Announcement

Collapse
No announcement yet.

320d pakoputken liitos

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • magelitos
    Bimmer Rookie
    • Feb 2004
    • 31

    320d pakoputken liitos

    Autossa alkoi haista pakokaasu kabiinissa tyhjäkäynnillä. Selvisi että se "haitariliitos" etuKATin jälkeen vuotaa.
    Kysyin BMW:ltä asiasta ja sieltä sanottiin että putki pitää vaihtaa ja mukana tulee etummainen katalysaattori.
    Onkohan kukaan tehnyt tuota liitosta itse? Tuntuis järjettömältä mokoman liitoksen takia vaihtaa putki pakosarjalta takapönttöön asti.

    Auto on
    E46 320d -00
  • JayJay-
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2004
    • 625
    • jkl

    #2
    Itellä oli samanvika ja kyselin kanssa sitä osaa laakkosella niin jotain 600e ois ollu hinta. mittasin sen alkuperäsen haitarinliittimen ja kävin paikallisessa varaosaliikkeessä ja sieltä löyty suunnilleen samanmittanen osa joka kustansi n 20e, vähän joutu vanhaa putkee lyhentää että uus haitari mahtu paikalleen. Aikaa tähän hommaan meni n 2h. Ne mitat varmaan löytyy jostain varaosa luottelosta tai joku avulias vois varmaan kattoa sen.
    Last edited by JayJay-; 14-03-2006, 11:54.
    Autoton..
    ex BMW F10, BMW e92 325d, Audi a4q s-line+,BMW 320d*supadisel*,e91 325i "No fat chicks car will scrape"

    Comment

    • magelitos
      Bimmer Rookie
      • Feb 2004
      • 31

      #3
      Vähän samaa suunnittelin itsekin. Miten muuten haitarin kiinnitys, hitsaamalla vai klemmarilla?

      Comment

      • TINTTI
        Bimmer Fanatic
        • May 2004
        • 404
        • ...kuvan kaunis Koivuhaka

        #4
        Tuo KAT ei taida diisselissä paljon muuta tehdä kun ahistaa, eli ei kaiketi vaikuta päästöarvoihin, vai miten on?!?

        Jos EI, niin tyhjennä samaan syssyyn iskuporakoneella se katti, enenkuin laitat uuden jouston paikalleen. Ja onhan noita firmoja joka tekee noita putkia ihan mittatilauksesta. Sieltäkin niitä joustoja saa, jos muualta ei löydy...
        420dxA/f36/GrandCoupe/Business M Sport/~190hp/400nm
        ex523iA/f10/sedan/business/161tkm/~200hp/270nm
        ex320iA/e93/cabrio/Business/118tkm/~170hp/210nm
        ex325i/e30/cabrio/M-tech I/196tkm/~170hp/220nm
        ex320i/e30/cabrio/M-tech I/211tkm/~140hp/170nm
        ex320d/e46/sedan/Kanilakki/363tkm/~170hp/350nm

        Comment

        • JayJay-
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2004
          • 625
          • jkl

          #5
          Originally posted by magelitos
          Vähän samaa suunnittelin itsekin. Miten muuten haitarin kiinnitys, hitsaamalla vai klemmarilla?
          no kyllähän se kannattaa hitsata
          Autoton..
          ex BMW F10, BMW e92 325d, Audi a4q s-line+,BMW 320d*supadisel*,e91 325i "No fat chicks car will scrape"

          Comment

          • JayJay-
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2004
            • 625
            • jkl

            #6
            Originally posted by TINTTI
            Tuo KAT ei taida diisselissä paljon muuta tehdä kun ahistaa, eli ei kaiketi vaikuta päästöarvoihin, vai miten on?!?

            Jos EI, niin tyhjennä samaan syssyyn iskuporakoneella se katti, enenkuin laitat uuden jouston paikalleen. Ja onhan noita firmoja joka tekee noita putkia ihan mittatilauksesta. Sieltäkin niitä joustoja saa, jos muualta ei löydy...
            ei kannata jos on ylimääräsenä toinen putkisto niin sit
            Autoton..
            ex BMW F10, BMW e92 325d, Audi a4q s-line+,BMW 320d*supadisel*,e91 325i "No fat chicks car will scrape"

            Comment

            • Spetke
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 3452
              • Janakkala

              #7
              Originally posted by TINTTI
              Tuo KAT ei taida diisselissä paljon muuta tehdä kun ahistaa, eli ei kaiketi vaikuta päästöarvoihin, vai miten on?!?

              Jos EI, niin tyhjennä samaan syssyyn iskuporakoneella se katti, enenkuin laitat uuden jouston paikalleen.

              Oot sä melkonen seppä...
              Älä nyt missään nimessä mene toimivaa kattia rikkomaan !
              ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

              Comment

              • magelitos
                Bimmer Rookie
                • Feb 2004
                • 31

                #8
                Kiitti tiedoista, ei oo todellakaan tarkoitus rikkoa mitään vaan ehjätä se pakoputken liitoshässäkkä.
                Yleensä en käytä mitään pajakonsteja mut pistää miettimään kun alkuperäinen osa yli 600 e + työt vs. liitosputki 20e + pari tuntia töitä.

                Comment

                • asvirkku
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2004
                  • 514
                  • Bern

                  #9
                  320 d e46 pakokaasu pakoputki

                  Originally posted by magelitos View Post
                  Kiitti tiedoista, ei oo todellakaan tarkoitus rikkoa mitään vaan ehjätä se pakoputken liitoshässäkkä.
                  Yleensä en käytä mitään pajakonsteja mut pistää miettimään kun alkuperäinen osa yli 600 e + työt vs. liitosputki 20e + pari tuntia töitä.
                  Vanha thread, ilmeisesti tyyppivika joten laitanpa rapparin kun joukon 320d:hin alkaa kertyä tota kilsaa.

                  Eli pakokaasu haisee sisälle, vikana haljennut haitariliitos katin ja takaputken välissä. Uusi putki turbolta takaputkelle sisältää tämän liitoksen ja ohhoh myös katin, osa maksaa 600 € (ei näin)(realoem.com osanumero 18317786347).

                  Auto Pakoputkihuolto Tiittaselle (Kannelmäki Hki), 120€ töineen (1 tunti), leikattu liitos irti, tarvikeliitos hitsattu tilalle. Noita voi vaihtaa 4 vuoden ajan 1 vuodessa ja silti halvempaa ku Laakkosen röörit...

                  T AV
                  e60 550iA - e32 730iA - Freude am Fahren

                  Comment

                  • bemue46da
                    Newbiemmer
                    • Jan 2007
                    • 4

                    #10
                    Haitarin mitat

                    Huomenta

                    Muistasko kukaan mitkä tämän "haitari liitoksen" mitat olisivat, niin ei tarviis käydä purkamassa suojia ja mittamassa...
                    Minkälainen rakenne tossa on? jonkinlainen jousi sisällä vai?



                    Auto on 320 d -02

                    Comment

                    • asvirkku
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2004
                      • 514
                      • Bern

                      #11
                      Originally posted by bemue46da View Post
                      Huomenta

                      Muistasko kukaan mitkä tämän "haitari liitoksen" mitat olisivat, niin ei tarviis käydä purkamassa suojia ja mittamassa...
                      Minkälainen rakenne tossa on? jonkinlainen jousi sisällä vai?



                      Auto on 320 d -02
                      Moi,

                      Liitteenä kuvia operaatiosta, putken koosta en osaa sanoa. Näyttäisi olevan saman paksuinen kuin keskivaimentimen paikkeilla paljaana ollessaan --> auton alle vaan.

                      T AV
                      Attached Files
                      Last edited by asvirkku; 29-01-2007, 09:17.
                      e60 550iA - e32 730iA - Freude am Fahren

                      Comment

                      • Zarge
                        Newbiemmer
                        • Feb 2007
                        • 9
                        • Raahe

                        #12
                        Kuin myös.. E46 320d -99

                        Olisi vähän ongelmana sama kyseinen putken pätkä.. Ei ole puhki tai poikki ainakaan vielä, mutta nähtävästi ratkeamassa liitoksistaan. Tyhjäkäynnillä matalammalla kierrosalueella tämä kohta putkesta rämisee suht häiritsevästi.
                        Wetterillä kehuivat hinnaksi 580€ plus työt. Taidan varautua kuitenkin tarvikehaitaripalan vaihtoon. Kuinkahan kauan noi kestäny kellä on vaihdettuna ja onko tullut ongelmia?

                        Comment

                        • JayJay-
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2004
                          • 625
                          • jkl

                          #13
                          Originally posted by Zarge View Post
                          Olisi vähän ongelmana sama kyseinen putken pätkä.. Ei ole puhki tai poikki ainakaan vielä, mutta nähtävästi ratkeamassa liitoksistaan. Tyhjäkäynnillä matalammalla kierrosalueella tämä kohta putkesta rämisee suht häiritsevästi.
                          Wetterillä kehuivat hinnaksi 580€ plus työt. Taidan varautua kuitenkin tarvikehaitaripalan vaihtoon. Kuinkahan kauan noi kestäny kellä on vaihdettuna ja onko tullut ongelmia?
                          hyvin on kestäny, ainoo vaan että nyt ilmeisesti takavaimentimesta on jotain hilua lähteny irti kun pärisee ja varsinki kylmänä kun käynnistää..? kellään vastaavia ongelmia?
                          Autoton..
                          ex BMW F10, BMW e92 325d, Audi a4q s-line+,BMW 320d*supadisel*,e91 325i "No fat chicks car will scrape"

                          Comment

                          • erese
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2006
                            • 478
                            • Vantaa

                            #14
                            Originally posted by JayJay- View Post
                            hyvin on kestäny, ainoo vaan että nyt ilmeisesti takavaimentimesta on jotain hilua lähteny irti kun pärisee ja varsinki kylmänä kun käynnistää..? kellään vastaavia ongelmia?
                            Joo täällä kanssa joku siellä rämisee ja resonoi kylmänä jonkin aikaa ja muutenkin tuossa hieman alle 1000 rpm ja hieman alle 2000 rpm alueella. Merkkihuollossa totesivat että etukatista on rojut lähtenyt liikkeelle, eivät sanoneet juuta eikä jaata tuon haitariliitoksen rikkoutumiseen. Kovasti halusivat vaihtaa koko etuputken. Mutta haitariliitos näyttää kyllä ihan ehjältä päällepäin että ota nyt selvää onko se ehjä vai ei, vai onko katti entinen...
                            F40 -20
                            F20 -13
                            E46 320D Touring -01
                            E36 "nokivasara" Touring -99

                            Comment

                            • erese
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2006
                              • 478
                              • Vantaa

                              #15
                              Tulipas sitten käytyä tuolla pakoputkihuolto Tiittasella, selvisi syykin räminään eli allaolevasta kaaviosta osa nro. 13 oli murtunut poikki



                              Pakoputkiexpertti Tiittanen väsäs osan uuteen kuosiin ja nyt ei rämise yhtään

                              Eli eli ei ollu joustokappaleessa tai ylipäätänsä pakoputkessa/katalysaattorissa mitään vikaa vaikka näin väittivät "valohoitoliikkeessa" Pelkkää K*usetusta kaikki tyynni tuo merkkihuollon diagnoosi Mutta Tiittaselle kaikki pointsit
                              F40 -20
                              F20 -13
                              E46 320D Touring -01
                              E36 "nokivasara" Touring -99

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎