Ei ole vielä tosin suunnitelmissa kyllä. Leikin ensin hiukan aikaa vaihtovalolla ja katotaan sitten kuinka tuon saisi toteutettua :lol:
Announcement
Collapse
No announcement yet.
MegaSquirt turboautossa?
Collapse
X
-
Originally posted by Tom1sEi ole vielä tosin suunnitelmissa kyllä. Leikin ensin hiukan aikaa vaihtovalolla ja katotaan sitten kuinka tuon saisi toteutettua :lol:
mulla kone hyppää lähipäivinä nenälle ja sitte alkaa toi mystistä mystisemmän megaruikan asennus ... voin kertoa että olen aivan pihalla monesta asiasta. :oops:
Comment
-
-
Nostetaanpa taas ylös ja kerrotaan kuulumisia.
Olen erään englantilaisen kaverin kanssa vaihtanut kuulumisia ja testannut hänen MSnS koodiaan jo useaan otteeseen.Koodi oli jo ulkona mutta jostain syystä se aiheutti ongelmia toisilla käyttäjillä.
Tällä hetkellä koodi ei toimi aivan täydellisesti joten täysin beeta versiossa ollaan mutta listaan tähän kaikki ominaisuudet mitä laitteesta tällähetkellä löytyy.
Eli kaikki optiopaikat lähes ovat käytössä;
eli ominaisuuksia:
Vesipumpun ohjaus
toisen suuttimen mukaan pätkivä vesisuutinohjaus.
rev limiter&launch control
knock input
limiter(spark/fuel)
overboost control
IAT/CAT related ignition retard
WB-lambda sensor targets/settings
over run fuel cut
Fuel pressure in
EGT in
ja muutama outputti mitkä löytyvät normaalistakin softasta.
voidaan laittaa esim. shiftlight
Osa näistä vaativat tietysti elektroniikkaa lisäksi ennenkuin voidaan kytkeä MS:ään.
Näitä siis voi kaikkia seurata/ohjata/säätää megatune225 softalla.
Jossain vaiheessa kun softa saadaan kunnolla toimimaan ja saadaan mt225 versio joka ei vaihdu joka päivä koodi varmaanki julkaistaan uudelleen.F31 328i M-Sport
Comment
-
-
todella urpo kymysys mutta kuinka tarkasti tuota pystyy säätää niinkuin kierrostarkkuudella? 100rpm? ja sytkänkin myös? Saako siihen sen että kun on läpät kiinni niin ennakon saa silloin alas.. .. blaah..
itse selaisin sitä jotain ms:n säätöohjelmaa niin siellä oli 500rpm välit säädöille!!..
Comment
-
-
Originally posted by f1zztodella urpo kymysys mutta kuinka tarkasti tuota pystyy säätää niinkuin kierrostarkkuudella? 100rpm? ja sytkänkin myös? Saako siihen sen että kun on läpät kiinni niin ennakon saa silloin alas.. .. blaah..
itse selaisin sitä jotain ms:n säätöohjelmaa niin siellä oli 500rpm välit säädöille!!..F31 328i M-Sport
Comment
-
-
Tom1s, SUURKIITOKSET jälleen updeiteistä. MegSquirt taipuu näköjään vaikka mihin, ja uutta puskee kokoajan.
Originaaliboxin sytkä ja bensakartat on 12x16 matriiseja, joten pitänee odotella vielä hetki. 8 x 8 on toki riittävä koneen käynnin kannalta, mutta mitä suurempi, sen tarkempi.
t: Timo
Comment
-
-
Originally posted by tihuovinTom1s, SUURKIITOKSET jälleen updeiteistä. MegSquirt taipuu näköjään vaikka mihin, ja uutta puskee kokoajan.
Originaaliboxin sytkä ja bensakartat on 12x16 matriiseja, joten pitänee odotella vielä hetki. 8 x 8 on toki riittävä koneen käynnin kannalta, mutta mitä suurempi, sen tarkempi.
t: Timo
Niin ja tasakaasulla voi laittaa lambda korjauksen halutun suuruiseksi esim.10% joka auttaa paljon.
Kokeilu koodi on jo tehty 12*12 taulukoille normaali boksin kanssa. Ilmeisesti käyttävät nimitystä quad table mikäli en väärin ymmärtänyt.
Rupeaa olemaan todella optimoitu 512bittiä=) Joskos tohon ms2:sen 2k tavua sitten helpottaa normaalin koodinvääntäjän arkea=)
Megatuneen tulee tulevaisuudessa myös molemmat eli sytkä ja bensa. Tällähetkellä itsellä on molemmat jo megatunessa mutta boksi koodi ei toimi kuin yhden experiemental version kanssa eli pitänee hieman aikaa odotella että megatunesta julkaistaan joku muu kuin experiemental-versu.
Näin päästään MegatuneSS-ohjelmasta eroon ja kaikki saadaan saman softan alle.F31 328i M-Sport
Comment
-
-
Aika hurjaa vauhtia kehittyy tuo koodi kun välillä parin päivän sisään tulee uutta tavaraa tai updateja 8). Pitää itekkin lykästä uusin softa sisään kun testataan tuota boksia huvikseen labran koneessa ja olikohan se nyt tällä hetkellä 018 extra koodi(tuli testikäyttöön 18.9)..jossa on jo vaikka mitä:
BETA TEST RELEASE
Two 8x8 fuel tables
In dual table mode all injector parameters for the two channels are independant so you could run hi-z on one channel and low-z on the other for example. The enrichments are shared.
One 12x12 spark table
Distributor (this cylinder) or EDIS output
Dual EDIS control (e.g. 2 EDIS4 modules on a V8)
Enhanced Megasquirtnspark features from Phil Ringwood - launch control, boost protection, dual EGO, water injection and other cool stuff.(mm. nakutuksen tunnistus ja sytyn myöhästys yms.)
A crank decoder for the Dodge Neon is included, nobody has tried it just yet. Under codebase enable Neon and set LED17 and LED19 to coil outputs. (tulossa mahdollisuus käyttää 60-2 pyörää..)
v018 adds another 12x12 spark tables for nitrous or alternate fuel
Aika rajusti mahollisuuksia riippuen mitä haluaa ottaa käyttöön.Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
-Official BTCF-Sauna Team-
-Official BTCF-Jusauksen allasteam-
-Team BTCF Top Alcohol-
-Team Pimp My Bride-
TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
R.I.P. 1K MOTORSPORTS
R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.
Comment
-
-
Ennenkuin kaikki rientää uutta koodia hakemaan kerron kokemuksia..
Tuota 018a :ta ei kannata koittaa koska ainakin itsellä nykii vähän väliä..
Aiheuttaa myös muille tyhjäkäynti pätkimistä.
Siitä uusimpiin on timerollia päivitetty mutta vieläkin optimointi on kesken.
Myös kaikenlaisiin erroreihin kannattaa vielä totuttautua jos tuon ottaa.
Koodin edistymistä voi seurata
TÄÄLTÄ
F31 328i M-Sport
Comment
-
-
Siksipä tuo oliskin hyvä laittaa labran koneeseen kiinni testimielessä.. Mites se 017a6 ver. koodi? yleensäkkään onko joku noista extra koodeista jo stabiiliks havaittu?Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
-Official BTCF-Sauna Team-
-Official BTCF-Jusauksen allasteam-
-Team BTCF Top Alcohol-
-Team Pimp My Bride-
TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
R.I.P. 1K MOTORSPORTS
R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.
Comment
-
-
018d oli jo mielestäni ok mutta kuten sanoin nykimistä saattaa olla tai sitten sitä ei ole.. riippuen siitä montako suutinta/sylinteriä käytetään jne. Phil on käyttänyt koodia koko ajan omassa Cobra replicassaan V8 ilman ongelmia.Sain Phililtä äsken 018f koodin jonka isken autoon seuraavaksi. Ainakin toivovat/toivon sen toimivan ilman nykimisiä.F31 328i M-Sport
Comment
-
Comment