Announcement

Collapse
No announcement yet.

MegaSquirt turboautossa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tom1s
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2002
    • 669
    • .

    #61
    Originally posted by KariM
    Toisaalta en löytänyt spark duty cyclen asetusta, onkohan sitä vieläkään siellä? Kokeilin taanoin pikaisesti MSnS301:tä 50% cyclellä, ja nykiminen (139-modulilla) paheni; Kierrokset eivät nousseet yli 3000rpm. Turbo kyllä spoolaa vaikka parkissa polkiessa
    En itsekkään ole huomannut tuota duty-cyclen asetusta 020h-koodissakaan..tai sitten se on johonkin piilotettu/en ole huomannut.Boost control toivottavasti sentään jo toimii.
    F31 328i M-Sport

    Comment

    • turtana
      Newbiemmer
      • Nov 2003
      • 25
      • rauma

      #62
      Boshc modulien kanssa kannattaa laitta 4.7k ylösvetovastus sytkänohjauslinjaa, eli 4.7k vastus +5v linjasta sytkän ulostulopinniin.

      Moduli ei välttämättä ymmärrä pelkkää maadoittavaa tuloa kunnolla isommilla kierroksilla ja aiheuttaa pätkimistä joten siihen täytyy laittaa ylösveto.

      Comment

      • KariM
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2003
        • 199
        • Pirkanmaa

        #63
        Siellä on toki ylösveto, joskin yhdeksään volttiin tätänykyä.

        Comment

        • KariM
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2003
          • 199
          • Pirkanmaa

          #64
          Originally posted by Tom1s
          Toisaalta en löytänyt spark duty cyclen asetusta, onkohan sitä vieläkään siellä?
          En itsekkään ole huomannut tuota duty-cyclen asetusta 020h-koodissakaan..tai sitten se on johonkin piilotettu/en ole huomannut.
          Ja tämäkin on jo vanhentunutta tietoa, samana iltana kun asentelin tuon 020h:n, tuli ulos jo 020i jossa tuokin on. Huh tuota päivitysten tahtia.

          Comment

          • Tom1s
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2002
            • 669
            • .

            #65
            Pistetäänpä tännekkin kun joku pelkäsi ettei megasquirtilla saa hyviä pakokaasuarvoja niin tässä jotain vertailukohtaa.

            Noniin kävin ottamassa päästöt autosta:

            vanhalla motronicilla:
            CO% =3.03, HCppm=247, 02=2.3

            ja megasquirtilla:
            CO%=2.07, C02=12.28, HCppm=386, 02%=0.8
            lambda=0.96

            Eikä tarvinnut oikeastaan mitään tehdä hieman rikkaammalle tyhjäkäynnillä vain.
            F31 328i M-Sport

            Comment

            • wj
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2003
              • 3253
              • Järvenpää

              #66
              Mites muuten vehkeen on kuluttanu ennen ja jälkeen megaruutan?
              Ei ole siitä mitään puhetta ollu missään vaiheessa
              - 2006 Mustang cabriolet
              - Sleekcraft Enforcer 28'

              Comment

              • Tom1s
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2002
                • 669
                • .

                #67
                Vanhalla motronicilla ja pienillä paineilla siinä 10l satasella sekalaisessa ajossa. Megaruutan asennuksen jälkeen paras saavutus on ollut 11litraa/satasella. Tämä johtuu täysin siitä että missään penkissä ei olla käyty säätelemässä vaan itse olen "autobaanalla" säädellyt ja huonolla lambdalla.
                Nyttemmin tuolla uudella WB-lambdalla oletan kulutuksen tippuvan alle kympin matkaajossa ja täyskaasullakin saa säädettyä tarkemmin.
                Jos olisi suoraan vienyt penkkiin säätöön niin varmasti kulutus olisi ollut jo pienempi kuin motronicilla tosin megaruutan myötä paineita voidaan nostaa jolloin taas tarvitaan lisää soppaa.
                F31 328i M-Sport

                Comment

                • JB
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2002
                  • 210
                  • Finland

                  #68
                  Megasquirt turbokoneessa..

                  Jakakaa "kokemuksenne" megasquirtin yhteiselosta turbokoneen kanssa kaikkien nähtäville, niin onnistumiset kuin töppäykset ....
                  Teitääpähän vähän paremmin sitten kuinka takkuiseen pensaaseen on päänsä tälläkertaa työntänyt :lol:

                  Itse olen vasta niin alkuvaiheessa ettei mitään kerrottavaa
                  ole muuta kuin osien metsästystä...

                  Kiitosh
                  E91 320d -06

                  E28 M535 -85

                  E114 1502 turbo -74

                  E114 1600-2 -69

                  E10 2002 -73

                  Comment

                  • wj
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2003
                    • 3253
                    • Järvenpää

                    #69
                    Ei pahalla mutta aihe löyty haulla melkein samalla otsikolla
                    - 2006 Mustang cabriolet
                    - Sleekcraft Enforcer 28'

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎