Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20B25 lohkosta siivu pois...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kyytsis
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 3472
    • Helsinki

    #16
    Originally posted by bmwtbo

    Onko siis tuosta lohkon madaltamisesta mitä haittaa?
    Jakoa ei saa kohdalleen vakiohiluilla..? Tosin onko sillä nyt turbokäytössä niin väliä.

    t.Ville

    Comment

    • bmwtbo
      Bimmer Fanatic
      • May 2004
      • 268
      • Suonenjoki

      #17
      Entäs säädettävällä nokkapyörällä??

      Comment

      • wj
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2003
        • 3253
        • Järvenpää

        #18
        Originally posted by jvakeva
        en muista tarkkaan, mutta m20b27 lohkossa oli 4mm maksimi, en muista mikä siinä oli mutta joku syy oli, miksei oikein voinut ottaa enempää.. ja 4mm siitä poistin.. ei sinänsä ongelmaa, muuta, kun vesipumpusta joutu vähän ottaa lastua pois, ym.. pientä.
        Ja sen jälkeen kiers öljy hyvin koneessa?
        - 2006 Mustang cabriolet
        - Sleekcraft Enforcer 28'

        Comment

        • jvakeva
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2003
          • 2433
          • Kouvola

          #19
          Originally posted by Wittu_joo
          Ja sen jälkeen kiers öljy hyvin koneessa?
          ei.. tosin eipä ollu tosta kiinne.. vika edelleen mysteeri. ollaan monet saunaillat mietitty..
          B10 V8 # 108
          saab r560 8X4

          Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

          Comment

          • jvakeva
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2003
            • 2433
            • Kouvola

            #20
            m5 talviautona: lyhennät helmaa: sylinteri kuluu nopeammin soikeaksi.. siinä se kääntöpuoli.
            B10 V8 # 108
            saab r560 8X4

            Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

            Comment

            • bmwtbo
              Bimmer Fanatic
              • May 2004
              • 268
              • Suonenjoki

              #21
              Joo ja ei noissa liikaa sitä helmaa oo mistä ottaa pois.

              Comment

              • bmwtbo
                Bimmer Fanatic
                • May 2004
                • 268
                • Suonenjoki

                #22
                Originally posted by Wittu_joo
                Ja sen jälkeen kiers öljy hyvin koneessa?
                Luin vanhoja topicceja läpi ja sulla oli jostain lohkosta otettu pari milliä pois,
                jos en väärin muista.
                Kone kuitenkin toimi ongelmitta, eikö??

                Comment

                • wj
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2003
                  • 3253
                  • Järvenpää

                  #23
                  Originally posted by bmwtbo
                  Luin vanhoja topicceja läpi ja sulla oli jostain lohkosta otettu pari milliä pois,
                  jos en väärin muista.
                  Kone kuitenkin toimi ongelmitta, eikö??
                  Oli ja meni. En tehny eräästä syystä siitä konetta. jvakeva teki tuon moottorin ja hajotti sen testilenkillä.

                  Monesti moottorin ensikäynnistyksessä on jääny pumppuun "ilmalukko" ja öljy ei lähde kiertämään (m21/m20 kokemuksella). Tohon auttaa joko pumpun irrotus/öljyllä täyttäminen tai suodattimen reijästä öljyn kaataminen pumppuun.

                  Tuossa jvakeva:n tapauksessa luultavasti kävi näin.
                  - 2006 Mustang cabriolet
                  - Sleekcraft Enforcer 28'

                  Comment

                  • Tzeimi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2004
                    • 2067
                    • Banshee - Jyväskylä

                    #24
                    Originally posted by Wittu_joo
                    Monesti moottorin ensikäynnistyksessä on jääny pumppuun "ilmalukko" ja öljy ei lähde kiertämään (m21/m20 kokemuksella). Tohon auttaa joko pumpun irrotus/öljyllä täyttäminen tai suodattimen reijästä öljyn kaataminen pumppuun.
                    Näin voi käydä myös M10-koneen kanssa. Öljyä lohkon kupeesta (fisun jalan reiästä) sisään ja homma toimii. Pikkusen jäi epäselväksi toi lohkon höyläyksen vaikutus öljyn kiertoon tossa M20-koneessa. Miten se vaikuttaa asiaan?
                    Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                    & 02 tulpo saniteetti dyno




                    Älä väkisin, ota isompi vasara.
                    If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                    Comment

                    • bmwtbo
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2004
                      • 268
                      • Suonenjoki

                      #25
                      Jepsistä, jätän tuon lohkon rauhaan.
                      Ja hetken mietinnän jälkeen päädyin tälläseen ratkasuun.
                      Mäntä jää 1mm. tasopinnan alapuolelle, mäntään sorvataan amme n.10-15cc.
                      tämä pudottaa puristuksen 7,7:1 - 7,2:1.

                      Laskettu 43cc:n palotilalla, 1,5mm:n tiivisteellä.
                      Tuo kupin teko mäntään hieman keventää jo mäntää ja pudottaa puristusta,
                      mikäli mäntä jää vieläkin liian raskaaksi joutuu painoa ottamaan pois männän sisäpuolelta.(jyrsitään ura männän sisään)

                      Comment

                      • wj
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2003
                        • 3253
                        • Järvenpää

                        #26
                        Originally posted by Tzeimi
                        Näin voi käydä myös M10-koneen kanssa. Öljyä lohkon kupeesta (fisun jalan reiästä) sisään ja homma toimii. Pikkusen jäi epäselväksi toi lohkon höyläyksen vaikutus öljyn kiertoon tossa M20-koneessa. Miten se vaikuttaa asiaan?
                        Ei mitenkään jos muistaa puhdistaa huolellisesti lohkon plaanauksen jälkeen.
                        - 2006 Mustang cabriolet
                        - Sleekcraft Enforcer 28'

                        Comment

                        • jvakeva
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2003
                          • 2433
                          • Kouvola

                          #27
                          Originally posted by Wittu_joo
                          Oli ja meni. En tehny eräästä syystä siitä konetta. jvakeva teki tuon moottorin ja hajotti sen testilenkillä.

                          Monesti moottorin ensikäynnistyksessä on jääny pumppuun "ilmalukko" ja öljy ei lähde kiertämään (m21/m20 kokemuksella). Tohon auttaa joko pumpun irrotus/öljyllä täyttäminen tai suodattimen reijästä öljyn kaataminen pumppuun.

                          Tuossa jvakeva:n tapauksessa luultavasti kävi näin.
                          öljynpaineet nostettiin kyllä porakoneella pumppua pyörittämällä, ennen koneen käynnistämistä..
                          B10 V8 # 108
                          saab r560 8X4

                          Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

                          Comment

                          • Tzeimi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2004
                            • 2067
                            • Banshee - Jyväskylä

                            #28
                            Originally posted by Wittu_joo
                            Ei mitenkään jos muistaa puhdistaa huolellisesti lohkon plaanauksen jälkeen.
                            On muuten taivaan tosi. Kuinkahan moni viitsii ottaa ölykanavan(vien) proput irti ennen lohkon pesua ja käy vielä messikisellä tms. pulloharjalla kaikki kanavat läpi ja liuottimen kanssa?
                            Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                            & 02 tulpo saniteetti dyno




                            Älä väkisin, ota isompi vasara.
                            If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎