Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nesteet toistuvasti sekasin!!?? 316i m40

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kävelevä katastrofi
    Bimmer Rookie
    • Feb 2006
    • 31
    • Toholampi

    Nesteet toistuvasti sekasin!!?? 316i m40

    Että sitten toisen kerran öljyt ja vedet sekasin. Kansi työstetty, tiivisteet uusittu, tiivistepinnat putsattu huolellisesti... Ja niin vaan taas nesteet sekasin. Oliskohan lohkossa vikaa? Tallin nurkasta löytyis 1.8i, onnistuiskohan 1.6 ja 1.8 yhdistää yx edes jotenki toimiva keskusöljykattila?
    ***Puuttuva järki korvataan liian usein voimalla***

    Ex: 524td e28 -87
    525tdic aut.-92
    318i touring -89
  • Heguli 31
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 9997
    • KVLA

    #2
    Ei vaan olisi kansi halki öljykanavasta vesitilaan?Oliko sama kansi molemmilla kerroilla?

    Comment

    • Kävelevä katastrofi
      Bimmer Rookie
      • Feb 2006
      • 31
      • Toholampi

      #3
      Juups, sama kansi kyllä on. Pitää kai alottaa raadon purkaminen taasen kerran. Alkaa kohta olla jo rutiiniremontti. Auto pajalla useammin ku tankilla...
      ***Puuttuva järki korvataan liian usein voimalla***

      Ex: 524td e28 -87
      525tdic aut.-92
      318i touring -89

      Comment

      • kuukankorpi
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2004
        • 634

        #4
        Ei tullut mieleen sitä kantta koeponnistaa ku oli irti kuitenkin?

        Comment

        • Heguli 31
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 9997
          • KVLA

          #5
          Originally posted by kuukankorpi
          Ei tullut mieleen sitä kantta koeponnistaa ku oli irti kuitenkin?
          Kylmänä koeponnistettu/paineistettu kansi voi antaa "ehjän" tuloksen.Ja ponnistushan ei välttämättä näytä vesi- ja öljykanavan mahdollista yhteyttä,vaan pelkät palotilan halkeamat.
          Last edited by Heguli 31; 26-02-2006, 11:49.

          Comment

          • Kävelevä katastrofi
            Bimmer Rookie
            • Feb 2006
            • 31
            • Toholampi

            #6
            Luultavasti ponnistettu, kun kannen työstäjä rakentanut ikänsä kilpa-autoja. Mutta eipä sitä tullu kysyttyä, kun kannen haki valmiina sorvilta... Saattaahan tuossa olla perääkin, eli tyhmästä päästä kärsii koko kroppa...
            ***Puuttuva järki korvataan liian usein voimalla***

            Ex: 524td e28 -87
            525tdic aut.-92
            318i touring -89

            Comment

            • Obelix
              Bimmer Rookie
              • Feb 2004
              • 60
              • Jokela

              #7
              ei kannata sulkea sitä lohkoakaan pois. kyllä se lohkokin halkee jäätymättä. itsellä seisoo yksi koko kone autotallin nurkassa ja odottaa lohkkon vaihtoa. vetäs öljyt ja vedetsekasin. vesimeni öljytilaan, siitä voi päätellä jotain kummin päin öljy ja vesi menee sekasin

              Comment

              • Kävelevä katastrofi
                Bimmer Rookie
                • Feb 2006
                • 31
                • Toholampi

                #8
                Viime rempasta ei kauaa ole ja silloin vaihdoin öljyt ja suodattimen, kuten jäähdytinnesteet. Öljyt kuitenki näyttää mittatikusta katottuna terveeltä, mutta täyttökorkki harmaa sisäpuolelta ja kostea. Ylävesiletkusta testattuna koneessa tuntuu olevan painetta. Ennusmerkit viittais, että koneremppa taas edessä, tosin tämä 316i eka Bemu, jossa ollu koneen kans ongelmia. Eli oon aikas tietämätön tämän "taudin" tunnusmerkeistä.
                ***Puuttuva järki korvataan liian usein voimalla***

                Ex: 524td e28 -87
                525tdic aut.-92
                318i touring -89

                Comment

                • Heguli 31
                  BTCF Member
                  • Oct 2004
                  • 9997
                  • KVLA

                  #9
                  Originally posted by Kävelevä katastrofi
                  Viime rempasta ei kauaa ole ja silloin vaihdoin öljyt ja suodattimen, kuten jäähdytinnesteet. Öljyt kuitenki näyttää mittatikusta katottuna terveeltä, mutta täyttökorkki harmaa sisäpuolelta ja kostea. Ylävesiletkusta testattuna koneessa tuntuu olevan painetta. Ennusmerkit viittais, että koneremppa taas edessä, tosin tämä 316i eka Bemu, jossa ollu koneen kans ongelmia. Eli oon aikas tietämätön tämän "taudin" tunnusmerkeistä.
                  Kun nesteet on puhtaat,eli silloin ei öljyä ole jäähdytysjärjestelmässä.Ja jos myös öljyt on puhtaat (ei harmaat),niin ei ole myöskään jäähdytysliemiä öljyn seassa.Tuo ölyntäyttökorkin "soppa" voi olla normaalia huohotusmöhnää.Etenkin jos pakkasilla on lyhyttä ajoa paljon.
                  Ja ainahan ylävesiletkussa jonkin verran painetta lämpöisellä/kuumalla moottorilla on.
                  Jos kerran jäähdytysnesteet ja voiteluaineet ei sekoitu ja ei kumpaakaan hävitä,niin putsaat sen korkin kunnolla ja seurailet tilannetta.

                  Comment

                  • Kävelevä katastrofi
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2006
                    • 31
                    • Toholampi

                    #10
                    Pitääpäs seurailla miten tilanne kehittyy. Autolla ei kyllä rempan jälkeen hirmusti oo ajeltu, kun entinen omistaja oli ajellu yhen talvivanteen soikeax. Nyt saatu suht suora vanne alle, että vois ajaa yli kuuttakymppiä ilman amalgaamin irtoilua. Auto ois kyl tarkotus nyplätä hieman edustavammax, tällä hetkellä aika perinteinen kauppakassi (tai ehkä paremminki putkikassi ku ovia on 4...). Kiitokset kaikille allekirjottanutta viisaammille vastauksista!
                    ***Puuttuva järki korvataan liian usein voimalla***

                    Ex: 524td e28 -87
                    525tdic aut.-92
                    318i touring -89

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎