Announcement

Collapse
No announcement yet.

M5 läppärungot M30:iin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jonsku
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2002
    • 4645
    • Tuusula

    M5 läppärungot M30:iin

    Jepjee, tuli tämmönen hullu idea että mitenkäs tollaset M5 läppärungot (e34:sta) käy m30:iin? Ois yhet läppärungot tiedossa niin vois jopa yrittää väkerrellä niitä tohon megaruuttaprokkikseen vai onko jotain suuria esteitä? Adapteripalat siihen joutunee teettämään mutta onko muuta ihmeempää? Mites kaikki alipaineletkut yms?
    - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

    ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
    ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
    ex. Alpina D10 Touring #33/94
    ... and many more
  • Bullitt
    BTCF Member
    • Jul 2002
    • 2786
    • Turku

    #2


    Tossa on, mutta läppikset taitaa olla M88-moottorista. Idea kuitenkin sama. Kaipa kaiken saa sopimaan, kun tarpeeksi työstää.


    Comment

    • Jonsku
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2002
      • 4645
      • Tuusula

      #3
      Tuolta löytyy kuvia m30 + m5 läpät yhdistelmästä. Kiitti mazalle vinkistä


      Nyt ois sitte imusatsi irrotettu ja huomenna pitääkin lähteä mallailemaan sitä niiden läppärunkojen kanssa. Ykköspytyn ja termarikotelon läheisyys vaan hieman huolestuttaa mutta sehän selviää kokeilemalla. Imukotelon (mikä oikea termi lieneekään) sovittaminen taitaa jäädä haaveeksi mutta eiköhän siihen aina jotain keksitä
      - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

      ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
      ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
      ex. Alpina D10 Touring #33/94
      ... and many more

      Comment

      • jvakeva
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2003
        • 2433
        • Kouvola

        #4
        Originally posted by Jonsku
        Imukotelon (mikä oikea termi lieneekään) sovittaminen taitaa jäädä haaveeksi mutta eiköhän siihen aina jotain keksitä
        hmm... mikä imukotelo??

        imutorvet vaan..
        B10 V8 # 108
        saab r560 8X4

        Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

        Comment

        • Jonsku
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2002
          • 4645
          • Tuusula

          #5
          Tässä kuvassa osa numero 1 mikä viralliselta nimeltä sitten lieneekään..

          Imutorvet ois kyl jees mut jos ton boksin sais jotenki mahdutettua ni ois parempi. Noh, sen näkee aikanaan
          - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

          ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
          ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
          ex. Alpina D10 Touring #33/94
          ... and many more

          Comment

          • Jonsku
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2002
            • 4645
            • Tuusula

            #6
            Jaahs, no tuli sit ostettua läppärungot. Peräisin M88:sta, täydellinen setti. Ei toivoakaan että mahtuis painekotelon kanssa mutta imutorvet on jees. Termarikotelo tuottaa päänvaivaa, kuten myös jarrutehostin mutta eiköhän nuo jotenkin tonne mahduteta..
            - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

            ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
            ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
            ex. Alpina D10 Touring #33/94
            ... and many more

            Comment

            • Maza
              BTCF Member
              • Jul 2002
              • 4319
              • Kannus/Kokkola

              #7
              Ei mitään imukoteloita.. kuus imutorvee vaan pellin alle niinku puhuttiin.. imekööt lämmintä ilmaa, mutta on ainakin imuäänet kohdallaan

              Comment

              • Cell
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 7037
                • Uusikaupunki

                #8
                Jos pistät pelkät imutorvet, niin milläs meinaat ruiskun toteuttaa? Ohjaus pelkän kaasun asennon mukaan? Mikäs siinä, mutta pitikö näillä nyt voimaa saada vai mikä oli ideana
                325i -08
                i3 REx -17
                M5 -98 Imolarot
                535i -90 N/A project (maatumassa)

                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                Comment

                • Maza
                  BTCF Member
                  • Jul 2002
                  • 4319
                  • Kannus/Kokkola

                  #9
                  Originally posted by Cell
                  Jos pistät pelkät imutorvet, niin milläs meinaat ruiskun toteuttaa? Ohjaus pelkän kaasun asennon mukaan? Mikäs siinä, mutta pitikö näillä nyt voimaa saada vai mikä oli ideana
                  Mapilla tai mainitsemallasi alpha-n ohjauksella.. Ei liene mahdottomuus tehdä "alipainekiskoa" noihin läppiksiin. Jokaisesta ennen läppää vaan pieni letku johonkin pömpeliin, josta sitte letku mapille.

                  Comment

                  • Bullitt
                    BTCF Member
                    • Jul 2002
                    • 2786
                    • Turku

                    #10
                    Tarvitaanko alpha-n ohjauksessa edes mitään ilmanpainetta? Kaasuläpän avautuma ja kierrosnopeus pitäis riittää.

                    Luin ajatuksella, niin sitähän just yritettiin vissiin selittääkin...

                    Ja jos mapin tarvii, niin eiks sen vois liittää vaan yhteen kanavaan, ja vaimentaa sykkeen jotenkin? Mut jos tehot on pääasia, niin alpha-n vaan, sitä kisakoneissakin käytetään.
                    Last edited by Bullitt; 31-03-2006, 16:59.


                    Comment

                    • Cell
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 7037
                      • Uusikaupunki

                      #11
                      Originally posted by Maza
                      Mapilla tai mainitsemallasi alpha-n ohjauksella.. Ei liene mahdottomuus tehdä "alipainekiskoa" noihin läppiksiin. Jokaisesta ennen läppää vaan pieni letku johonkin pömpeliin, josta sitte letku mapille.
                      Eikös kisko pitäisi sijoittaa läppien jälkeen, siis koneen ja läpän väliin? Totta, tuollahan se onnistuisi.

                      Bullit: Kyllähän sitä käytetään, mutta henk. koht. ainakin pitäisin parempana jos tuota avaumaa korjattaisiin esim. MAP-anturilla.
                      325i -08
                      i3 REx -17
                      M5 -98 Imolarot
                      535i -90 N/A project (maatumassa)

                      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                      Comment

                      • Jonsku
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2002
                        • 4645
                        • Tuusula

                        #12
                        Kyl se map anturin letku pitää saada sinne jonneki, eli kun kuitenkin joutuu tekemään soviteholkit niin niihin pienet letkulähdöt jotka kerää yhteen ja siitä sitte taas mapille letku. TPS ja MAP riittää aivan hyvin, megaruuttahan tota ohjaa muutenkin.

                        Ja imutorvet tohon nyt sitten tullee, pitää vaan ettii jostakin sopivia suodattimia ettei mee kone paskaks kun lähtee täältä himasta hiekkatietä ajelemaan...
                        - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

                        ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
                        ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                        ex. Alpina D10 Touring #33/94
                        ... and many more

                        Comment

                        • Jonsku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2002
                          • 4645
                          • Tuusula

                          #13
                          Jaahast, alkaa aika loppua kesken ku pitäis saada vehjes ajoon niin jää tämä prokkis ens syksyyn.. Noh, onpahan tekemistä ens talveks ja kun tuli nämä maalattua niin kai ne kehtaa takas heittää

                          Eli, nämä pitäisi mahduttaa tänne ... mutta ajokauden jälkeen sitten...
                          - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

                          ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
                          ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                          ex. Alpina D10 Touring #33/94
                          ... and many more

                          Comment

                          • tero_v
                            BTCF Member
                            • Sep 2006
                            • 970
                            • Etelä-pohjanmaa, lehtimäki

                            #14
                            itsellä kans olisi m88 läppärungon sovitus m30 koneeseen... pientä tutkintaa niin termari kotelo pitää varmaan jotenkin modata toisenlaiseksi. onko kellään mahdollisesti CAD tiedostoa tallella ko. adabterin tekoon?
                            E28 M30b34 turbo - > m54b30 Turbo
                            650hp/850nm 1.8bar
                            1/4m 11.48s/208km/h
                            100-150km/h 2.01s
                            100-200km/h 6.99s


                            EX jatkeet:
                            e39 528 M-Sport -99
                            e36 318is "M-sport" -92

                            Comment

                            • Juhi$
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2009
                              • 1268
                              • Laukaa

                              #15
                              Originally posted by tero_v View Post
                              itsellä kans olisi m88 läppärungon sovitus m30 koneeseen... pientä tutkintaa niin termari kotelo pitää varmaan jotenkin modata toisenlaiseksi. onko kellään mahdollisesti CAD tiedostoa tallella ko. adabterin tekoon?
                              Ei siihen mitään cadi kuvia tarvita. Viet kannen läppärunkoineen, adapterilevyineen, kaasuläpän asentotunnistimineen ja termarikoteloineen jollekkin alumiinihommat osaavalle sepälle että hitsailee uutta mutkaa siihen.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎