Jepjee, tuli tämmönen hullu idea että mitenkäs tollaset M5 läppärungot (e34:sta) käy m30:iin? Ois yhet läppärungot tiedossa niin vois jopa yrittää väkerrellä niitä tohon megaruuttaprokkikseen vai onko jotain suuria esteitä? Adapteripalat siihen joutunee teettämään mutta onko muuta ihmeempää? Mites kaikki alipaineletkut yms?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M5 läppärungot M30:iin
Collapse
X
-
M5 läppärungot M30:iin
- E34 M5 Diamantschwarz restoration project-
ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
ex. Alpina D10 Touring #33/94
... and many moreTags: None
-
-
Tuolta löytyy kuvia m30 + m5 läpät yhdistelmästä. Kiitti mazalle vinkistä
Nyt ois sitte imusatsi irrotettu ja huomenna pitääkin lähteä mallailemaan sitä niiden läppärunkojen kanssa. Ykköspytyn ja termarikotelon läheisyys vaan hieman huolestuttaa mutta sehän selviää kokeilemalla. Imukotelon (mikä oikea termi lieneekään) sovittaminen taitaa jäädä haaveeksi mutta eiköhän siihen aina jotain keksitä- E34 M5 Diamantschwarz restoration project-
ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
ex. Alpina D10 Touring #33/94
... and many more
Comment
-
-
Tässä kuvassa osa numero 1 mikä viralliselta nimeltä sitten lieneekään..
Imutorvet ois kyl jees mut jos ton boksin sais jotenki mahdutettua ni ois parempi. Noh, sen näkee aikanaan- E34 M5 Diamantschwarz restoration project-
ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
ex. Alpina D10 Touring #33/94
... and many more
Comment
-
-
Jaahs, no tuli sit ostettua läppärungot. Peräisin M88:sta, täydellinen setti. Ei toivoakaan että mahtuis painekotelon kanssa mutta imutorvet on jees. Termarikotelo tuottaa päänvaivaa, kuten myös jarrutehostin mutta eiköhän nuo jotenkin tonne mahduteta..- E34 M5 Diamantschwarz restoration project-
ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
ex. Alpina D10 Touring #33/94
... and many more
Comment
-
-
Jos pistät pelkät imutorvet, niin milläs meinaat ruiskun toteuttaa? Ohjaus pelkän kaasun asennon mukaan? Mikäs siinä, mutta pitikö näillä nyt voimaa saada vai mikä oli ideana325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by CellJos pistät pelkät imutorvet, niin milläs meinaat ruiskun toteuttaa? Ohjaus pelkän kaasun asennon mukaan? Mikäs siinä, mutta pitikö näillä nyt voimaa saada vai mikä oli ideana
Comment
-
-
Tarvitaanko alpha-n ohjauksessa edes mitään ilmanpainetta? Kaasuläpän avautuma ja kierrosnopeus pitäis riittää.
Luin ajatuksella, niin sitähän just yritettiin vissiin selittääkin...
Ja jos mapin tarvii, niin eiks sen vois liittää vaan yhteen kanavaan, ja vaimentaa sykkeen jotenkin? Mut jos tehot on pääasia, niin alpha-n vaan, sitä kisakoneissakin käytetään.Last edited by Bullitt; 31-03-2006, 16:59.
Comment
-
-
Originally posted by MazaMapilla tai mainitsemallasi alpha-n ohjauksella.. Ei liene mahdottomuus tehdä "alipainekiskoa" noihin läppiksiin. Jokaisesta ennen läppää vaan pieni letku johonkin pömpeliin, josta sitte letku mapille.
Bullit: Kyllähän sitä käytetään, mutta henk. koht. ainakin pitäisin parempana jos tuota avaumaa korjattaisiin esim. MAP-anturilla.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Kyl se map anturin letku pitää saada sinne jonneki, eli kun kuitenkin joutuu tekemään soviteholkit niin niihin pienet letkulähdöt jotka kerää yhteen ja siitä sitte taas mapille letku. TPS ja MAP riittää aivan hyvin, megaruuttahan tota ohjaa muutenkin.
Ja imutorvet tohon nyt sitten tullee, pitää vaan ettii jostakin sopivia suodattimia ettei mee kone paskaks kun lähtee täältä himasta hiekkatietä ajelemaan...- E34 M5 Diamantschwarz restoration project-
ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
ex. Alpina D10 Touring #33/94
... and many more
Comment
-
-
- E34 M5 Diamantschwarz restoration project-
ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
ex. Alpina D10 Touring #33/94
... and many more
Comment
-
-
itsellä kans olisi m88 läppärungon sovitus m30 koneeseen... pientä tutkintaa niin termari kotelo pitää varmaan jotenkin modata toisenlaiseksi. onko kellään mahdollisesti CAD tiedostoa tallella ko. adabterin tekoon?E28 M30b34 turbo - > m54b30 Turbo
650hp/850nm 1.8bar
1/4m 11.48s/208km/h
100-150km/h 2.01s
100-200km/h 6.99s
EX jatkeet:
e39 528 M-Sport -99
e36 318is "M-sport" -92
Comment
-
-
Originally posted by tero_v View Postitsellä kans olisi m88 läppärungon sovitus m30 koneeseen... pientä tutkintaa niin termari kotelo pitää varmaan jotenkin modata toisenlaiseksi. onko kellään mahdollisesti CAD tiedostoa tallella ko. adabterin tekoon?
Comment
-
Comment