Tossa viikonloppuna oli kaverin kanssa puhetta tosta. Pysyykö tolla ohjaamaan 16 suutinta samaanainaan? Nyt puhutaan metanoli+vesisuihkutus+turbo laitteista 1500hv:n tasolla
Announcement
Collapse
No announcement yet.
MegaSquirt turboautossa?
Collapse
X
-
Originally posted by Wittu_jooTossa viikonloppuna oli kaverin kanssa puhetta tosta. Pysyykö tolla ohjaamaan 16 suutinta samaanainaan? Nyt puhutaan metanoli+vesisuihkutus+turbo laitteista 1500hv:n tasolla
Periaatteessa tuota ei rajoita muu kuin käytettävä muisti ja taidot :wink:F31 328i M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by Tom1sOriginally posted by Wittu_jooTossa viikonloppuna oli kaverin kanssa puhetta tosta. Pysyykö tolla ohjaamaan 16 suutinta samaanainaan? Nyt puhutaan metanoli+vesisuihkutus+turbo laitteista 1500hv:n tasolla
Periaatteessa tuota ei rajoita muu kuin käytettävä muisti ja taidot :wink:
mutta pitää lähtee tutkimaan tota asiaa. Ensin olis tarkotus tutustua tohon tekemällä omaan rojetkiin kyseinen ruisku ja siitä viisastuneena vääntämään tohon kaverin kilpuriin.
Olisin todella kiitollinen jos joku jaksaisi nähä vaivaa tekemällä projekti osioon tästä jutun. Siis ihan kunnon selostuksella koko homma.
Itselle tossa nyt ei ole sähköjen puolella mitään ongelmaa. Piirilevy on tehty ja osat tilauksessa. Antureista olis hyvä tietää lisä infoo ja sijotuksesta. Ja toi säätäminen on vähän hämärän peitossa vielä- 2006 Mustang cabriolet
- Sleekcraft Enforcer 28'
Comment
-
-
Originally posted by SagSattuuko kenelläkään olemaan Turtanan yhteystietoja? Herran profiilissa oleva mailiosoite ei ainakaan toimi.Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
-Official BTCF-Sauna Team-
-Official BTCF-Jusauksen allasteam-
-Team BTCF Top Alcohol-
-Team Pimp My Bride-
TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
R.I.P. 1K MOTORSPORTS
R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.
Comment
-
-
Mitenkäs sitten jos joku vois vähän tiivistää tätä,eli kiinnostais tietää ainakin että mitkä anturit ovat pakollisia tuota turbo käyttöä silmällä pitäen :?:
Sitten oon joskus tuolla myydään palstallaki törmännyt henkilöön joka myy täysin valmiissa koteloissa näitä MegasquirtnSparkeja,eli voiko tällöin nakata vanhalla ohjausboksilla vaikka kuikkaa :?: :?:
Ja vetää ruiskujohtosarjan johdot vaan kiinni tohon boksin liittimeen? Tähän tapaan :arrow: http://www.bgsoflex.com/sensorwire.pdf
Comment
-
-
Antureita tarvitaan MAP, vedenlämpö, imuilmanlämpö, kaasuläpänasento sekä lambda. Sekä tietenkin joku koneen asentotunnistin, esim. melko tavallinen systeemi eli hall-anturi jakajassa. Periaatteessa viimemainittua lukuunottamatta nuo kaikki voi jättää pois ja autolla silti vielä pystyy ajamaan, mutta jos noissa pitää alkaa säästämään, niin parempi lienee keskittyä niihin kaasareihin ja katkojankärkiin.... :roll:
Comment
-
-
Originally posted by SagKiinnostaisiko porukkaa Megasquirt piirilevyjen kimppatilaus? Omasta mielestäni tuo Partcon kitin piirilevyn hinta on vähintäänkin kohtuuton..
Meinaan meille on tulossa kouluun tietokoneohjattu piirilevy jyrsin.
Sitten mun kauttaa saa vaikka millasta piirilevyy- 2006 Mustang cabriolet
- Sleekcraft Enforcer 28'
Comment
-
-
Teppo, en mä sulle sitä kommenttia kohdistanut; Valitan epäkohteliaalta vaikuttavaa ulosantiani :oops:
Wittu-joo: Piirilevyjyrsin vaatii levystä gerber-tiedostot, enkä minä ainakaan löytänyt B&G:n levystä sellaisia vaan jouduin piirtämään levyn uudestaan itse .
Joko joku on kokeillut tätä?
Comment
-
-
Eipä ole kokemusta..jos on tekijämiehiä niin tuon levyn voi tehdä itse tai miks ei osta sitten vaikka tuolta. Laatu on noissa aika vaihteleva..nim: nähty useampikin aika surkee esitys noista "valmiista bokseista" vast. aika hyvinkin tehtyjä. Toisaalta jos ostaa jonkun tekemän oman levyn voi odottaa lähettävänsä joskus maileja missä kysellään muutoksista ja komponenttien paikoista yms. kun sitä muuttelee myöhemmin/ongelmia ilmenee mahdollisesti. Tämän takia suosittelisin vähemmän asioista tietäviä ostamaan vaikka sen partcon orggislevyn jonka mukana saa n. 2500 ystävää netissä kertomaan asioista ongelmien/muutoksien yhteydessä helposti. Toinen vaihtoehto on se et sen levyn/boksin kasaaja kun häviää jonnekkin ja jos ei ole elektroniikka specialisti niin kukas siitä raudasta sitten kertoo? Eli selvempää kun on sama rauta jos ei asioista niin paljon tiedä. Toki itsellänikin on omatekemä levy, mutta juurikin tuon tuotetuen takia en semmosta haluais kellekkään myydä(Ei ainakaan itellä ole aikaa vastata maileihin kun kaikki kääntyy levyn/raudan tekijän puoleen yleensä). Onko se nyt oikea paikka säästää jos miettii muita kustannuksia niin tuo levy ei ole mielestäni sen arvonen et siinä kannattaa rueta säästää. muutama kymppi sinne tänne ja paljon helpompi kasata kun on kaikki sävelet selvillä ja läpikuparoitu yms. Oiskohan tuossa syy miks turtanakaan ei paljoa enää maileihin vastaile/ilmottele sähkistään jokaiselle...kyselijöitä varmasti riittää. Niin ostajia kun kyselijöitä et mitäs sä nyt tässä oikeestaan muutit/mites tää piiri nyt meneekään yms.
Just my two cents
PS: Tsemppiä kaikille kuitenkin boksin kasailuihin ja ihan asialliselta tuo alkaa vaikuttaa kun koodi kehittyy koko ajan 8)Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
-Official BTCF-Sauna Team-
-Official BTCF-Jusauksen allasteam-
-Team BTCF Top Alcohol-
-Team Pimp My Bride-
TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
R.I.P. 1K MOTORSPORTS
R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.
Comment
-
-
Suutarilla on oikeita mielipiteitä. Ostittepa sitten MS levynne / laitteenne mistä tahansa, katsokaa että saatte mukaan juuri kyseisen levyversion osaluettelon, kytkentäkaavion sekä osasijoittelukuvan. B&G:n versiolle 2.2, siis se nykyinen aito alkuperäinen, nuo dokkarit löytyy helposti netistä, mutta muiden versioille sitten ei juurikaan, eivätkä ne ole ollenkaan itsestäänselvästi samat! Noiden dokumenttien perusteella boksia pystyy sitten vaikka kuka tahansa elektroniikan alkeet hallitseva modifioimaan/korjailemaan.
Comment
-
Comment