Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20B25 Lämpötila-anturin vaikutus seokseen/sytytykseen ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • AnatomiA
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2003
    • 367
    • Pori

    M20B25 Lämpötila-anturin vaikutus seokseen/sytytykseen ?

    Eli auto E30 325itic -87 M20B25 katilla(lambda).
    Osaakos joku sanoa että miten lämpötila-anturin tieto vaikuttaa sytytyksen ja bensan säätöihin?
    Olisiko mahdollista laittaa tilalle esim. sopivan kokoinen vastus ja niin hieman "säätää"?
    | Bmw 730d E65 & E24 635Csi | 12m Ford Excursion limo 220" |

    | Design Rosendahl Oy |
    | Automaalaamo & kolarikorjaamo |
    | Brodeeraukset, painatukset, teippaukset, vanteiden maalaukset |
    | T-paidat, tiimi-takit hupparit, pipot, lippikset brodeerattuna tai painettuna |
    | http://www.designrosendahl.com |
  • kondis
    Bimmer Rookie
    • Jun 2005
    • 100
    • Vaasa

    #2
    kyllähän se enemmän bensaa ainakin saa jos käy "kylmänä" eli oikean kokoisella vastuksella huijjata moottorinohjausjärjestelmää on mahdollista hieman lisärikastusta saada... sitä varmaan olet hakemassa?
    E30 325i Cabrio '92
    CBR 600f '90 Faitteri
    Sierra '86 iS

    Comment

    • makkis
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 5152
      • Kouvola, Savisto

      #3
      Olikos sille ruiskulle ihan oma se lämpöanturi, siis ettei ole sama mikä menee mittaristolle??
      Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
      Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
      Virallinen Xhp jälleenmyyjä

      Comment

      • bemari320mies
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2004
        • 788
        • Suodenniemi

        #4
        Ruiskulle on oma lämpöanturi. Nyt täytyy vaan muistaa että jos laittaa sinne vastuksen, on seossuhde kohdallaan vain yhdessä tietyssä lämpötilassa ja aina kun tästä poiketaan, on seokset pielessä. Eli "kiinteä" vastus ei ole hyvä. Mutta esim. joku säädettävä vastus ja seosmittari voisi olla toimiva ratkaisu.
        Tällä hetkellä 3,0 litraa, 6 sylinteriä ja 24 venttiiliä
        EX: BMW E34 525i -90
        EX: BMW E28 528iA -85
        EX: BMW 320i Taxi -86

        Comment

        • Tukste
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2002
          • 357
          • Kouvola, Finland

          #5
          Ja tähän samaan topikkiin pitää ite kysyä et miten sitä lämpötila-anturia taas saisi huijattua näyttämään lämpösempää, ainenkii hetkellisesti. Ja syynä tähän että tulppia menee ku kauraa hevoselle, saa liikaa bensaa startattaessa.

          535d M-sport -07
          Ex 530d M-sport touring -02 235hv/570nm
          325ix turbo -88 (projekti)

          Comment

          • Saarikoski
            R.I.P.
            • Feb 2005
            • 726
            • KOKKOLA

            #6
            ja tiedoksi että täyskaasukiihdytyksessä et saavuta mitään eroa tehojen suhteen tollasella potikalla eli sama vaikka unohdat koko homman...ei riitä että annat pelkkää soppaa koneelle...tarttee myös ennakoita ja ilmaa yms..
            ittekki joskus tuota resistoria meinasin mutta ehkä se oli typerä idea

            mut koitas vaihtaa lamda (jos jo vanha, boscin lamdoilla ainaski vaihtoväli oli n.150tkm ja anturan kyky "reagoida seosten muuttumiseen on silloin jo huono, eli ei ehdi säätää seoksia vaikka kengit kuinka...tällä on yleensä vaikutusta..

            mutu:voisko jakajaan saada viilattua pari astetta lisää ennakoita jollain konstilla (joku tästä puhu mut en muista)

            Comment

            • Saarikoski
              R.I.P.
              • Feb 2005
              • 726
              • KOKKOLA

              #7
              Originally posted by Tukste
              Ja tähän samaan topikkiin pitää ite kysyä et miten sitä lämpötila-anturia taas saisi huijattua näyttämään lämpösempää, ainenkii hetkellisesti. Ja syynä tähän että tulppia menee ku kauraa hevoselle, saa liikaa bensaa startattaessa.
              ota lisärikastimelta ainaski se liitin irti...vai mikäs kone tossa nyt lie olikaan..
              Potikka...???

              Comment

              • e24
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2005
                • 628

                #8
                Originally posted by AnatomiA
                Eli auto E30 325itic -87 M20B25 katilla(lambda).
                Osaakos joku sanoa että miten lämpötila-anturin tieto vaikuttaa sytytyksen ja bensan säätöihin?
                Olisiko mahdollista laittaa tilalle esim. sopivan kokoinen vastus ja niin hieman "säätää"?


                eikös tohon kannattais laittaa säätövastus sarjaan/rinnan, riippuen kumminpäin tuo lämpöanturi toimii. sais toimimaan normaalisti niinkuin homman kuulu, mutta kojetaulun potikalla vois sitten itte hieman säätää rikkaammalle tarpeentullen...
                käyttis Honda CR-v
                .... MR2
                ----------------------------
                ex v40 t4; E38 740ia; 2l tbo s40; 406 hdi ; 635csi remmi (varkaiden tuhoama)

                Comment

                • Jubu
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2002
                  • 937
                  • Kuusankoski

                  #9
                  Originally posted by Saarikoski
                  ja tiedoksi että täyskaasukiihdytyksessä et saavuta mitään eroa tehojen suhteen tollasella potikalla eli sama vaikka unohdat koko homman...ei riitä että annat pelkkää soppaa koneelle...tarttee myös ennakoita ja ilmaa yms..
                  ittekki joskus tuota resistoria meinasin mutta ehkä se oli typerä idea

                  mut koitas vaihtaa lamda (jos jo vanha, boscin lamdoilla ainaski vaihtoväli oli n.150tkm ja anturan kyky "reagoida seosten muuttumiseen on silloin jo huono, eli ei ehdi säätää seoksia vaikka kengit kuinka...tällä on yleensä vaikutusta..

                  mutu:voisko jakajaan saada viilattua pari astetta lisää ennakoita jollain konstilla (joku tästä puhu mut en muista)
                  tuota , eiköhän tuo puhallin lisäilmasta huolehdi . et tainnut huomata auton olevan ahdettu, jonka takia sitä lisäsoppaakin ikävöidään ...

                  Comment

                  • ZoMbiE
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2003
                    • 2583
                    • Lohja, Virkkala

                    #10
                    f1zz:lllä oli joskus se 320tic, jossa oli se ruiskun lämpöanturi otettu pois siitä termarikotelosta, eli oli konehuoneessa "irrallaan", kyllä se ainakin rikasti Bensaa tais mennä aika reilusti...

                    Comment

                    • Saarikoski
                      R.I.P.
                      • Feb 2005
                      • 726
                      • KOKKOLA

                      #11
                      Originally posted by Jubu
                      tuota , eiköhän tuo puhallin lisäilmasta huolehdi . et tainnut huomata auton olevan ahdettu, jonka takia sitä lisäsoppaakin ikävöidään ...
                      ....zori....

                      Comment

                      • Tukste
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2002
                        • 357
                        • Kouvola, Finland

                        #12
                        Originally posted by Saarikoski
                        ota lisärikastimelta ainaski se liitin irti...vai mikäs kone tossa nyt lie olikaan..
                        Potikka...???

                        Juu jäi kertomatta, eli m20b25 motronikki...

                        535d M-sport -07
                        Ex 530d M-sport touring -02 235hv/570nm
                        325ix turbo -88 (projekti)

                        Comment

                        • AnatomiA
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2003
                          • 367
                          • Pori

                          #13
                          Ja sen takia myös mietein tuota kiinteää vastusta, että jos motronicci säätää syttyä myös tuon lämpötila-anturin suhteen.
                          Ja kun itsellä on motronicissa säädetty sytkää ja bensaa, niin ettei se sitten muuttele sitä kylmänä ja lämpymänä miten sattuu...
                          | Bmw 730d E65 & E24 635Csi | 12m Ford Excursion limo 220" |

                          | Design Rosendahl Oy |
                          | Automaalaamo & kolarikorjaamo |
                          | Brodeeraukset, painatukset, teippaukset, vanteiden maalaukset |
                          | T-paidat, tiimi-takit hupparit, pipot, lippikset brodeerattuna tai painettuna |
                          | http://www.designrosendahl.com |

                          Comment

                          • AnatomiA
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2003
                            • 367
                            • Pori

                            #14
                            Eli ilmeisesti ei löydy tietoa keltään muultakaan, et miten motronic käyttäytyy?
                            | Bmw 730d E65 & E24 635Csi | 12m Ford Excursion limo 220" |

                            | Design Rosendahl Oy |
                            | Automaalaamo & kolarikorjaamo |
                            | Brodeeraukset, painatukset, teippaukset, vanteiden maalaukset |
                            | T-paidat, tiimi-takit hupparit, pipot, lippikset brodeerattuna tai painettuna |
                            | http://www.designrosendahl.com |

                            Comment

                            • TheLoial
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2003
                              • 1109
                              • Helsinki

                              #15
                              Kirjastossa on selkeä kirja (ainakin parempi kuin mitkään korjausoppaat)

                              Nimeke: Automotive electric/electronic systems / Horst Bauer (ed.) Aineisto: kirja Julkaistu: Stuttgart : Bosch, 1995

                              jossa kerrotaan bosch ruiskujen toiminnasta hyvin, ainakin kotikorjaajien vinkkelistä. Tuo löytyy myös suomennettunakin ja siitä kannattaa vilkaista.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎