Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mistä uus M40 kone?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • condemn
    Newbiemmer
    • Mar 2004
    • 13
    • HML

    Mistä uus M40 kone?

    Saako mistään tehdasuusia tai vähän ajettuja koneita bimmeriin?
    Autona olisi E30 vm.90 1.6 M40 moottorilla.
    Mitä tarvitsee tehdä jos vaihtaa tähän 318iS:n koneen, siis tämän uudemman M40 version siitä? Tarvitseeko johtosarjoja vaihtaa tai auton ecu:a tai vastaavaa?
    Mutta mistä yleensä kannattaa kysellä uutta konetta?
    E30 Bavaria - varsinainen katumaasturi..
  • ufo777
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2003
    • 371
    • Pohjanmaa

    #2
    Originally posted by condemn
    Saako mistään tehdasuusia tai vähän ajettuja koneita bimmeriin?
    Autona olisi E30 vm.90 1.6 M40 moottorilla.
    Mitä tarvitsee tehdä jos vaihtaa tähän 318iS:n koneen, siis tämän uudemman M40 version siitä? Tarvitseeko johtosarjoja vaihtaa tai auton ecu:a tai vastaavaa?
    Mutta mistä yleensä kannattaa kysellä uutta konetta?

    Siis meinaatko M43 jossa on ketju ja on 8ventiilinen vai M42 joka on 16v?
    Nykyinen: Audi S6 4.2 V8

    Ex autot: Peugeot 205 1.9GTI, Ford Escort 1.6GL, Seat Ibiza 1.5 SXI, BMW E30 316 2.3, Audi Coupe GT 2.0, BMW M5, BMW E30 323 M20B25, BMW E30 316 1.8, Volvo S40 2.0, BMW E36 328 Coupe, Alfa 156 2.0 JTS, Audi A4 1.8T Quattro, BMW Z3 2.8

    Comment

    • reddewil
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 3015
      • West Coast

      #3
      Rakkaudesta autoon? Miksi haluat ton hihnan vinguttimen, ja vielä uuden? Nenäkeppi kulunut, tahi nostajat, uusi ne? Vai himoitset uutta huimaa 102hv tuottavaa 70-luvun patarautakonetta ihan kiintymyksestä.
      Eli mikä on tämän kiintymyksen tahi tarpeen fokus? Kerro, niin autetaan
      EDIT: Laakkonen tahi muu BMW Dealer on oikea paikka kysellä UUTTA konetta.
      ...

      Comment

      • dunkelblau
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2003
        • 1151
        • Uusimaa

        #4
        Sorry tuottaa pettymys monelle, mut valitettavasti noita myllyjä ei enää saa "uutena", ainoastaan tehdasrempattuna, esim. Laakkoselta hintaan 3+tEur... asennus toki ilmeisesti sisälty hihnaan.

        Paljos sun kaappis peliarvo on tällä hetkellä? Enemmän kun ton duunin arvo?
        "Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007

        Comment

        • condemn
          Newbiemmer
          • Mar 2004
          • 13
          • HML

          #5
          Siis kone on 8 tappinen ja jakohihnalla varustettu mystisen 40tuhannen kone Autosta laukesi alakerrasta jotain kun kampiakseli lotaa aivan hulluna kiertäessä ja pystysuunnassa.. ei olla vielä keritty nostamaan konetta pois purettavaksi...

          Tarkoitus olisi siis päästä mahdollisimman edullisesti ja pienellä vaivalla että ainoa auto saataisiin takaisin liikenteeseen.. auton arvohan liikkui ehjänä päälle 2tonnin että sen mukaan remonttia pitäis suhteuttaa
          E30 Bavaria - varsinainen katumaasturi..

          Comment

          • reddewil
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2003
            • 3015
            • West Coast

            #6
            Originally posted by condemn
            Siis kone on 8 tappinen ja jakohihnalla varustettu mystisen 40tuhannen kone Autosta laukesi alakerrasta jotain kun kampiakseli lotaa aivan hulluna kiertäessä ja pystysuunnassa.. ei olla vielä keritty nostamaan konetta pois purettavaksi...

            Tarkoitus olisi siis päästä mahdollisimman edullisesti ja pienellä vaivalla että ainoa auto saataisiin takaisin liikenteeseen.. auton arvohan liikkui ehjänä päälle 2tonnin että sen mukaan remonttia pitäis suhteuttaa
            Romikselta kyselet M40 pataa, 1,6L. Jos 1,8L halajat menee boxi vaihtoon. IS:n kohdalla kone apulaitteineen + boxi, mittariston johtosarjoissa voi olla jotain "pientä?" 400e joku joskus tarjos is:n konetta mulle... Eli tollanen m40 1,6-1,8 kaikkineen pitäs irrota varmaan johonkin 10-200e koko paketti?! tai ois hävytöntä pyytää enemmän kun niin huonoksi kehuvat.
            ...

            Comment

            • condemn
              Newbiemmer
              • Mar 2004
              • 13
              • HML

              #7
              Mitäs jos vaihtaisin kuutos koneeseen niin mitä kaikkea tarvitsee vaihtaa?
              Jos aattelee että on kokonainen auto luovuttajana että sähköt, boksit ja muun elektroniikan saa siitä.. Eroaako alusta muuten kuin jarrujen osalta? tarvitseeko esim. tukivarsia tai vakaajia vaihtaa?
              Millainen kone olisi järkevää laittaa pellin alle? Näitä kuutosia mitä alunperinkin on ollut E30 korisissa? onko ne kaikki remmivälitteisiä vai löytyykö ketjulla olevia koneita?
              E30 Bavaria - varsinainen katumaasturi..

              Comment

              • ViperHawk
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2005
                • 312
                • Joensuu

                #8
                Originally posted by condemn
                Mitäs jos vaihtaisin kuutos koneeseen niin mitä kaikkea tarvitsee vaihtaa?
                Jos aattelee että on kokonainen auto luovuttajana että sähköt, boksit ja muun elektroniikan saa siitä.. Eroaako alusta muuten kuin jarrujen osalta? tarvitseeko esim. tukivarsia tai vakaajia vaihtaa?
                Millainen kone olisi järkevää laittaa pellin alle? Näitä kuutosia mitä alunperinkin on ollut E30 korisissa? onko ne kaikki remmivälitteisiä vai löytyykö ketjulla olevia koneita?
                E30 Bemariin on saanut 2.0, 2.3, 2.5 ja 2.7(325e) litraisia kutosia nokalle. 2.0 litraiset Bemarit ovat lähempää sukua neljä-pyttyisille veljilleen alustan osalta (poislukien iS ja M3 tietysti). Kaikki E30:ien nokalle saadut 6-koneet ovat nokkahihnalla varustettuja.

                Ainoat järkevät kutoset Bemarin nokalla ovat 2.3 ja sitä isommat. Kyseisten koneiden tiputtamiseksti nokalle, pitää vaihtaa alusta kokokaan vastamaan luovuttaja autoa. Isot etutolpat, levyt taakse ja vaihdelaatikko (+kone kaikkine hilpeineen) menevät vaihtoon. Muutosprosentit tämän jälkeen menevät 45%:n tuntumaan. Kanta-auto tarkastastuskin pitää tehdä, lisäten kuluja muutamalla sadalla euroilla.

                Miksi 2.0 litrainen ei ole järkevä? Kuluttaa aivan liikaa. Äänet on kyllä kivat
                Last edited by ViperHawk; 09-10-2006, 20:45.
                E30 -90 320i

                Comment

                • condemn
                  Newbiemmer
                  • Mar 2004
                  • 13
                  • HML

                  #9
                  Katkennut kampiakseli

                  Tässä syy kovaan kolinaan motista... Elikkäs nyt sitten tutkitaan lisää että mitä muuta on hajonnut mutta alan jo metsästään semmoista 318iS M40 konetta tohon tilalle...
                  Attached Files
                  E30 Bavaria - varsinainen katumaasturi..

                  Comment

                  • Neutrone
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2002
                    • 1320
                    • Tampere

                    #10
                    Originally posted by condemn
                    Tässä syy kovaan kolinaan motista... Elikkäs nyt sitten tutkitaan lisää että mitä muuta on hajonnut mutta alan jo metsästään semmoista 318iS M40 konetta tohon tilalle...
                    Muuten hyvä mutta E30 318iS:ssä ei ole M40 konetta vaan M42. Tehot 140hv kieppeillä ja 16 venttiiliä. M40 kone on vaan 316i (niin ku sulla nyt) ja 318i:ssä ja tehot siis 102 ja 115hv.
                    F10 530d semiVOLL
                    ex. E90 320d M-Sport '06
                    ex. E39 523i M-Sport '00
                    ex. E36 325i Coupe '92
                    ex. E30 316i '89



                    Comment

                    • condemn
                      Newbiemmer
                      • Mar 2004
                      • 13
                      • HML

                      #11
                      M42

                      Millä tavoin tämä M42 moottori eroaa M40:sestä?
                      Muuten kuin kannen osalta... onko hankalampi vaihtaa kuin tämä M40 versio?
                      E30 Bavaria - varsinainen katumaasturi..

                      Comment

                      • karhunen
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2004
                        • 490
                        • Helsinki

                        #12
                        Jakopää M42 koneessa ketjulla, ja ymmärtääkseni myös tuota M40 toista heikkoa kohtaa, nakuttavaa yläkertaa olisi parannettu.

                        Ei äkkiseltään tule mieleen mitään, mikä tekisi tuon moottorin vaihdosta yhtään vaikeampaa. Ota huomioon, että tuolla moottorilla sinun täytyy päivittää alusta tehoja vastaavalle tasolle, eli siis 318iS tai 325i:tä vastaavaksi.
                        Ex: E21 320/6 11/'78 fjord "UNU-444"
                        Ex: E30 316i 04/'90
                        Ex: E28 Hartge H5S "528i"

                        Comment

                        • creatious
                          BTCF Member 2006
                          • Jul 2005
                          • 194

                          #13
                          Tästä löytyy haulla tietoa, mutta ainakin m42: 16 venttiiliä, peltipakosarja, kannessa tosiaan 2 nokka-akselia ja alakerrassa jotain eroa kanssa?
                          Boksinahan nuo pitäis Bosch:in DME motronic 1.7, joka on sama kuin mm. e36 318i:ssä.

                          Itselläkin on käynyt mielessä tämä m42:n vaihto pellin alle ja kun kerta potkii vielä samalla boksilla kuin nykyinenkin nuhapumppu, niin miksi ei. Ja laatikonkin pitäis sopia (tiedä sitten miten hyvin kestä&#228 ...

                          Comment

                          • BMW 318cis
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2005
                            • 102
                            • Rovaniemi

                            #14
                            Itselläkin on käynyt mielessä tämä m42:n vaihto pellin alle ja kun kerta potkii vielä samalla boksilla kuin nykyinenkin nuhapumppu, niin miksi ei. Ja laatikonkin pitäis sopia (tiedä sitten miten hyvin kestää) ...[/QUOTE]

                            Hyvin kestää!
                            BMW 318 is coupe = mopo

                            Comment

                            • Roberto Ravaglia
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2005
                              • 37

                              #15
                              Originally posted by BMW 318cis
                              Itselläkin on käynyt mielessä tämä m42:n vaihto pellin alle ja kun kerta potkii vielä samalla boksilla kuin nykyinenkin nuhapumppu, niin miksi ei. Ja laatikonkin pitäis sopia (tiedä sitten miten hyvin kestää) ...
                              Hyvin kestää![/QUOTE]
                              Last edited by Roberto Ravaglia; 02-04-2006, 20:33.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎