Originally posted by -Tapi
View Post
Dumppi dieseliin?
Collapse
X
-
-
näihinhän on laitettu ns. sähködumppeja,jolloin kyllä suhahtaa...toimintaperiaate muutoin sama,kuin normi alipaine-ohjatussa dumpissa,mutta sähködumpissa tuo alipaine "korvataan" sähköllä,jolloin solenoidi antaa käskyn dumpille avautua...Originally posted by -Tapi View PostParas vaan hankkia joku kaiutin tekemään se suhahdus, tuskin nimittäin suhahtelee ollenkaan jos aikoo dumpin laittaa kaasuläpättömään dieseliin. Tai vaihtoehtoisesti odottelee hieman, kyllä se ikä ja järki voittaa jossain vaiheessa.-Tepan Paja-
Veikkola city
0405203098
Maalaustyöt yli 25v kokemuksella
Comment
-
-
Noh jos välttämättä pitää jotain hyötyä hakea niin paineidenulostulo dumpin kautta säästää turbon siipiä. Mulle riittääpi pelkkä sihahdus, oman tunnon helpottamiseksi voi ajatella siipien säästymistä.Originally posted by -Tapi View PostJa ideana tuossa oli että..? Pelkän äänen takiako noita asennellaan? Tunnen itseni joko tyhmäksi tai ulkopuoliseksi..
Comment
-
no sen äänen takiahan porukka noita disko-venttiileitä asentelee,mutta perustelevat sitä tuolla hyödyllä,että siivet säästyy...Originally posted by -Tapi View PostJa ideana tuossa oli että..? Pelkän äänen takiako noita asennellaan? Tunnen itseni joko tyhmäksi tai ulkopuoliseksi..
itse nakkaisin noi kaikki pellolle...-Tepan Paja-
Veikkola city
0405203098
Maalaustyöt yli 25v kokemuksella
Comment
-
-
-
Autohan on e30 324tdic, onhan tuo ahtoputken reitti aika juosten kustu Mutta eipä tuolle oikein muuta reittiä tuolla konehuoneessa.
Kiekkamittarin toimimattomuus taas johtuu siittä kun sähköinen pumppu vaihdetttu mekaaniseen ja boksit poistettu hanskalokerosta.
Tuossa vielä videopätkää auton ulkoa.
Tuon dumpinhan saa sammutettua katkaisimesta että jos meinaa järki mennä tuohon ääneen niin voi vaihteeksi kuunnella ahtimen sakkausta.
E30 /// 318i M-technik 2 cabrio
E36 /// M3
E61 /// 535d M-sport touring
Comment
-
Jo ikivanhoissa perusturbodiiseleissä on luokkaa 1bar ahdot, ja vakioahtimilla on ajettu satoja tuhansia ilman huoltoa, ilman dumppia. Ei tosiaan sakkaa minkään vakiodieselin ahdin kummoisesti, kyllä tässä nyt on vaan kovaa yritystä oikeuttaa dumpin asennus. VNT-ahtimella sakkaukseen voi vaikuttaa sillä, miten siivet käyttäytyy kun kaasu päästetään irti.Originally posted by laine View PostDumpista tms. on hyötyä, silloin kun ylitetään diesselissä nimellis ahtopaine, yleensä 0,25-0,5bar jälkeen.. suojaa siipiä.
Tuolla tietämyksellä kannattaa asentaa dumpit myös polttoainelinjaan, syöttöpumppuun, ilmanpuhdistimeen ja pakoputkeen. Poistaa turhat kuormat kun kaasu lasketaan, kestävyys ja suorituskyky paranee sekä tulee monin määrin suhahduksiaOriginally posted by laine View PostKuitenkin bypass on monasti parempi dumpin sijaan jos esim. tyhjäkäynnillä/pintakaasulla ei ahdeta kuten yleensä on, tällöin bypass säästää ylimääräisten roskien pääsemistä imusarjaan..
Oikeasti, miten sinne imusarjaan menee roskia kun dumppi/bypass on pintakaasulla kiinni?
Tuntuu vain ja ainoastaan korvien välissä tässä tapauksessa. Pullinkivehkeet erikseen.Originally posted by laine View PostKuitenkin venttiilien tarkoitus/ todellinen vaikutus on parantaa kaasuun vastaavuutta, sekä mikä tärkeintä pidentää ahtimen käyttöikää..
Comment

Comment