-9/97
            320iA; 4,10 9/87 alkaen.


            Edelleenkin olen sitä mieltä, että käyttöohjekirjasta löytyy nopein tapa selvittää perävälitys, etenkin jos autoon ei ole tehty ns "perämuutoksia".

            Comment

            • BMW 325I avo
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2004
              • 832
              • Tampere

              #36
              Originally posted by Racink
              Jos nyt pilkkua aletaan vilaamaan niin onkohan tuo bmw:n kierroslukumittarikaan kovin absoluutisen tarkka?Minkähän kokoisilla renkailla bmw on muuten aikoinaan kalibroinut nopeusmittarin kohdilleen?
              Hiukan OT, mutta kun olin omaa autoani penkittämässä, niin huomattiin, että kierroslukumittari näytti 200rpm pieleen. Eli sytkäjohdoista otettiin kierrosluku dynoon, niin tyhjäkäynnillä kierroslukumittari näytti 1000rpm kun johdoista otettu oikea rpm oli 800rpm. Sama kahdensadan heitto oli läpi alueen. Auto alkuperäinen ja mitään mittaristoja ei pitäisi olla vaihdettu.

              edit. ja se autohan oli E30 325i -87
              // If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //

              Comment

              • alspe
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2004
                • 3399
                • Tre

                #37
                Testasin autoni (520i -91) nopeasti siten, että ajoin 4:lla 50 km/h ( en viitsinyt ajaa keskustassa sataa ) ja kierrokset n. 1650 rpm joten 100 km/h ---> 3300 rpm. Perävälitys voisi siis olla 3.46 (4.27 on toinen vaihtoehto). Vai voiko kaikissa autoissa nelosen mukaan tutkia asiaa?
                G30 520d xDrive
                EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                Comment

                • Meisseli
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2003
                  • 1003
                  • Kotka

                  #38
                  Originally posted by alspe
                  Vai voiko kaikissa autoissa nelosen mukaan tutkia asiaa?
                  Eikös se tässä jo käynyt ilmi, ettei testi toimi kuin tietyissä autoissa, joissa nopeusmittari on kalibroitu juuri sopivan kokoiselle renkaalle.
                  Eioo penaria alla enää.. :(

                  Comment

                  • nullzwei
                    BTCF Member
                    • Oct 2002
                    • 11056
                    • ?

                    #39
                    Originally posted by Meisseli
                    Eikös se tässä jo käynyt ilmi, ettei testi toimi kuin tietyissä autoissa, joissa nopeusmittari on kalibroitu juuri sopivan kokoiselle renkaalle.
                    Juuripa näin. Automaattivaihteisilla E30:lla "testi" tulee tehdä kolmosvaihteella.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎