Omassa näyttää öljytiivisteiden ympärillä olevan jo kosteutta ja autoliikkeessä oli samalla moottorilla oleva compact,siinä näkyi olevan lammikko alla.Myyjä selitti että saksalaisissa on ongelmana korkkitiivisteet,ne väsyvät nopeasti kun moottori elää ja alkavat päästämään öljyä läpi.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Onko m43 moottorit vuoto herkkiä?
Collapse
X
-
Originally posted by Pakko olla BMWOmassa näyttää öljytiivisteiden ympärillä olevan jo kosteutta ja autoliikkeessä oli samalla moottorilla oleva compact,siinä näkyi olevan lammikko alla.Myyjä selitti että saksalaisissa on ongelmana korkkitiivisteet,ne väsyvät nopeasti kun moottori elää ja alkavat päästämään öljyä läpi.
Yleensä öljypohjan tiiviste on korkkia ja sitä varmaan myyjä on tarkoittanut. Noh, missäs autossa nyt öljypohjan ja venttiilikopan tiivisteet ei vuotaisi, etenkään vanhemmissa. Ja se on aina ensimmäisenä se venakoppa...
Joskus tarviketiivisteet voivat olla massatiivisteitä, jos haluat vaihtaa korkkitiivisteestä pois.
-
-
Aivan
Originally posted by TheLoialYleensä öljytiivisteillä tarkoitetaan "stefoja", pyörivien akseleiden ympärillä olevia kumisia tiivisterenkaita ja nämä eivät ole korkkia.
Yleensä öljypohjan tiiviste on korkkia ja sitä varmaan myyjä on tarkoittanut. Noh, missäs autossa nyt öljypohjan ja venttiilikopan tiivisteet ei vuotaisi, etenkään vanhemmissa. Ja se on aina ensimmäisenä se venakoppa...
Joskus tarviketiivisteet voivat olla massatiivisteitä, jos haluat vaihtaa korkkitiivisteestä pois.Last edited by Pakko olla BMW; 15-02-2006, 17:52.
Comment
-
-
Todennäköinen vuotokohta on Öljynsuodattimen jalan ja moottorin lohkon välissä olevan takaiskuventtiilin o-renkaat. Itsellä 100tkm ajetussa m43 koneessa kovettuneet rinkulat päästivät öljyä pihalle n. 1l/1000km.
Alkuun luulin että öljyä vuotaa öljypohjan tiivisteestä mutta tarkempi tutkailu paljasti oikean paikan. Kovettuneiden renkaiden vuoksi myös öljynsuodatin pääsee osittain tyhjentymään auton seistessä. Tämä taas hidastaa öljyn paineen nousua moottoria käynnistettäessä (öljynpaine valo vilkku kuin diskopallo ja kylmillä keleillä venttiilien kalkatus oli korvia raastavaa).
O-renkaiden koko taisi olla 24x3mm. samalla kannattaa toki uusia suodattimen jalan paperitiiviste. Periaatteessa homma on suht simppeli mutta esim laturi ja sen jalusta täytyy irrottaa jotta suodattimen jalan saa irti.
Tässä vielä kuva: http://www.realoem.com/bmw/showparts...68&hg=11&fg=30
Eli osan numero 4 ympärillä on kaksi O-rengasta.
Comment
-
-
Kyllä
Kuulostaa niin tutulta! Lisäksi vuotaa kuvan tiiviste 12.
http://www.realoem.com/bmw/showparts...63&hg=11&fg=10
Olisikohan silla merkitystä, että käyttääkö 0W40 vai 5W50? Itse ajattelin kokeilla seuraavaksi 5W50.
Tietty jäähdytinnesteen tihkuu kanssa omista letkuistaan/tiivisteistään.
Comment
-
-
Jep jep. Toi on kanssa tullut uusittua. Jos aiot joskus ton vaihtaa niin osa nro 14, eli metalli tiiviste täytyy ehdottomasti myös uusia. Muuten on öljyt ja jäähdytysnesteet pian sekaisin.
Edit:Tuskin toi öljyn laatu paljoakaan vaikuttaa tiiviste vuotoihin. Läpi tulee jos on tullakseen...Last edited by polkuauto; 15-02-2006, 21:23.
Comment
-
-
Originally posted by polkuautoJep jep. Toi on kanssa tullut uusittua. ...
Comment
-
-
Antaa olla vaan
Originally posted by dsl BimmerToin vaihtamisessa on kova homma vähäiseen tihkumiseen nähden. Tuossa kohtaa ei ole juurikaan painetta, vaan tiiviste on lähinnä "roiskesuojana". Siksi ajattelin itse laittaa ulkopulelle vaan joitain paikkausainetta. Mikähän olisi tohon hyvää paikkausainetta? Siis mikä pysyisi pitkään ja jättäisi siistin sauman.
Comment
-
-
Olipa hyvä kun löysin tämän treadin nimittäin oma 318i e46 jättää jo melko lammikon ja juuri tuosta öljynputsarin juuresta oikeen pulppuaa öljyä,en olisi ensimmäisenä hoksannu tuota katsoa kun koko koneen alaosa on ölpässä tuon takia. kysynkin että onko viisasta hakea o-renkaat muualta kuin bmw liikkeestä. esim Viton o-renkaat? kuuleman perusteella laadukkaammat...vai?
Comment
-
-
Originally posted by polkuautoEi niitä o-renkaita Bemarilta tarvitse hakea, kunhan koko täsmää. Mitä laadukkaammat löydät niin sitä parempi.
Paperi tiiviste kannattaa kuitenkin myös uusia sillä vanha tuskin lähtee ehjänä irti.
jep...paperi tiiviste on jo tilauksessa ja kävin hakemassa vitonit.
kiitos sulle molemmista vastauksista
Comment
-
-
Originally posted by ParaJaXOlipa hyvä kun löysin tämän treadin nimittäin oma 318i e46 jättää jo melko lammikon ja juuri tuosta öljynputsarin juuresta oikeen pulppuaa öljyä,en olisi ensimmäisenä hoksannu tuota katsoa kun koko koneen alaosa on ölpässä tuon takia. kysynkin että onko viisasta hakea o-renkaat muualta kuin bmw liikkeestä. esim Viton o-renkaat? kuuleman perusteella laadukkaammat...vai?
Useat moottoreiden stefoista ovat yleensä vitonia ja samoin o-renkaat. Sitten on vielä erikseen silikonirenkaat, jollainen mm. löytyy m20:n termarin kotelosta. Kumit on osittain helppo tunnistaa: nitriilikumi on kiiltävää, vitoni himmeää ja silikoni huomattavasti enemmän venyvää kuin vitoni, räkämäistä. Vitoni on kovempi. Värin mukaan voi myös jaotella mutta se ei ole aina niin tarkka: nitriilit mustia, vitonit vihreitä tai mustia ja silikonit mustia, keltaisia, punaisia ym... Renkaissa olevan valkoisen varastointijauheen (tai mikä lie talkki) ei pidä antaa hämätä. Ja muita kumityyppejähän riittää vaikka muille jakaa...
Comment
-
-
Originally posted by ParaJaXjahas. no.. totta se venttiili siinä kestää.
ja paperi tiiviste oli 2.5€Olleita ja menneitä
1XE21 2xE30 4xE46 1xE90 3xE91 1xE60 1xE70 1xE71(RIP)
Tällähetkellä perseenalla mersu odotellessa että BMW osaa tehdä jotain muuta kuin 2010 luvulla
Comment
-
Comment