Announcement

Collapse
No announcement yet.

M30B35 nykii, ei ota kierroksia, huono tyhjäkäynti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dualfun
    Moderator
    • Jan 2003
    • 17838
    • PKS

    #16
    Originally posted by kepaantsa
    Kiitos tästä linkistä, huomattavasti enemmän jo varmuutta tuostakin asiasta.

    Oma uusi vauhtipyörä on laitettu samaan kohtaan kuin automaatin, joten se pitäisi olla ok. Edelleenkään en ole tosin saanut varmuutta siihen, onko sillä merkitystä että toisissa vauhtipyörissä Z ja TO kohdat on merkitty kevyellä uralla ja omassani 1mm paksuisella kiiltävällä nastalla. Samoin antureiden kohdistus mietityttää. Asentotunnistin kyllä on siellä kehällä missä Z ja TO nastat, mutta se nopeusanturi.. Taitaa olla kohdistettu vauhtipyörän kytkinlevypintaan.

    Larmatin: Ei ole lambdaa tässä vehkeessä.

    Ja kokeilut sen kuin jatkuivat taas toissapäivänä:
    -Toinen ilmamäärämittari ei toiminut sen paremmin
    -Toisella puolalla tuntui ottavan vähän paremmin jengaa mutta ei se vieläkään toiminut niinkuin piti, joten en haluaisi uskoa millään tavalla tähän. Oma puola antoi kuitenkin aika hyvät arvot, no + ja - napojen väliltä tuli resistanssiksi 1.0 ohm, vaikka huolto-opas sanoi 0.5 ohm. Sama kyllä oli sillä toisellakin puolalla. Ehjä?
    -Kaikki tulpanjohdot mitattu. 6k ohm tulpanjohdoille hyvin tarkasti kaikille, 2k ohm puolan johdolle. Normaali?
    -Suuttimien johdot irroitettu ja puhdistettu. Samalla mitattu suuttimien resistanssi, kaikki näytti oikeaa.
    -Motronic anturit mitattu, resistanssit ainakin kunnossa. Johdot 100% varmasti oikein päin.
    -Tulpat vaihdettu 200km sitten
    -Tankissa uutta bensaa
    -Bensapumppu ok, bensa haisee konehuoneessa hyvin

    Bensanpaineensäädin edelleen testaamatta (ei sopivaa mittaria, eikä 3bar säädintä.. oikea?), muuten alkaa kaikki mahdollinen olla testattu.

    Ja kappas kruunauksena tälle illalle noi tarkistukset tehneenä auto ei enää lähtenyt käyntiin eikä lähde vieläkään. Tarkistukset ja tuplatarkistukset tehty että kaikki pitäisi olla ok. Bensaa saa ihan varmasti mutta tuntuu ettei sytytä. V-käyrä oli niin huopussaan, että ei kiinnostanut katsoa lyökö tulppa kipinää etc. Sitä pitää tutkia, mutta onko tämä nyt samaa ongelmaa vai ei... ?
    Last edited by Dualfun; 28-03-2006, 15:26.
    E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
    E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

    E28 ///M535i '87 zinnoberrot

    ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
    ½ E36
    ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
    Muut talouden vehkeet:
    E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
    Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
    Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

    Comment

    • ZoMbiE
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2003
      • 2583
      • Lohja, Virkkala

      #17
      Koitas räplää viel sitä suuttimien virtajohtoa, mulla koneremontissa se oli auki, ja putsasin, mutta kun laitoin takas, niin siinä ei jostain syystä ollut kontaktia, eli suuttimet ei auennu ollenkaan. otin sen pari kerta auki ja takas kii, ni sit alko toimii. Toivottavasti ois joku noin iisi..
      Ja tuo aiemmin mainittu suuttimien o-rengasjuttu vois olla mahdollinen, kun auto seissyt ja mitään sille ei ole tehty, niin ehkä juuri joku tiiviste joka päässyt kuivumaan ja alkanu vuotaa? Mites se bensansuodatin?
      Last edited by ZoMbiE; 07-04-2006, 23:41.

      Comment

      • kepaantsa
        Bimmer Rookie
        • Apr 2004
        • 71
        • lahti

        #18
        Ihan villi veikkaus et vika on niis vauhtipyörä/anturi hommis.Ei tuu ihan äkkiä muuta mieleen jos auto on kerran toiminut kunnolla kun oot ajanut sen talliin.En usko et koneesta/ruutasta olis jokin mennyt noin pahasti rikki pelkästä seisomisesta,etteikö lähtis käyntiin.Voi olla et oon väärässä.

        Comment

        • Meisseli
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2003
          • 1003
          • Kotka

          #19
          Originally posted by Dualfun
          resistanssiksi 1.0 ohm, vaikka huolto-opas sanoi 0.5 ohm. Sama kyllä oli sillä toisellakin puolalla. Ehjä?
          Jos mittari näytti 1 ohmia (eli siitä ei ole vähennetty mittajohtojen ja liitosten resistanssia) niin arvo on ihan kohdallaan. Mittajohdoista tulee vähintään tuo puolikas extraa.
          Eioo penaria alla enää.. :(

          Comment

          • reddewil
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2003
            • 3015
            • West Coast

            #20
            Originally posted by Meisseli
            Jos mittari näytti 1 ohmia (eli siitä ei ole vähennetty mittajohtojen ja liitosten resistanssia) niin arvo on ihan kohdallaan. Mittajohdoista tulee vähintään tuo puolikas extraa.
            Saa aika paska mittari olla jos 0,5Ohmia tulee piuhoista? Miten mittaat 500000Ohmin juttuja?
            Noh, millä lie mittailette, mut toi 0,5Ohm viittais etuvastukselliseen puolaan, muuten voi lämmetä käytössä. Eli se 1Ohm ihan ok.

            Siihen vikaan vielä, niin ettei se auto käy edes kylmänä hyvin, sillon ku se lähti käyntiin? Ajattelin vaan jos boxi ois kaput, tai vaan särki? Et oo koittanu samanlaisella boxilla ( toimivalla) ?
            e30 m3-boxeja oon laittanu iskuun juurkin tuon paukutus, käynnistymättömyys, sammumis, jne. ongelmien kanssa. Ja juurikin bensaa saa, kun haisee mutta kipuna hukassa/vajaa/häviää....
            ...

            Comment

            • Meisseli
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2003
              • 1003
              • Kotka

              #21
              Originally posted by reddewil
              Saa aika paska mittari olla jos 0,5Ohmia tulee piuhoista? Miten mittaat 500000Ohmin juttuja?
              Mikäs kompa tässä nyt on? Helpostihan tommosta 500 kilon vastusta mittaa, ei siinä paljon mieltä vaivaa onko se tarkka arvo nyt 500000,0 Ohmia vai 500000,5 Ohmia. Erittäin pientä resistanssia mitatessa se mittajohtojen resistanssi alkaa häiritä.
              Eioo penaria alla enää.. :(

              Comment

              • Zetz
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2005
                • 3230
                • Joensuu

                #22
                joko vika selvinnyt?
                puh/txt/whatsapp: 0452673541
                näillä mennään talvella:
                e39 523ia arctic silver
                e87 116i Japanrot
                ja näillä kesällä:
                e30 328i *Rot m50b28

                Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2

                Comment

                • wtw
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 123

                  #23
                  Arvon sielunveli

                  Ittellä kans sama ongelma ton m30b35:sen kanssa(535 vm-90). Autoon tehtiin talvella kansiremppa ja kun sain padan kasaan ni auto kävi ja kukkui ihan normaalisti. Ajoin sillä pari päivää ja n.150 km, minkä jälkeen alkoi pätkiä kaasua painaessa. Tyhjäkäynnillä kuullosti kuin olisi käynyt viidellä,pröpötti niin perkeleesti. Pari päivää etittiin vikaa ja eilen ei suostunut enää käynnistymään melkeen ollenkaan. Jos sen käyntiin saa niin melkeen täydellä kaasulla kierrokset nousee n. 1500:n ja bensa haisee vähän turhankin paljon. Bensaa mylly kyllä saa ja kipinäkin on kunnollinen (pyörijä, virranjakajan kansi, puola ja puolan johto vaihdettu, suuttimet putsattu ja testattu) Yhdessä vaiheessa auto kävi käynnistyksen jälkeen n. 30 s. kunnolla minkä jälkeen taas vika palasi. Alkaa pikkuhiljaa itelläkin ideat loppumaan... Oiskos kenelläkään mitään tietoa et millasia lukemia ton ilmamäärämittarin pitäis antaa?

                  Comment

                  • maako77
                    BTCF Member
                    • Apr 2006
                    • 234
                    • Kotka

                    #24
                    voi kele!! ongelman ratkasu puuttuuuuuuuuu.. kun just itelläkin olis samanlainen vika. eli kansi remppa ollu eikä lähe kukkumaan kunnolla. putkesta tulee mustaa urakalla ja kuulostaa ihan 5 pyttyseltä.

                    Olis kiva kun tehdää kyselyitä ni vois laittaa lopputuloksetkin niihin.


                    mut jatkan etsimistä jos löytäisin haluamani....
                    535xd f11 -11
                    Ex.
                    550iA Touring -06
                    -545i A -04
                    -535i sedan -88-
                    -540i -10/97- 6-speed sedan
                    -525i -89-
                    -320i -98 4d-
                    -535i sedan -88-
                    -525tdsa touring -93-

                    Comment

                    • Dualfun
                      Moderator
                      • Jan 2003
                      • 17838
                      • PKS

                      #25
                      Originally posted by maako77
                      voi kele!! ongelman ratkasu puuttuuuuuuuuu.. kun just itelläkin olis samanlainen vika. eli kansi remppa ollu eikä lähe kukkumaan kunnolla. putkesta tulee mustaa urakalla ja kuulostaa ihan 5 pyttyseltä.

                      Olis kiva kun tehdää kyselyitä ni vois laittaa lopputuloksetkin niihin.


                      mut jatkan etsimistä jos löytäisin haluamani....
                      Ratkaisu uupuu täältäkin, mutta aloitin aiheesta uuden topikin sillä kesän aikana tuli puuhasteltua yhtä sun toista ja välillä koko koneen käynnistyskin oli kateissa...



                      Tuonne kerron jatkoa kunhan sellaista tulee, valitettavasti kiirettä on pitänyt muiden projektien kanssa ja siksi auto seisoo edelleen tallilla.
                      E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                      E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

                      E28 ///M535i '87 zinnoberrot

                      ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                      ½ E36
                      ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                      Muut talouden vehkeet:
                      E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                      Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
                      Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                      Comment

                      • bmw 525
                        Newbiemmer
                        • Mar 2011
                        • 6
                        • lieksa

                        #26
                        bmw

                        mulla on ihan samanlaiset oireet m30b35...mikä oli sulla vikana?

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎