Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tarvitaan kipeästi M20B25 kansi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kyytsis
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 3472
    • Helsinki

    #16
    Originally posted by viritteliä
    mulla olis yks 323:sen tai 320:in kansi tiedos en oo vielä varma kummasta se on ku niitä koneita on yhellä kaverilla paljon puretuina. ne on raaka kansia et kaikki nostimet sun muut puuttuu.
    m20b20 ja m20b23 on ihan sama kansi..

    Comment

    • Dualfun
      Moderator
      • Jan 2003
      • 17837
      • PKS

      #17
      Taas on päivä eletty ja puhelin laulanut.

      M20B20 kansi todella sinne menisi, mutta vaatisi työstöä ja osaavat kädet. Tässä kohtaa mulla ei tule oikeastaan kyseeseen mikään laitettu kansi ihan sen vuoksi, että nyt on todella kiire saada auto ajoon. Lisäksi olen kysynyt vähän hintoja moiselle operaatiolle ja kyllä pakko myöntää että lompakossa tulee pohja vastaan - pitää kuitenkin muistaa että tässä edelleen korjaan autoani peräänajon vuoksi omaan piikkiin :? Aivan turha rahareikä tähän kohtaan.

      Ja Kyytsis: Tekniikanvaihtovessaksi ostan sitten joskus siihen sopivan aihion, tämä Touring ei ole sellainen vaan auto joka on tarkoitus omistaa vielä monet vuodet ja siirtää se harrasteautoksi kun rahat riittävät toiseen autoon. Eikä mua kauheesti lämmitä a) sen tekniikan vaihdon kustannukset b) auton arvon lasku sen vuoksi. :roll:

      Muutama varteenotettava vaihtoehto on mulle laitettu PM:llä, kiitos niistä!!

      Mites muuten ne vanhat roippeet uuteen kannen runkoon? Tuottaako mikään ongelmia esim. vanhat venttiilit?
      E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
      E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

      E28 ///M535i '87 zinnoberrot

      ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
      ½ E36
      ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
      Muut talouden vehkeet:
      E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
      Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
      Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

      Comment

      • jasse
        Bimmer Fanatic
        • May 2003
        • 473
        • Salo , Finland

        #18
        Oliko halkeama sellases paikas että sitä ei voi enää hitsata ehjäksi?
        mun volvon kansi hitsautettiin talvella ja hyvin on kestäny.
        Oli huomattavasti kustannustehokkaampi ratkaisu kun uuden kannen osto.

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #19
          Äkkiä haku varaosahakuun ja keltaisen pörssiin. Eiköhän tässä maassa tuon ikäisiä kansia/moottoreja löydy kohtuu helposti.

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #20
            Keltaisessa pörssissä on ainakin yksi M50B25 täydellinen koneistettu/rempattu/ajamaton kansi hintapyyntiin 450e. Oli myynnissä Helsingissä.

            Comment

            • bemu2000
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 17799
              • Jämsä

              #21
              eiköhän sen kuitenkin pitänyt olla M20... :roll:
              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
              Vanteet edullisesti
              Nostureita ja rengaskoneita

              Comment

              • *Kaide
                Moderator
                • Nov 2002
                • 3228
                • HELLsinki

                #22
                Originally posted by Dualfun
                pitää kuitenkin muistaa että tässä edelleen korjaan autoani peräänajon vuoksi omaan piikkiin :? Aivan turha rahareikä tähän kohtaan.
                Miten sen aluminiosan kanssa kävi? Saitko siitä korvauksia?

                Meinaatko taistella kansiremontin kustannukset myös vakuutusyhtiön piikkiin?
                E9, E21, E46/5, G01

                Comment

                • Muumi
                  BTCF Member
                  • Oct 2002
                  • 1702
                  • Rovaniemi

                  #23
                  Originally posted by Dualfun

                  Mites muuten ne vanhat roippeet uuteen kannen runkoon? Tuottaako mikään ongelmia esim. vanhat venttiilit?
                  Eli jos tuleva kansi on ihan uusi,niin silloin riittää kun viet hilppeet koneistamoon ja pyydät hiomaan ventiilit,ja tarkastamaan et varmasti pitävät.

                  Ja jos laitat vanhan raaka kannen,niin silloin pitää hioa sekä venttiilit ja kannen seetit.Koska venttiili ja istukka on aina pari.

                  Nokka ja keinut kelpaa sellaisenaan,kunhan tarkastat et ne on hyvässä kunnossa ja et keinut tulevat samoille paikoille kuin aikaisemmin.
                  E24 635csi

                  Comment

                  • Muumi
                    BTCF Member
                    • Oct 2002
                    • 1702
                    • Rovaniemi

                    #24
                    Originally posted by jasse
                    Oliko halkeama sellases paikas että sitä ei voi enää hitsata ehjäksi?
                    mun volvon kansi hitsautettiin talvella ja hyvin on kestäny.
                    Oli huomattavasti kustannustehokkaampi ratkaisu kun uuden kannen osto.
                    Veikkaan et pystyis hitsaamaan,mutta siitä seuraavat koneistukset ovat hieman hankalampia kuin moneen muuhun kanteen.

                    Aina kun kannesta korjataan halkeama hitsaamalla,niin sen jälkeen siitä oikaistaan tasopinnat,koneistetaan venttiilit ja istukat sekä koneistetaan nokka-akseli linja suoraksi.
                    Ja tämän nokka linjan koneistus on hiukka hankalaa,koska kannessa ei ole irroitettavia nokkapukkeja.
                    E24 635csi

                    Comment

                    • vexu524tdic
                      BTCF Member
                      • Jan 2004
                      • 776
                      • Gallia = Kinnula

                      #25
                      Eipä ala mikään koneistamo hitsaamaan m20 koneen kantta!
                      Ei kuulemma kestä, jos on haljennut nokan alta vesitilasta öljytilaan > on kuulemma niin ohut kohta...
                      e70 X5 3.0sd -08
                      f30 320i xdrive -16
                      e30 325i Cabriolet -88 M52b28
                      e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
                      e30 316 -88 2,2TIC M10
                      e21 323i -81 ruostekasa...

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        #26
                        Sori, siis pörssissä oli myynnissä täysin koneistettu/käyttämätön/täydellinen M20 kansi 450egen pyyntihinnalla. Ei siis M50:tä.

                        Comment

                        • VNT
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2002
                          • 1410
                          • Tuusula

                          #27
                          Uusi kansi maksaa saksassa 486e.

                          Toimitus onnistuu myyjältä ympäri maailmaa.
                          -ALPINA B10 4.6 V8 E39-

                          Comment

                          • energy
                            BTCF Member
                            • May 2003
                            • 1694
                            • Haukipudas, Oulu

                            #28
                            Originally posted by vexu524tdic
                            Eipä ala mikään koneistamo hitsaamaan m20 koneen kantta!
                            Ei kuulemma kestä, jos on haljennut nokan alta vesitilasta öljytilaan > on kuulemma niin ohut kohta...
                            Mulla halkesi yksi kansi juuri noin, en huomannut ajoissa -> koko kone romuksi. Ja tuo paikka on tosiaan sellainen, että sitä ei voi korjata :?
                            M20-koneen tyyppivika, että halkeaa tuolla tavalla 1-syl. kohdalta.
                            :: e32 750il :: 03/1988 :: diamantschwarz ::
                            :: e36 "330i 6-gang" cabrio :: 09/1995 :: cosmosschwarz :: projekti
                            :: e46 325xi touring :: 11/2003 :: titansilber :: projekti

                            Comment

                            • Hemi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 18880
                              • Pirkanmaa

                              #29
                              Kyllä täytyy olla raakaa touhua jos täytyy M20 koneeseen lähteä Saksasta asti raakakansia tilailemaan. Ei kannata tällaisesta pikkujutusta kuitenkaan tehdä liian vaikeaa.

                              Comment

                              • VNT
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2002
                                • 1410
                                • Tuusula

                                #30
                                Originally posted by Hemi
                                Kyllä täytyy olla raakaa touhua jos täytyy M20 koneeseen lähteä Saksasta asti raakakansia tilailemaan. Ei kannata tällaisesta pikkujutusta kuitenkaan tehdä liian vaikeaa.
                                Jos olisi pakko ostaa suomesta 800eurolla tai saksasta alle 500eurolla, niin en miettisi hetkeäkään kummasta ostaisin.
                                -ALPINA B10 4.6 V8 E39-

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎