Announcement

Collapse
No announcement yet.

Koneen huohotus..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rado
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 716

    Koneen huohotus..

    Millainen on ns. "normaali" huohotus?

    Jos korkin avaa tyhjäkäynnillä, niin se jää pomppimaan suuaukkoon, muttei kumminkaan putoa pois?

    Jos käden laittaa korkin tilalle, niin se ei saa tulla öljyiseksi?

    Pidemmän aikaa jo mietityttänyt tuo dieseleiden normaali tai hyväksyttävä huohotus..

    Valaiskaa, kiitos =)
  • Rado
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 716

    #2
    Kellään ei siis kone huohottele, tai siihen ei ainakaan olla kiinnitetty sen enempää huomiota?

    Comment

    • GOOFY
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2005
      • 4139
      • .

      #3
      Jos käden laittaa korkin tilalle, niin se ei saa tulla öljyiseksi?

      aika huono olis voitelu jos käsi ei öljyyntyis...
      E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

      Comment

      • Rado
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2006
        • 716

        #4
        Originally posted by GOOFY
        Jos käden laittaa korkin tilalle, niin se ei saa tulla öljyiseksi?

        aika huono olis voitelu jos käsi ei öljyyntyis...
        Niinpä, mutta saako korkki lentää menemään auki-asennossa tyhjäkäynnillä?

        Comment

        • mr.b
          Bimmer Rookie
          • Nov 2004
          • 169
          • pietarsaari

          #5
          ei sinne ainakaan painetta saa tulla.

          Edit: oliko se diiseli?, sit en tiedä saako painetta olla mutta ei ainakaan bentsiini koneessa saa olla.
          Last edited by mr.b; 18-03-2006, 23:56.
          BMW 320iA Touring -95
          Porsche 944 -86
          Buell xb9r -03
          Marin san rafael ~89
          Jalat -70

          Comment

          • larmatin
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 1118
            • Perttula

            #6
            -huohotus kannattaa katsoa noin 1500-2500rpm.
            -ja oikea huohotuksen katsomis paikka on huohotin letku.
            -oli bensa tai diisseli niin kummassakaan siellä ei saa olla painetta
            -huohotin letkusta kuuluu tulla jotain mutta mikään pakoputki se ei saa olla.
            -kampikammion paineen (huohottimen tukkeutumisen)voi kokeilla öljykorkista, painetta ei saa olla yhtään.
            -käden pitää tulla öljyiseksi kun laitat sen korkin paikalle

            Comment

            • Rado
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2006
              • 716

              #7
              Eli jos korkkiin muodostuu painetta, niin syy on vain ja yksinkertaisesti kampikammion tukkeutuneesta huohotinjärjestelmästä?

              Comment

              • -Tapi
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 3117
                • Välisuomi

                #8
                Haloo perustekniikka!

                Jos kone huohottaa, oikeaa määrää et saa selville muuten kuin mutuna, ellet tee ohivuotomittausta. Mitään nyrkkisääntöä ei ole olemassa jotta selviäisi ilman mittausta..
                ---

                Comment

                • Rocla
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2002
                  • 7692
                  • Kajaani

                  #9
                  Originally posted by Rado
                  Eli jos korkkiin muodostuu painetta, niin syy on vain ja yksinkertaisesti kampikammion tukkeutuneesta huohotinjärjestelmästä?
                  Tai runsaasta ohivuodosta.
                  Olli.

                  Comment

                  • larmatin
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 1118
                    • Perttula

                    #10
                    Originally posted by Rado
                    Eli jos korkkiin muodostuu painetta, niin syy on vain ja yksinkertaisesti kampikammion tukkeutuneesta huohotinjärjestelmästä?

                    kyllä

                    tokihan siinä korkissa painevaihteluita esiintyy ja korkki läpättää reijässään mutta nytten puhutaan paineesta.
                    sitä kun pitää paikoillaan(korkkia) jonkin aikaa koneen käydessä ja avaa sen niin se ei saa "suhahtaa"

                    Comment

                    • Rado
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2006
                      • 716

                      #11
                      Originally posted by larmatin
                      kyllä

                      tokihan siinä korkissa painevaihteluita esiintyy ja korkki läpättää reijässään mutta nytten puhutaan paineesta.
                      sitä kun pitää paikoillaan(korkkia) jonkin aikaa koneen käydessä ja avaa sen niin se ei saa "suhahtaa"
                      Kiitti hyväst vinkistä..
                      Eli ei niin kuin pitkänmatkan revityksen jälkeen jäähdyttimen korkille kävi =)

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎