Originally posted by kepaantsa
Oma uusi vauhtipyörä on laitettu samaan kohtaan kuin automaatin, joten se pitäisi olla ok. Edelleenkään en ole tosin saanut varmuutta siihen, onko sillä merkitystä että toisissa vauhtipyörissä Z ja TO kohdat on merkitty kevyellä uralla ja omassani 1mm paksuisella kiiltävällä nastalla. Samoin antureiden kohdistus mietityttää. Asentotunnistin kyllä on siellä kehällä missä Z ja TO nastat, mutta se nopeusanturi.. Taitaa olla kohdistettu vauhtipyörän kytkinlevypintaan.
Larmatin: Ei ole lambdaa tässä vehkeessä.
Ja kokeilut sen kuin jatkuivat taas toissapäivänä:
-Toinen ilmamäärämittari ei toiminut sen paremmin
-Toisella puolalla tuntui ottavan vähän paremmin jengaa mutta ei se vieläkään toiminut niinkuin piti, joten en haluaisi uskoa millään tavalla tähän. Oma puola antoi kuitenkin aika hyvät arvot, no + ja - napojen väliltä tuli resistanssiksi 1.0 ohm, vaikka huolto-opas sanoi 0.5 ohm. Sama kyllä oli sillä toisellakin puolalla. Ehjä?
-Kaikki tulpanjohdot mitattu. 6k ohm tulpanjohdoille hyvin tarkasti kaikille, 2k ohm puolan johdolle. Normaali?
-Suuttimien johdot irroitettu ja puhdistettu. Samalla mitattu suuttimien resistanssi, kaikki näytti oikeaa.
-Motronic anturit mitattu, resistanssit ainakin kunnossa. Johdot 100% varmasti oikein päin.
-Tulpat vaihdettu 200km sitten
-Tankissa uutta bensaa
-Bensapumppu ok, bensa haisee konehuoneessa hyvin
Bensanpaineensäädin edelleen testaamatta (ei sopivaa mittaria, eikä 3bar säädintä.. oikea?), muuten alkaa kaikki mahdollinen olla testattu.
Ja kappas kruunauksena tälle illalle noi tarkistukset tehneenä auto ei enää lähtenyt käyntiin eikä lähde vieläkään. Tarkistukset ja tuplatarkistukset tehty että kaikki pitäisi olla ok. Bensaa saa ihan varmasti mutta tuntuu ettei sytytä. V-käyrä oli niin huopussaan, että ei kiinnostanut katsoa lyökö tulppa kipinää etc. Sitä pitää tutkia, mutta onko tämä nyt samaa ongelmaa vai ei... ?
Comment