Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mikä halkaisi M62:sen jäähdyttimen...?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Moonshine
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 1018
    • Järvenpää

    #16
    Originally posted by jartsa02
    Kyllä se taitaa vaan olla siinä kiinni ..
    was, on vai? No, sittenhän seison oikaistuna
    e: Piti ihan vilkaista, kun ei noista 8-koneista ole kokemusta, ja kyllähän se näköjään on kiinni juurikin vesipumpun akselissa..
    Mikähän tuolle muuten lie syynä?
    Last edited by Moonshine; 16-02-2006, 10:25.
    "If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill

    Comment

    • alspe
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2004
      • 3402
      • Tre

      #17
      Originally posted by Moonshine
      was, on vai? No, sittenhän seison oikaistuna
      e: Piti ihan vilkaista, kun ei noista 8-koneista ole kokemusta, ja kyllähän se näköjään on kiinni juurikin vesipumpun akselissa..
      Mikähän tuolle muuten lie syynä?
      Siis mille lienee syynä?
      Eikä nyt ole ihan järkevää, että se on vesipumpun akselissa? Muuten sille pitäisi olla erillinen hihnapyörä ja remmi. Ja samalla tavalla on sun 6-koneisessa myös.
      G30 520d xDrive
      EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

      Comment

      • HellFire
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2003
        • 280
        • Turku

        #18
        Originally posted by alspe
        Kyllähän se visko reagoi juuri veden lämpötilaan sillä "tieto" lämpötilasta viskokytkimelle tulee johtumalla vesipumpun akselia pitkin? Vai ottaako se tosiaan tiedon konetilan ilmasta?
        Mä kyllä elelen enemmän siinä uskossa, että suurempi merkitys on sillä syylärin läpi tulevan ilmavirran lämpötilalla.
        I wanted a faster horse.

        Comment

        • Moonshine
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2003
          • 1018
          • Järvenpää

          #19
          Originally posted by alspe
          Siis mille lienee syynä?
          Eikä nyt ole ihan järkevää, että se on vesipumpun akselissa? Muuten sille pitäisi olla erillinen hihnapyörä ja remmi. Ja samalla tavalla on sun 6-koneisessa myös.
          Eh, ei millekään enää
          "If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill

          Comment

          • alspe
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2004
            • 3402
            • Tre

            #20
            Originally posted by HellFire
            Mä kyllä elelen enemmän siinä uskossa, että suurempi merkitys on sillä syylärin läpi tulevan ilmavirran lämpötilalla.
            Varmasti on suuri merkitys, ajattelin vaan kun mulla viskon rivat oli kesällä pari mm paksun öljy/pöly töhnän peitossa ja silti hyvin visko toimi/jäähdytti. Ajattelin ettei lämpö voi pelkästään ilmasta siirtyä.
            G30 520d xDrive
            EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

            Comment

            • jarkkil
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2006
              • 264

              #21
              ostin tän bemarin tammikuussa ja omistaja sanoi vesipumpun vaihdetun marraskuun alussa. On myös kuitti.

              Comment

              • Extremaah
                Bimmer Rookie
                • May 2006
                • 143

                #22
                En viittinyt alottaa uutta topiccia, joten tähän kirjoittelen.

                Itsellä on -97 535 bemarissa täysin sama ongelma, kuin topicin aloittajalla eli vesi tihkuttaa pikkuhiljaa ylävesiletkun liitoksesta jossa on pieni hiushalkeama. Syylärihän tuosta menee vaihtoon, mutta onkos tossa koneessa normaalia, että ylävesiletku paisuu silminnähtävästi silloin kun antaa kierroksia? Myös vettä tulee silloin halkeamasta hieman enemmän eli ilmeisesti vesipumppu toimii vielä..

                Tyyppivika tuo on, sen tiedän, mutta kuinka kauan tolla voi ajella tollasena? Lämmöt pysyy normaalina, mutta nousevat kylmästäkin koneesta aika nopeasti siihen 90 asteeseen. En tiedä sitten onko tämä kasikoneen ominaisuus?

                Ja mistähän näitä jäähdyttimiä mahtaa saada halvimmalla. Ja olen käyttänyt searchia.
                BMW e39 535i -98
                Volvo s80 2,4 -02

                Comment

                • fraatti
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2002
                  • 4630
                  • Tampere

                  #23
                  Originally posted by Extremaah View Post
                  En viittinyt alottaa uutta topiccia, joten tähän kirjoittelen.

                  Itsellä on -97 535 bemarissa täysin sama ongelma, kuin topicin aloittajalla eli vesi tihkuttaa pikkuhiljaa ylävesiletkun liitoksesta jossa on pieni hiushalkeama. Syylärihän tuosta menee vaihtoon, mutta onkos tossa koneessa normaalia, että ylävesiletku paisuu silminnähtävästi silloin kun antaa kierroksia? Myös vettä tulee silloin halkeamasta hieman enemmän eli ilmeisesti vesipumppu toimii vielä..

                  Tyyppivika tuo on, sen tiedän, mutta kuinka kauan tolla voi ajella tollasena? Lämmöt pysyy normaalina, mutta nousevat kylmästäkin koneesta aika nopeasti siihen 90 asteeseen. En tiedä sitten onko tämä kasikoneen ominaisuus?

                  Ja mistähän näitä jäähdyttimiä mahtaa saada halvimmalla. Ja olen käyttänyt searchia.
                  eday.de:sta saa syyläreitä halvalla.. Itse vaihtaisin syylärin hetimmiten.. sitten kun tuo tuosta lohkeaa niin matkantekohan loppuu siihen.. En ainakaan viitisi ruveta kokeilemaan että mikähän päivä se mahtaa olla kun se pettää lopullisesti
                  F11 535dX LCI
                  Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                  Comment

                  • Komu
                    BTCF Member
                    • Sep 2004
                    • 1039
                    • Nurmijärvi

                    #24
                    Originally posted by Extremaah View Post
                    mutta onkos tossa koneessa normaalia, että ylävesiletku paisuu silminnähtävästi silloin kun antaa kierroksia?

                    Lämmöt pysyy normaalina, mutta nousevat kylmästäkin koneesta aika nopeasti siihen 90 asteeseen. En tiedä sitten onko tämä kasikoneen ominaisuus?

                    Ylävesiletku hajos samoihin aikoihin ku jäähdytin, ainakin näin mulla. Letku makso laakkosen tiskiltä ilman alennuksia jotain 20€. Eräästä toisestakin ylävesiletku rupes paisumaan. Ajoissa vaan vaihtoon.

                    Samassa rytäkässä sit jäähdytin halkes ylävesiletkun juuresta, tiedä sitten väänsinkö liian tiukalle ylävesiletkua siihen?

                    Käytetyn jäähdyttimen ostin itse www.varaosahaku.fi ja toiminut nyt toistaiseksi vuoden. Epäilyttää tietenkin... Olisko pitäny laittaa uus...

                    Nopeasti lämmöt nousee. 2-5km ni on siinä puolessavälissä.
                    Nyt ix m60 2024

                    ex:E70 X5 40d + F31 330d
                    Ex Harraste: E34 M5 Turbo maililla 331km/h
                    Myyty tämäkin335d E91 perheauto
                    Vanhemmat Ex: E36/7 Z3M Coupe 1999, E38 730i 1995, E34 525iax 1993, E39 540ia 1996

                    Comment

                    • Vehkis
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2007
                      • 1441
                      • Turku

                      #25
                      Originally posted by Komu View Post
                      Ylävesiletku hajos samoihin aikoihin ku jäähdytin, ainakin näin mulla. Letku makso laakkosen tiskiltä ilman alennuksia jotain 20€. Eräästä toisestakin ylävesiletku rupes paisumaan. Ajoissa vaan vaihtoon.

                      Samassa rytäkässä sit jäähdytin halkes ylävesiletkun juuresta, tiedä sitten väänsinkö liian tiukalle ylävesiletkua siihen?

                      Käytetyn jäähdyttimen ostin itse www.varaosahaku.fi ja toiminut nyt toistaiseksi vuoden. Epäilyttää tietenkin... Olisko pitäny laittaa uus...

                      Nopeasti lämmöt nousee. 2-5km ni on siinä puolessavälissä.
                      Mulla ainakin alkoi turpoamaan se ylävesiletku..
                      Ja tosiaan ajoissa vaihtoon,niin uskallat lähteä pidemmällekkin reisulle.
                      Nyt: VW Golf 1.4 TSI 118kW -10
                      ex E39 535iA -97
                      sekä x määrä riisikippoja


                      Kesäautona toimii vw kupla -65

                      Comment

                      • kaol
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2003
                        • 5007
                        • Ilmajoki

                        #26
                        Originally posted by Epäuskollinen autoilija View Post
                        Jos vesipumpusta on siipiä poikki, niin vesi ei kierrä kunnolla ja jäähdytysjärjestelmään kertyy liian suuri paine.
                        Vaikka on vanha juttu, niin tulevaisuuden Haku -ominaisuuden käyttäjiä varten huomautan, että tuo ei pidä paikkaansa.

                        Syylärin tai paisuntasäiliön korkissa on aina venttiili, joka aukeaa, jos järjestelmän paine nousee liian suureksi. Eli vaikka moottori keittäisi, niin periaatteessa järjestelmän paine ei nouse paljoa yli venttiilin aukeamisarvon. Jos syyläri tästä huolimatta menee rikki paineen vuoksi, niin sitten sen vuoro vain on mennä rikki. (Se korkki tietty kannattaa myös vaihtaa esim. 15v. välein)
                        Kokeilemalla se selviää...

                        Comment

                        • reddewil
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2003
                          • 3015
                          • West Coast

                          #27
                          Originally posted by kaol View Post
                          Vaikka on vanha juttu, niin tulevaisuuden Haku -ominaisuuden käyttäjiä varten huomautan, että tuo ei pidä paikkaansa.

                          Syylärin tai paisuntasäiliön korkissa on aina venttiili, joka aukeaa, jos järjestelmän paine nousee liian suureksi. Eli vaikka moottori keittäisi, niin periaatteessa järjestelmän paine ei nouse paljoa yli venttiilin aukeamisarvon. Jos syyläri tästä huolimatta menee rikki paineen vuoksi, niin sitten sen vuoro vain on mennä rikki. (Se korkki tietty kannattaa myös vaihtaa esim. 15v. välein)
                          Ja ainakin vajaamukisissa on ollut viallisia korkkeja, joten paine on ja voi olla liikaa kun pumppu prakaa...
                          ...

                          Comment

                          • jarkkil
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2006
                            • 264

                            #28
                            Joo mulla on haljennu jäähdyttäjä täysin samasta kohdasta kahdesta eri autosta eli 535 aikaisemmin ja nyt 540:stä. Niin ja molemmat on e39. Niin minähän tätä sillo aikoinaan ihmettelin ja todellakin tää taitaa tulla näihin kaikkiin jossain vaiheessa:think Se korkki taitaa olla paras "henkivakuutus" näihin autoihin ja kannattaa vaihtaa vaikka ihan varmuuden vuoksi. (15€) Molempiin pirsseihin jäähdyttäjät makso muistaakseni 220-240 välillä ihan paikallisesta ad varaosa liikkeestä (hella behr)

                            Comment

                            • Behemoth
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2006
                              • 562

                              #29
                              Isännän E39 535 -97:ssa on paisuntasäiliö haljennut kerran, kenno vaihdettu sekä toissa päivänä myös kuumavesiletku (yläletku syyläriin) vaihdettu. Tuo yläletku oli turvonnut rumasti ja oli todella väsynyttä kumia. Täysin onneton tuo jäähdytysjärjestelmä M62:ssa.
                              E66 730Ld LCI

                              ex: E36 316, E34 535, E36 328, E38 740iA, E36 325tdsA, E39 525tdsA Touring, E39 530d, E60 530dA

                              Comment

                              • kaol
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2003
                                • 5007
                                • Ilmajoki

                                #30
                                Originally posted by reddewil View Post
                                Ja ainakin vajaamukisissa on ollut viallisia korkkeja, joten paine on ja voi olla liikaa kun pumppu prakaa...
                                Silloin syylärin rikkoo rikkinäinen korkki...
                                Kyllä sitä moottoritilaa kannattaa tutkia edes kerran parissa viikossa. Rikkinäisen korkinkin saattaa saada selville, ennen kuin mitää menee rikki.
                                Kokeilemalla se selviää...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎