en muista tarkkaan, mutta m20b27 lohkossa oli 4mm maksimi, en muista mikä siinä oli mutta joku syy oli, miksei oikein voinut ottaa enempää.. ja 4mm siitä poistin.. ei sinänsä ongelmaa, muuta, kun vesipumpusta joutu vähän ottaa lastua pois, ym.. pientä.
Luin vanhoja topicceja läpi ja sulla oli jostain lohkosta otettu pari milliä pois,
jos en väärin muista.
Kone kuitenkin toimi ongelmitta, eikö??
Oli ja meni. En tehny eräästä syystä siitä konetta. jvakeva teki tuon moottorin ja hajotti sen testilenkillä.
Monesti moottorin ensikäynnistyksessä on jääny pumppuun "ilmalukko" ja öljy ei lähde kiertämään (m21/m20 kokemuksella). Tohon auttaa joko pumpun irrotus/öljyllä täyttäminen tai suodattimen reijästä öljyn kaataminen pumppuun.
Tuossa jvakeva:n tapauksessa luultavasti kävi näin.
Monesti moottorin ensikäynnistyksessä on jääny pumppuun "ilmalukko" ja öljy ei lähde kiertämään (m21/m20 kokemuksella). Tohon auttaa joko pumpun irrotus/öljyllä täyttäminen tai suodattimen reijästä öljyn kaataminen pumppuun.
Näin voi käydä myös M10-koneen kanssa. Öljyä lohkon kupeesta (fisun jalan reiästä) sisään ja homma toimii. Pikkusen jäi epäselväksi toi lohkon höyläyksen vaikutus öljyn kiertoon tossa M20-koneessa. Miten se vaikuttaa asiaan?
Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
& 02 tulpo saniteetti dyno
Älä väkisin, ota isompi vasara. If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having
Jepsistä, jätän tuon lohkon rauhaan.
Ja hetken mietinnän jälkeen päädyin tälläseen ratkasuun.
Mäntä jää 1mm. tasopinnan alapuolelle, mäntään sorvataan amme n.10-15cc.
tämä pudottaa puristuksen 7,7:1 - 7,2:1.
Laskettu 43cc:n palotilalla, 1,5mm:n tiivisteellä.
Tuo kupin teko mäntään hieman keventää jo mäntää ja pudottaa puristusta,
mikäli mäntä jää vieläkin liian raskaaksi joutuu painoa ottamaan pois männän sisäpuolelta.(jyrsitään ura männän sisään)
Näin voi käydä myös M10-koneen kanssa. Öljyä lohkon kupeesta (fisun jalan reiästä) sisään ja homma toimii. Pikkusen jäi epäselväksi toi lohkon höyläyksen vaikutus öljyn kiertoon tossa M20-koneessa. Miten se vaikuttaa asiaan?
Ei mitenkään jos muistaa puhdistaa huolellisesti lohkon plaanauksen jälkeen.
Oli ja meni. En tehny eräästä syystä siitä konetta. jvakeva teki tuon moottorin ja hajotti sen testilenkillä.
Monesti moottorin ensikäynnistyksessä on jääny pumppuun "ilmalukko" ja öljy ei lähde kiertämään (m21/m20 kokemuksella). Tohon auttaa joko pumpun irrotus/öljyllä täyttäminen tai suodattimen reijästä öljyn kaataminen pumppuun.
Tuossa jvakeva:n tapauksessa luultavasti kävi näin.
öljynpaineet nostettiin kyllä porakoneella pumppua pyörittämällä, ennen koneen käynnistämistä..
B10 V8 # 108
saab r560 8X4
Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.
Ei mitenkään jos muistaa puhdistaa huolellisesti lohkon plaanauksen jälkeen.
On muuten taivaan tosi. Kuinkahan moni viitsii ottaa ölykanavan(vien) proput irti ennen lohkon pesua ja käy vielä messikisellä tms. pulloharjalla kaikki kanavat läpi ja liuottimen kanssa?
Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
& 02 tulpo saniteetti dyno
Älä väkisin, ota isompi vasara. If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having
Comment