Announcement

Collapse
No announcement yet.

4 l öljyä pakoputkesta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Heguli 31
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 9997
    • KVLA

    #16
    Jos KAIKKI tulpat/sylinterit oli öljyssä,niin öljynhän täytyisi tulla jostain imupuolelta.Eikö?
    Eräässä vähän samanlaisessa tapauksessa oli mäntään tullut reikä (huom. ei bemari).Öljy tuli männän läpi palotilaan,josta se pumpaantui osittain imusarjaan ja suurin osa pakoputkeen.Tuskimpa tässä sinulla näin on käynyt,mutta kannattaa tutkia männät kunnolla kun irroitat kannen.

    Comment

    • kooma
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2004
      • 1016
      • Pikis

      #17
      Originally posted by TheLoial
      Ei se tuon antamasi linkin letkusta oo tullu koska ne on kaikki yhteydessä öljytilaan ihan normaalisti. Onhan se voinut siitä ulos vuotaa muttei mäntien päälle.

      Sitten tietysti jos se jollain tavalla pääsisi imusarjan sisälle ja sieltä palotilaan mutta ihmeellisesti on kuitenkin mäntien päälle päässyt...
      Tuo linkin osa 2 tuosta kumin 3 kohdalta on kiinni imusarjassa mutta kyllä silti aika temppu on sitä kautta kirnuta 4 litraa pihalle hetkessä. Huohotuksen jäätyminenkään tuota ei selitä, jos se on jäätynyt umpeen niin silloin nimenomaan tie imusarjaan on tukossa ja paine purkautuu muuta kautta.

      EDIT: Tai voisko kuitenkin käydä niin jos yläputki (1) jäätyy ja alaputki (6) on auki ja mittatikun putken alapää on öljypinnan alapuolella että ohivuoto tunkis sen paineella sieltä imusarjaan? Se vaatis vielä sen että öljytikku olis aika tiukassa...
      Last edited by kooma; 29-01-2006, 23:04.
      Tällä hetkellä: F20 120d M-Sport, i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

      Comment

      • samppas
        Newbiemmer
        • May 2004
        • 4
        • Rauma

        #18
        Katsotaan sanoi lääkäri

        Eli vedet ja öljyt eivät ole sekaisin. Ja se imusarjan->kaasuläpän (ilmanputsarin puolelle tuleva letku) välinen letku oli täynnä öljyä.

        Mainittakoon että kävin edellisenä iltana kaverin luona(40 km) ja auto pelitti ihan ok.

        Täytyypä pahuuttaan mitata puristukset, kun ei viitsisi ihan turhaan tuota kantta irroittaa.

        Comment

        • larmatin
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 1118
          • Perttula

          #19
          mersuissa hajoaa kennen tiiviste siten että se päästää öljy suoraan palotilaan ja savu on sen mukainen ja putkenpäästä rupee valuu öljyä.

          irroita tulpat ensin ja vertaa niiden värit, jos kaikki öljyisiä niin öljy imusarjasta, jos vain yksi niin kansitiiviste tai mäntä.


          Edit: tai sitten sun turbo on hajonnut
          Last edited by larmatin; 30-01-2006, 07:37.

          Comment

          • janppi
            Newbiemmer
            • Jun 2005
            • 24
            • JKL

            #20
            katti

            Mitä katti tykkää, jos öljyt tyrkkää putken kautta ulos?

            => Näkyiskö päästömittauksissa, että onko öljyt menneet putken kautta ulos?

            Comment

            • himonussija
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2005
              • 392
              • Finland

              #21
              Originally posted by janppi
              Mitä katti tykkää, jos öljyt tyrkkää putken kautta ulos?

              => Näkyiskö päästömittauksissa, että onko öljyt menneet putken kautta ulos?
              Katalysaattori ei varmasti tykkää ja voi olla vaihtokunnossa jos öljyä menee enemmänkin putkeen. Päästömittaus ei välttämättä öljyä edes näytä, tai ainakaan pienet määrät siin ei kuulemma näy kun inssiltä joskus kysyin. Pakokaasutesti näyttää enemmänkin polttoainelaitteiden kunnon kuin sen, että polttaako moottori öljyä. Toki jos öljyä kattiin menee niin sit voi ruveta näkymään, mut on tossa yks ennakkotapaus Opel Vectra -97 Ecotec joista menee alkup. venavarren kumit 100 tkm mennessä niin se söi litran öljyä / 1000 km ja ei näkyny viel päästöissä mitään eikä silmin nähden edes savuttanu. Mut ei nyt sotketa Ooppeleita autoihin...

              Comment

              • Loordi
                Newbiemmer
                • Jan 2006
                • 13
                • Turku

                #22
                Originally posted by Morkai
                Mulla on ollu yhtä käsittämättömiä ongelmia tuon E28:n kanssa. Viime kerralla se puski pakoputkesta ulos toisen takaiskarin.

                PS. E28:ssa toi ongelma korjaantu vaihtamalla iskari, logiikka kertos että sulla ongelma korjaantus vaihtamalla öljyt.
                maukas.

                Comment

                • c72367
                  Newbiemmer
                  • Mar 2004
                  • 7
                  • Espoo

                  #23
                  Rauma on huono paikka

                  Allekirjoittaneella kävi sama juttu lauantai iltapäivänä Rauman keskustassa. Valoissa mitään varoittamatta pari kertaa murahti ja sammui ja öljy haisi auton ympärillä. Lisäksi pakoputkesta tuli "öljysavut". Tänään ottivat auki ja totesivat että huohotin jäässä ja männän päällä öljyä. Samaa syytä kauppasivat laakkosen varaosamyyjä ja tapiolan esson huoltomieskin. Vielä kun tietäisi miten tuon voisi välttää tulevaisuudessa?

                  Comment

                  • Make540M60
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2005
                    • 94
                    • Kouvola

                    #24
                    Huohotinventtiiliä veikkailisin jos sellainen koneesta löytyy. Itselläni V8:ssa oli jumissa sillä seurauksella että huohotteli imupuolelle. Saattaa rikkoa tulpat ja lambdat mennessään.
                    *E34 540 -94 ia.*
                    *E34 525 -91*
                    *E60 530d -03*
                    *F10 525d -10*

                    Comment

                    • samppas
                      Newbiemmer
                      • May 2004
                      • 4
                      • Rauma

                      #25
                      4 litraa öljyä pakoputkesta

                      Oli tuollaista ongelmaa autossa ja ongelmat on nyt voitettu.

                      Eli autona oli E36 328i 11/95 ja sylki noin 4 litraa öljyä pakoputkesta pihalle.

                      Öljy jäljistä päätellen oli työntänyt öljypohjasta ne imusarjalle ja sieltä sitten tasaisesti kaikille sylintereille. http://www.realoem.com/bmw/showparts...87&hg=11&fg=15
                      Eli tuota putkea nro 6. pitkin. Koska ilmeisesti putki 1. on ollut jäässä.

                      Vent.koppa oli pois paikalta ja imusarja + kaikki mahdolliset letkut ja hilut.

                      Hemmetillinen putsaus ja releet takaisin ja AVOT.

                      Oli muuten nenäkeppi kuin uusi ja muutenkin yläpää aika puhdas +225 tkm ajetuksi.

                      Hienosti toimii mitä nyt "vähän" alussa sauhutti. Pienet "sisäänajot" ja sitten tulpat uusiin.

                      Comment

                      • jani73
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2004
                        • 4320
                        • Turku

                        #26
                        Hienoa että sait toimimaan.
                        Olisit vaan laittanut tämän vastauksen tuon edellisen threadin jatkoksi, niin sitä lukiessa tietää mikä oli ongelman ratkaisu.

                        Comment

                        • c72367
                          Newbiemmer
                          • Mar 2004
                          • 7
                          • Espoo

                          #27
                          Helpotus

                          Mitään ei sitten mennyt rikki. Riitti kun putsailtiin imusarjat ja muut röörit mihin öljy oli mennynnä. 370€.

                          Comment

                          • Remotion
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2003
                            • 15229
                            • Ajamisen Iloa

                            #28
                            Originally posted by Morkai
                            Mulla on ollu yhtä käsittämättömiä ongelmia tuon E28:n kanssa. Viime kerralla se puski pakoputkesta ulos toisen takaiskarin.

                            PS. E28:ssa toi ongelma korjaantu vaihtamalla iskari, logiikka kertos että sulla ongelma korjaantus vaihtamalla öljyt.
                            Z3 coupé individual

                            F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                            E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                            Comment

                            • jone
                              Newbiemmer
                              • Jan 2006
                              • 28

                              #29
                              Originally posted by c72367 View Post
                              Vielä kun tietäisi miten tuon voisi välttää tulevaisuudessa?
                              Mulle vaihdetaan e46:een uudet (kylmänmaanpaketin?) letkustot ja huohotinventtiili ensi viikolla.
                              Jääty kanssa huohotin ja heitti öljyt männille ja putkesta ulos.
                              E46 330ci cabrio
                              F48 18d xdrive

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎