Originally posted by 525TDS Touring
Announcement
Collapse
No announcement yet.
530 DA touring -00 Laatikko paskana?
Collapse
X
-
Originally posted by Maxoniiiiiiik....? onko sulla jotain tietoa miksi ko. öljyä ei saa automaattilaatikkoon laittaa. Keneltä tuon voisi varmistaa?Last edited by 525TDS Touring; 09-03-2006, 20:06.Ex-525TDSa Touring -98
Ex-MB E220T CDi -02
E61 520D -09
F11 518d -16
Comment
-
-
Originally posted by 525TDS TouringCastrolin sivuilla on kerrottu käyttötarkoitukset, mutta luulisin että laskussa on vain virheellisesti merkitty öljynlaatu. Olisi aika paha moka liikkeeltä mikä öljynvaihdon suoritti, jos on käsilaatikko- / peräöljyt sinne laittanut. Periaatteessa kaikki kitkapinnat menee pilalle erilaisten lisäaineiden takia ja lisäksi 75/90 viskositti on aivan liian jäykkää automaattiin, johtuen venttiilikoneistossa olevista, jopa 0,5mm kuristimista, ja muutenkin pienistä kanavista. Pari vuotta sitten tuli tutustuttua hyvinkin tarkasti ZF4HP18 tyypin laatikkoon, siksi uskallan olla tuota mieltä asiasta.F11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by KeimoSe on GM:n Hydramatic A5S360R / A5S390R riippuen vuodesta eli noissa 193hp autoissa tuon 390R~Two Beer Or Not Two Beer, That's The Problem~
~ShakesBeer~
Comment
-
-
"Juuri tästä kyseisestä asiasta en tiedä juuri mitään ja mulla on väärä mappikin mukana, mutta sen verran minun pitää sanoa että,"
asia alkoi kiinnostamaan ja vähän googletin laatikosta tietoja
Ja tuolla:
Öljyiksi annetaan seuraavat tiedot:
A5S360R Texaco ETL 7045E
A5S390R Texaco ETL 8072B
Sitten asian asiaa sivuten löytyi sivusto jossa on kyseisen laatikon räjäytyskuvat ja muutakin mielenkiintoista tietoa pääasiassa X5.sta mut on siellä jotakin E39.kin
Tämä:
Edit: Castrolin sivuilla voiteluaine suositukset antaa seuraavan (lainaus taulukosta)
"Käsivaihteistot: yksiköt, joiden oranssissa tarrassa on merkintä 'ATF Oil', TQD yksiköt, joiden vihreässä tarrassa on merkintä 'Special Oil', BMW Part No. 81 22 9 407 305. Tarrat sijaitsevat öljyntäyttötulpan vieressä
h. Käsivaihteistoyksiköt, joiden keltaisessa tarrassa on merkintä 'MTF-LT-1': BMW Part No. 83 22 9 408 942 ilman tarraa olevat yksiköt: EP 80W / SYNTRAX UNIVERSAL. Tarrat sijaitsevat öljyntäyttötulpan vieressä
f. Automaattivaihteistot: ZF 3HP22, ZF 4HP22, ZF 4HP22EH, 4HP24, A4S270R/310R/310Z (musta arvokilpi), TQ DEXRON III / TQD A5S310Z, ZF 5HP 19, ZF 5HP 24, ZF HP30 (vihreä arvokilpi), Special oil for automatic transmissions (Esso LT 711 41) kaikki muut, tarkistetaan tarrasta kestotäyttöä koskevat vaatimukset. Tarkistetaan aina käsikirjoista/tarroista käytettävä öljyLast edited by Juho_Nurmi; 10-03-2006, 18:42.
Comment
-
-
Hydra-Matic 5L40-E Transmission (M82/MX5)
Type: five speed rear-wheel-drive, electronically controlled automatic overdrive transmission with torque converter clutch
Engine range: 1.8L - 3.6L (M82/MX5)
Maximum engine torque: 250 lb-ft (340 Nm)
Maximum gearbox torque: 494 lb-ft (670 Nm)
Gear ratios: First: 3.42 Second: 2.21 Third: 1.60 Fourth: 1.00 Fifth: 0.75 Reverse: 3.02
Maximum shift speed: 6500 rpm
Maximum validated gross vehicle weight: 7716 lb (3500 kg)
4-position quadrant: P, R, N, D & DSC +/- 7-position quadrant: P, R, N, D, 4, 3, 2
Case material: die cast aluminum Shift pattern: (3) three-way on/off solenoids Shift quality: variable bleed solenoid
Torque converter clutch: pulse width modulated solenoid control Available control features: internal mode switch
reverse lockout, multiple shift patterns (selectable or adaptive),engine torque management on all shifts, altitude and temperature compensation
adaptive shift time, air conditioning cutoff
Oil Life System OBDII/EOBD Converter size: 245mm (reference)
258mm dual plate (diameter of torque converter turbine)
Fluid type: DEXRON III
Transmission weight: dry: 74.5 kg (175 lb)
wet: 82.5 kg (186 lb) Fluid capacity (approximate): dry: 8.5L (9.5 qt) (with 245mm)
Pressure taps available: line pressure
Assembly sites: Strasbourg, France
Last edited by Keimo; 10-03-2006, 19:06.
Comment
-
-
Kangasalan pajalla kävi yksi 330xd, olikohan vm.99 ja GM: n laatikolla. (ilmeisesti 360R) Siihen Metrosta Tampereelta käskettiin laittaa Esso LT71141 öljyt, eli samaa kuin ZF: n ikiöljylaatikoihin. Muistaakseni noi GM: n Bemmin laatikot tehdään ranskassa. Joku paremmin tietävä vois vielä kertoo, että muistanko oikein.Ex-525TDSa Touring -98
Ex-MB E220T CDi -02
E61 520D -09
F11 518d -16
Comment
-
-
Originally posted by 525TDS TouringKangasalan pajalla kävi yksi 330xd, olikohan vm.99 ja GM: n laatikolla. (ilmeisesti 360R) Siihen Metrosta Tampereelta käskettiin laittaa Esso LT71141 öljyt, eli samaa kuin ZF: n ikiöljylaatikoihin. Muistaakseni noi GM: n Bemmin laatikot tehdään ranskassa. Joku paremmin tietävä vois vielä kertoo, että muistanko oikein.Last edited by Keimo; 13-03-2006, 12:42.
Comment
-
-
Onko kenelläkään listaa noista vika koodeista ? tarkoitan vaan että kiinnostaisi että onko siellä jotain sellaista vika koodia mikä antaisi viittauksen suoraan turbiinin kuntoon? jos ongelma on takanivelessä niin voiko sen takanivelen rynkytys aiheuttaa sellaisen vika koodin?
Edit : tuolta ainakin jotain löysin vaikka ei sama loota ookkaan -> http://www.unofficialbmw.com/images/...4HP24_Diag.pdfLast edited by Maxon; 13-03-2006, 11:58.~Two Beer Or Not Two Beer, That's The Problem~
~ShakesBeer~
Comment
-
-
Nyt auto tuli taas pajalta, siellä oli otettu kardaani pois ja voideltu vaseliinillä nivelet. Laatikosta oli myös kuulemma "perus asetukset" persiillään jota liike pahoitteli.
Eilinen testaus:
Ei kilkatusta, ei tärinää mutta auto meni vikatilaan kahdesti ( Transm.FailSafe.prog) , toisen kerran lähtiessäni paikaltaan ja kääntyen vasemmalle ja toisen kerran suoralla koskematta sen kummemmin kaasuun.
Soittelin liikkeeseen aamulla, johto talvilomalla, ens torstaina taas jatkuu...~Two Beer Or Not Two Beer, That's The Problem~
~ShakesBeer~
Comment
-
Comment