Announcement

Collapse
No announcement yet.

M30B35 suutin asiaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djanni
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 883
    • 03

    #16
    Kiitos Leka ohjeesta. Pitänee mainita varaosaliikkeessä tuosta samalla kun haen Mazdan vetarin (Joo, kaikki 3 autoa on paskana yhtäaikaa ).

    Eli sen sijaan, että ostaisin Lucaksien kaveriksi yhden Boschin, ostan mieluummin Cell:ltä kokonaan yhtenäisen sarjan käytettyjä Lucaksia - jää sitten varasuuttimia, kun jos yksi hajosi, niin kai ne kohta menee muutkin .

    Mites sitten - ei nyt enää ajankohtaista, mutta uteliaisuutta - jos sitten olisi heittänyt jotkin esim. Toyotan tai vaikka Opelin suuttimet, niin olisiko siitä seurannut jotain boksi-rikkoa tms. ?

    Comment

    • DTR
      BTCF Member
      • Feb 2007
      • 387
      • Vantaa

      #17
      Originally posted by djanni View Post
      Mites sitten - ei nyt enää ajankohtaista, mutta uteliaisuutta - jos sitten olisi heittänyt jotkin esim. Toyotan tai vaikka Opelin suuttimet, niin olisiko siitä seurannut jotain boksi-rikkoa tms. ?
      Tämä kiinnostaisi itseänikin. Maailmalla on vaihdeltu paljon Bosch:n suuttimia Mustangeista yms. M30 moottoreihin. Nuo suuttimet ovat 200cc / 16 tai 14.5 Ohm. Tuleeko tuon 14.5 Ohmisen kanssa ongelmia M30B34 moottorissa? Mistään en ole toistaiseksi löytänyt infoa, että hajoittaisi jotain.
      Last edited by DTR; 07-09-2007, 22:10.
      Mini Cooper S JCW -06
      Ex. E91 330i ///M -11 -bluewater metallic-
      Ex. E87 130i ///M -06 -japanrot-
      Ex. E39 528i ///M -00
      Ex. E34 535i -91

      Comment

      • Erich
        BTCF Member
        • Apr 2005
        • 783
        • Hämeenkyrö

        #18
        Originally posted by DTR View Post
        Tuleeko tuon 14.5 Ohmisen kanssa ongelmia M30B34 moottorissa? Mistään en ole toistaiseksi löytänyt infoa, että hajoittaisi jotain.
        Suurempi vastus -> pienempi virta, I = U/R. Eli kuormittaa vähemmän boksia kuin alkuperäiset. Mikään ei siis ainakaan sen vuoksi hajoa.

        (itsellänikin on kiinni korkeaohmiset, orkkikset olivat tuossa koneessa 3 ohm luokkaa)
        Last edited by Erich; 07-09-2007, 22:50.
        6 - E24 635
        7 - E38 740
        8 - E31 850

        Comment

        • djanni
          Bimmer Enthusiast
          • May 2006
          • 883
          • 03

          #19
          Originally posted by Erich View Post
          Suurempi vastus -> pienempi virta, I = U/R. Eli kuormittaa vähemmän boksia kuin alkuperäiset. Mikään ei siis ainakaan sen vuoksi hajoa.

          (itsellänikin on kiinni korkeaohmiset...)
          Arvaillaanpa nyrkkisääntöä - editoidaan pois jos menee väärin:

          Jos oikeantyyppisiä suuttimia ei ole saatavilla, niin tulee valita korkeampi vastuksiset tilalle. Ainut mahdollinen haitta voi olla mahdollinen tehon alentuminen?

          Näinkö?

          Comment

          • DTR
            BTCF Member
            • Feb 2007
            • 387
            • Vantaa

            #20
            Originally posted by Erich View Post
            Suurempi vastus -> pienempi virta, I = U/R. Eli kuormittaa vähemmän boksia kuin alkuperäiset. Mikään ei siis ainakaan sen vuoksi hajoa.

            (itsellänikin on kiinni korkeaohmiset, orkkikset olivat tuossa koneessa 3 ohm luokkaa)
            Mutta, mutta...kun E34 535 orkkikset ovat 16 Ohmiset (20 asteessa).

            Bentleyn manuaalin mukaan resistanssi vaihtelee lämpötilan mukaan ja pitäisi olla yleensä 10-20 Ohmin välillä. Onko sillä sitten suurta väliä, jos resistanssi 20 asteessa on noissa suuttimissa 14.5? Meikäläinen kun on näistä asioista aika ulapalla

            Tiedustelin asiaa vielä eräältä Ebay-kauppiaalta (palaute 100% positiivinen / 144 kauppaa), joka vastasi:

            "12-16ohm run on the same driver in the ECU. 2-4ohm injectors would not be compatible."
            Last edited by DTR; 07-09-2007, 23:57.
            Mini Cooper S JCW -06
            Ex. E91 330i ///M -11 -bluewater metallic-
            Ex. E87 130i ///M -06 -japanrot-
            Ex. E39 528i ///M -00
            Ex. E34 535i -91

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎