Announcement

Collapse
No announcement yet.

m20b25 optimaali puristussuhde turbotukseen.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 69ville
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2003
    • 375
    • kiiminki-casa-neidari

    #16
    Originally posted by SledgeHammer82 View Post
    Esim. samaa teknistä tasoa edustava M106 (käytännössä M30) 745i:ssä oli 7,0:1 puristuksilla.
    onko faktaa? kyllähän tuo m106 on aika hengetön pienillä kiorroksilla mut enpä ois uskonu et noin pienen rutut on

    Comment

    • anttti
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2003
      • 655
      • Hellzzzinki by nite

      #17
      Originally posted by 69ville View Post
      onko faktaa? kyllähän tuo m106 on aika hengetön pienillä kiorroksilla mut enpä ois uskonu et noin pienen rutut on
      Nope. M102:ssa rutut on 7,0:1, kun taas M106:ssa 8,0.
      vehkeet levällään...

      Comment

      • Ter0
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2003
        • 297
        • Tampere

        #18
        10.8 rutut täällä m20b25:ssa.. 0.6-0.7 ahdoilla karvan alle 300hp ja 418Nm.
        Yli 0.7 mentäessä ei tahdo kipinä riittää vaikka onkin suorasytytys.
        2.5l kampura, 85.5 poraus -> kuplan männät + 130mm veivit ja koneistettu kansi jossa vakionokka. Ainiin ja jotenki modattu Garretin GT37.

        Ympärivuotisia kilometrejä takana 30tkm, mukava ajaa kaupunnissaki.

        Jahka saan männät vaihdettua niin ajattelin laskea rutut sinne 9.5 pintaan niin tohtii ahtaa lissää.
        ______________________________
        BP-2010 burnismestari \o/
        ______________________________
        -Ter0
        [email protected]
        TT-Speed Oy

        Comment

        • SledgeHammer82
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 1651
          • Pk-seutu

          #19
          Originally posted by anttti View Post
          Nope. M102:ssa rutut on 7,0:1, kun taas M106:ssa 8,0.
          Käytännössä sama kone M102/M106/M30. Enpäs muistanutkaan, että ensimmäisissä 745iivareissa käytettiin M102:ta.

          Comment

          • ///X-POWER
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2006
            • 424
            • kajaani

            #20
            no niiin nyt alko tulla asia juttuja! eli kuulostas siltä että alle kasin nyt ei kannata enää mennä ruttuja laskemaan.. oli sitte mikä alakerta tahansa. vois varmaan jopa se katti koneen 8,8 olla makimoilleen..tietysti sen moottorinohjauksen ollessa kunnossa. sitte toki jos ei luota vakio kansi pahviin ja laittaa kestävämmän jotka monesti vissiin ovat myös paksumpia, nuo kaupallista mallia olevat?? ..niin puristus taas laskee ja palje alue kasvaa joka ei taas ole nakutuksen kannalta hyväksi. eli nakertaa tavallaan teho resursseja kahdelta kantilta. ja en muuten olekkaan ajanut tosi matalapuristeisella turbolla..siksi yritän muitten kokemusten kautta luoda mielikuvaa.

            Comment

            • 69ville
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2003
              • 375
              • kiiminki-casa-neidari

              #21
              Originally posted by pk-racing View Post
              sitte toki jos ei luota vakio kansi pahviin ja laittaa kestävämmän.
              oisko kuitenki hyvä pitää normaali kansipahvi? ois edes joku "sulake" koneessa ettei vahingon sattuessa ois se mäntä tai muu arvokas hilpe mikä menee?
              mulla oli tuossa eläkeläisessä kuparitiiviste(joka kyllä vuoti) niin en edes yrittäny uudestaa liimata sitä vaan vaihdoin orginellin tilalle...

              Comment

              • Spetke
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 3447
                • Janakkala

                #22
                Ja muistakaa sitten, että alkuperäinen pahvi on vahvempi kuin jokin payenin paska kun tiivistettä ostatte.
                Eli ei mielellään halvinta tarvike lättyä. Kiitos
                ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                Comment

                • Zeik88
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2006
                  • 300
                  • Suonenjoki

                  #23
                  tuo goetze on ihan kohtuu hyvä kansipahvi
                  chevrolet impala 66 2d ht 383 stroker
                  ex: bemarit e46 330ci e36 325 91,E30 325 turbo, e30 325e, e30 316, e21 315.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎